Policejní BMW mají platný certifikát svého radaru a mohou měřit rychlost. Budou to dělat metodou pronásledování

Zdroj: Lukáš Dittrich
  • Policie si převzala nová BMW už v polovině července, nasazení do služby se ale pozdrželo kvůli chybějící certifikaci zařízení Soitron mSpeedDetV

  • Začátkem září Český metrologický institut potřebný certifikát vydal, takže policejní BMW už aktuálně mohou měřit 

  • Měření probíhá postaru, policejní BMW musí měřený automobil určitou dobu pronásledovat

Prvních deset exemplářů BMW řady 5 osazených šestiválcovým benzinovým motorem si policie převzala v polovině července. Jejich nasazení do reálného provozu ale pozdržela jednak nutnost proškolit policisty, ale především se ukázalo, že instalované zařízení pro měření rychlosti Soitron mSpeedDetV v létě nemělo platný certifikát od Českého metrologického institutu. Pokud by policie v takové chvíli měření prováděla a vymáhala pokuty, bylo by to nezákonné. Jenže dnes už se situace změnila. Jak upozornili kolegové z Auto.cz, policisté již platný certifikát mají a měření rychlosti tak nic nebrání.

Certifikát byl vydán druhého září a platný je deset let. Celý dokument lze dohledat na internetu, stáhnout si ho můžete zde. Kromě různých technických detailů v dokumentu najdete, jak přesně dané zařízení funguje. Na rozdíl od stávající praxe, kdy jsou policejní Superby schopné měřit rychlost bez ohledu na to, jakou rychlostí policisté jedou, musí policejní BMW měřený automobil určitou dobu sledovat. Stanovené minimum je 100 m.

Policie si převzala prvních deset dálničních BMW. Podívejte se, podle čeho je v provozu poznáte

Policisté se tak vrací k praxi známé z Passatů. Výhodou je skutečnost, že toto zařízení nelze identifikovat pomocí antiradarů. Jenže na druhou stranu bude nutné, aby policisté automobil překračující rychlost nejen dojeli, ale musí jet poměrně blízko bez majáků za ním, což je trochu diskutabilní z pohledu bezpečnosti. Pro běžného motoristu je v takové chvíli policejní BMW to samé, co (jak policie říká) „silniční pirát“. Policisté mohou měřit nejen směrem dopředu, ale i směrem vzad. V takové chvíli tedy pojedou před měřeným automobilem.

Je návrat k měření rychlosti pronásledováním aut správnou cestou?

Neoznačená policejní BMW lze na první pohled rozpoznat jen velmi obtížně. Auta už postrádají klasickou prutovou anténu a vestavěná světelná zařízení nejsou na první pohled příliš dobře rozpoznatelná. Maximální rychlost policejních BMW je omezena na 240 km/h. Nákup nových automobilů určených pro dohled nad dálničním provozem zaplatili řidiči prostřednictvím fondu zábrany škod.

Policejní BMW mají platný certifikát svého radaru a mohou měřit rychlost. Budou to dělat metodou pronásledování
Ohodnoťte tento článek!
1.5 (30.59%) 17 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. ,,Začátkem září Český meteorologický institut potřebný certifikát vydal, takže policejní BMW už aktuálně mohou měřit” Pane redaktore, tedy, ty hloupý pisálku, proč používáš slova, kterým nerozumíš. Pleteš hrušky s jablky, ústav možná vydal certifikát, ale jistě nebyl meteorologický. Tohle není překlep, ale tvá hloupost.

  2. …Jenže na druhou stranu bude nutné, aby policisté automobil překračující rychlost nejen dojeli, ale musí jet poměrně blízko bez majáků za ním, což je trochu diskutabilní z pohledu bezpečnosti….vy jste odborný auto web? 😀 paragraf 18/9 z.č. 361/200 sb – Nejvyšší dovolená rychlost podle odstavců 3, 4 a 8 a nejvyšší dovolená rychlost stanovená místní nebo přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích neplatí pro řidiče zpravodajských služeb, Generální inspekce bezpečnostních sborů a stanovených útvarů policie, Vojenské policie a celních orgánů, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem…

  3. Pan redaktor si plete meteorologii s metrologií. V článku píše že certifikát vydal METEOROLOGICKÝ ÚSTAV, avšak certifikát ke stažení vydal METROLOGICKÝ ÚŘAD.

  4. Hnidopiši všech zemí: “Polibte si prdel!” -přklepy oplývá celý net. Přklep se může stát každému hned. Howgh

PŘIDAT KOMENTÁŘ: