Polestar se chlubí celokarbonovou konstrukcí. Ušetří přes 225 kg

  • Polestar jako první použije uhlíková vlákna na karoserii v sériové výrobě

  • Z karbonu jsou také nosné části šasi

  • Kupé Polestar 1 se začne vyrábět až v polovině příštího roku

Nově založená značka Polestar, která patří stejně jako příbuzné Volvo Číňanům, už vybírá zálohy na nové hybridní kupé Polestar 1, které se ale dostane k zákazníkům až příští rok. Aby automobilka ujistila nedočkavce o tom, že přípravy sériové výroby jsou v plném proudu, nabízí pohled do zákulisí výroby dílů z uhlíkových vláken.

Polestar totiž bude mít z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny nejen nosné prvky šasi, ale rovněž všechny panely karoserie. Polestar se chlubí tém, že nové hybridní kupé bude díky karbonu o více než 225 kg lehčí, než kdyby používalo tradiční ocel. Samozřejmě bude celá konstrukce auta i pevnější.

Doporučujeme: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12

Právě použití pevnějšího uhlíkového kompozitu dovolilo designérům navrhnout mnoho zajímavých detailů, jako například nižší střechu s nepřerušovaným panoramatickým oknem. Každopádně Polestar bude první auto, které využije uhlíková vlákna v takové míře v sériové výrobě. Prozatím byl karbon u aut omezen spíše na malosériovou ruční produkci.

Uhlíková vlákna jsou samozřejmě technologicky velice náročná a automobilky se jim v masové produkci vyhýbají hlavně kvůli ceně a velice drahým opravám případných ťukanců. Například BMW sice používá v některých modelech uhlíková vlákna na nosné konstrukci, ale karoserie pak používá klasickou ocel, případně hliník nebo konvenční plasty.

Polestar se chlubí celokarbonovou konstrukcí. Ušetří přes 225 kg
Ohodnoťte tento článek!
1.44 (28.89%) 9 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: