Podívejte se, jak probíhá renovace (a zkouška) motoru Porsche 917

  • Porsche 917 je jedno z nejslavnějších závodních aut

  • V letech 1970 a 1971 vyhrálo v Le Mans

  • Plochý dvanáctiválec měl ve verzi pro Can-Am výkon až 1500 koní

Porsche 917 patří mezi závodní legendy. Ačkoli si ze slavného závodu na 24 h v Le Mans odneslo „jen“ dvě vítězství v letech 1970 a 1971, prosadilo se i v dalších vytrvalostních závodech a soutěžích. Zatímco známá „evropská“ verze závodila s plochým vzduchem chlazeným dvanáctiválcem 4,5 l, v USA se používala ještě speciální verze 917/10 a 917/30 v závodech Can-Am.

Doporučujeme: Už jich jezdí milion! Podívejte se, jak Porsche vyrábělo jubilejní 911

Právě motor této americké verze nyní prošel renovací. Celý proces „rozborky a sborky“ si můžete pustit na přiloženém videu. Práci měla na starosti společnost Canepa, která se stará o závodní auta, vlastní závodní tým a spolupracuje s několika aukčními domy při hodnocení a opravách aut.

Prezentovaný dvanáctiválec z Porsche 917 pro sérii Can-Am má podle všeho objem 5,4 litru, ale nevidíme nikde turba. Slavná přeplňovaná verze měla v nastavení pro kvalifikaci výkon kolem 1500 koní, což bylo pro auto o hmotnosti okolo 850 kg možná až příliš. V závodním režimu měl vůz „jen“ okolo 1100 koní. Nicméně kvůli novým pravidlům o omezení spotřeby některé týmy přešly na atmosférickou verzi motoru, takže takový motor je zřejmě na videu.

Podívejte se, jak probíhá renovace (a zkouška) motoru Porsche 917
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84%) 10 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: