Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 v dlouhodobém testu: Jak rychlý je diesel s AdBlue?

  • Peugeot 308 s karoserií kombi, dieselem 1,5 l a automatem by měl podle výrobce zrychlit na 100 km/h za méně než deset sekund

  • My jsme se při našem měření nedostali pod 11 sekund

  • V každodenním provozu se ale auto zdá být svižnější, protože motor i převodovka reagují dostatečně pohotově


Seznamovací období máme za sebou a nastal čas potrápit redakční třistaosmičku na plný plyn. Stejně jako jiná testovaná auta musí i bílý kombík Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 předvést, jaké zrychlení předvede v reálném nasazení.

Ke měření jsme jako vždy použili GPS zařízení vBox od firmy Racelogic. V autě sedíme vždy dva a zveřejněné časy zrychlení představují průměr nejlepších jízd v každém směru – to proto, abychom eliminovali případný vliv větru a převýšení. Dráha, kterou obvykle používáme, neleží (jako naprostá většina podobných zpevněných ploch na světě) v ideální rovině.

Čtyřventilová dieselová patnáctistovka je připravena posloužit výkonem 96 kW (130 k) v nízkých 3750 otáčkách za minutu a točivým momentem 300 Nm od 1750 otáček. Při udávané provozní hmotnosti 1319 kg by to podle Peugeotu mělo stačit k akceleraci z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy.

Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia

Přípravy na rozjezd jsou jednoduché. Nejprve je třeba deaktivovat (ve skutečnosti jen omezit) regulaci prokluzu kol. Dělá se to v menu nastavení vozu na středovém displeji, tlačítko. Chybí. Pak se kolébkovým přepínačem na středové konzole aktivuje sportovní režim, ve kterém by měl osmistupňový automat Aisin více využívat přemostění měniče v zájmu přímějšího záběru. A pak už jen podržet brzdu levou novou a sešlápnout plyn.

Převodovka v takové situaci emuluje funkci launch control. Nenechá motor dusit, ale pustí ho do relativně vysokých 2500 otáček za minutu. Samotné uvedení do pohybu je proto poměrně svižné. Hned vzápětí ale záběr pocitově změkne a dostaví se pocit „přelévání“ hydraulické kapacity v měniči, charakteristický pro automaty klasické konstrukce.

Před měřením akcelerace vždy zapínáme sportovní režim (pokud ho testované auto nabízí)…
…a vypínáme ESC, popřípadě jako v tomto případě alespoň regulaci prokluzu kol

Možná i proto naše auto za udávaným časem docela výrazně zaostalo. Naměřených 11,12 sekundy je skoro o půl druhé sekundy pomalejší čas, než by podle tabulek být měl. Kompletní výsledky najdete v tabulce:

Akcelerace Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8
0-50 km/h (s) 3,65
0-100 km/h (s) 11,12
0-130 km/h (s) 18,78
0-150 km/h (s) 26,47
30-50 km/h (s) 2,01
50-70 km/h (s) 2,53
80-120 km/h (s) 8,29
130-150 km/h (s) 7,69

Naměřené hodnoty ale paradoxně subjektivním pocitům úplně neodpovídají. Ano, když se v dálničním kopci před vámi uvolní levý pruh, nějaké koně navíc by se hodily. Při běžném používání se zrychlováním na půl plynu však motor reaguje pohotově, takže v každodenním provozu zejména ve městě působí auto dostatečně svižným dojmem.


Technické údaje Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT8
MOTOR
Konstrukce: vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování výfukovým turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1499
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 96/3750
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 300/1750
Převodovka: osmistupňová automatická
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,7
Nejvyšší rychlost (km/h): 205
Spotřeba paliva město/mimo/kombinovaná (l/100 km) 4,2/3,4,3,7
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4585
Šířka bez zrcátek (mm): 1804
Výška (mm): 1457
Rozvor náprav (mm): 2730
Provozní hmotnost (kg): 1319
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1890
Objem zavazadlového prostoru (l): 610-1775
Objem palivové nádrže (l): 53
Objem nádrže na AdBlue (l): 17
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: tlumičové vzpěry
Podvozek vzadu: vlečená náprava se zkrutnou příčkou
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Standardní rozměr pneumatik: 205/55 R16 88H
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 v dlouhodobém testu: Jak rychlý je diesel s AdBlue?
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: