Pečujeme o obytné auto či přívěs: Aby dobře sloužil

Všechny díly speciálu:

  1. Vybíráme obytné auto či přívěs
  2. Vybíráme příslušenství a výbavu pro obytné auto či přívěs
  3. Pečujeme o obytné auto či přívěs
  4. Rozhovor s odborníky na karavanink

Ať si pořídíte novotou zářící klenot, či stařečka za pár korun, měli byste vědět, že k udržení při životě potřebuje víc než normální auto. Především by měl parkovat na bezpečném a ideálně i krytém místě. Obytná auta i přívěsy lákají zloděje a opršelý či od sluníčka vybledlý povrch neopravíte. UV záření nedělá dobře ani plastovým oknům, hlavně ta starší slepnou a sehnat nová bývá problém.

Pravidelný servis vyžaduje i podvozek, obyčejně v jiných intervalech a servisech než nástavba. I když koupíte nový obytný vůz, stejně budete jezdit na servis k výrobci podvozku, což je dnes v 99 % případů Fiat. I ty firma Barth zvládne, protože je zároveň autorizovaným servisem Fiatů. V tom případě vás čeká dvouletý servisní interval a náklady ve výši cca 8000 Kč. Protože se téměř výhradně používají moderní diesely, může vás servis po čase vyjít i na značné sumy. Naštěstí je riziko poruchy klasických strašáků (turbo, vstřikovače, čerpadlo, EGR) díky řádově nižším nájezdům ekvivalentně nižší než u obdobných dodávek. Pozor i na chronické problémy starších modelů, například poruchy převodovek u dieselů 3.0 MJet/HDi nebo 1.9 TDI, případně problémové 2.5 TDI (VW T5).

Barth (28)
NEJPEČLIVĚJŠÍ KONTROLU před každou cestou vyžaduje plynová instalace
Barth (31)
NÁDRŽ NA PITNOU VODU i čerpadlo si rovněž říkají o občasnou vizuální kontrolu.

Samotná nástavba moc nepotřebuje. Mívá pětiletou záruku a je navržena tak, aby se obešla bez pravidelných servisních zásahů a s minimální údržbou. Čekají vás pouze pravidelné roční prohlídky těsnosti, plynového systému a elektroinstalace u prodejce (po záruce vyjdou na cca dva tisíce). Moderní materiály zaručují těsnost i po letech, pokud nástavbu nepoškodíte, neměli byste nikdy poznat problémy s těsností. A kvalitní kusy ani moc neznají spontánní poruchy, téměř vždy se jedná o poškození uživatelem.

Pokud v zimě nekempujete, je třeba na podzim vypustit trubky. Nestačí jen otevřít kohoutky, budete potřebovat kompresor a radu, jak na to. Lepší je ale obrátit se na odborníky. Nezapomeňte odpojit nástavbovou baterii a aspoň jednou za zimu ji kondičně dobít (to samozřejmě platí i pro baterii podvozku). V nádrži máte nejspíš letní naftu a ta může zmrznout. Předejdete tomu přidáním zimního aditiva. Při půlroční odstávce by v motoru neměla zůstávat biosložka, minimálně při posledním tankování před zimou byste tedy měli sáhnout po kvalitní aditivované naftě (bez příměsi MEŘO). Nenechávejte otevřené dveře ani okna, jinak proměníte svůj obytný vůz v luxusní zimní příbytek hlodavců či kun. Tomu všemu se vyhnete tím, že si karavan či obytné auto půjčíte.

Pečujeme o obytné auto či přívěs: Aby dobře sloužil
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: