• Opel Corsa F sdílí platformu CMP s Peugeotem 208

  • Na přání je k dostání s maticovými světlomety

  • Ceny startují na 289 990 Kč

  • Základní verze váží pouhých 980 kg


Ač to v době crossoverové zní zvláštně, malá Corsa je stále nejprodávanějším vozem značky Opel. Od začátku letošního roku do září vznikla v téměř 190 tisíci kusech, druhá nejoblíbenější je Astra se ztrátou nějakých 67 tisíc kusů. Nová generace je proto veledůležitým autem, jehož vývoj nebyl úplně snadný. Po začlenění Opelu pod křídla koncernu PSA bylo nutné co nejrychleji odstranit fragmenty „staré“ techniky a vše sjednotit na platformách Peugeotu a Citroënu. Proto, jak nám prozradil šéfdesignér exteriérů značky Carsten Aengenheyster, šla zhruba jedenapůlroční práce do koše, včetně prototypu třídveřového provedení.

Interiér Corsy je střízlivější než u příbuzného Peugeotu. Což nemusí být na škodu, třeba tlačítkové ovládání klimatizace nám vyhovuje víc
Zvenku má Opel s Peugeotem společnou střechu a čelní sklo, všechny ostatní exteriérové díly jsou specifické. Proporce jsou elegantnější než dříve

 

Stejně jako například Opel Grandland X využívá platformu EMP2, na níž stojí francouzské trio Citroën C5 Aircross, DS 7 Crossback a Peugeoty 3008 a 5008, nová Corsa využila konstrukční základ CMP, sdílený s Peugeotem 208. Dle Colina Yonga z produktové komunikace Opelu přineslo její nasazení dvě zásadní výhody: možnost elektrického pohonu a výrazně modernější infotainment, než mohl dostat původně vyvíjený vůz.

S 208 tedy Corsa sdílí po technické stránce mnohé. Třeba nabídku motorů. Ty benzínové startují atmosférickým tříválcem 1.2 s 55 kW (75 k), pokračují přeplňovanou jednotkou o stejném objemu se 74 kW (100 k), kombinovanou buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem, a vrcholí 96kW (130 k) verzí.  Naftu zastupuje čtyřválec 1.5 CDTI se 75 kW (102 k) a manuálním šestikvaltem.

Opel Corsa F 2020: Technické údaje a ceny

1.2 55 kW 1.2 74 kW 1.2 74 kW 1.2 96 kW 1.5 CDTI 75 kW
Zdvihový objem (cm3): 1199 1199 1199 1199 1499
Počet válců: 3 3 3 3 4
Převodovka: 5st. manuální 6st. manuální 8st. samočinná 8st. samočinná 6st. manuální
Max. výkon (kW/k): 55/75 74/100 74/100 96/130 75/102
Max. točivý moment (Nm): 118 205 205 230 250
Zrychlení 0-100 km/h (s): 13,2 9,9 10,8 8,7 10,2
Max. rychlost (km/h): 174 194 192 208 188
Spotřeba (l/100 km) WLTP: 5,9-5,3 5,9-5,4 6,2-5,8 6,0-5,6 4,5-4,0
Objem zavazadlového prostoru min./max (l, GCIE): 309/1015 309/1015 309/1015 309/1015 309/1015
Objem nádrže (l): 40 44 44 44 41
Základní cena (Kč): 289 990 329 990 392 990 449 990 379 990

Specifický je pochopitelně zevnějšek, s 208 je společná pouze střecha a čelní sklo. Diodová přední světla (v lepších verzích maticová) na přídi opticky pojí chromovaná linka. Kabina je posunutá více do středu auta, takže oproti starší generaci Corsa už nepůsobí jako miniaturní MPV. Vzadu si pak všimněte světel roztažených co nejvíce do boků, a ve stejném duchu uložených vertikálních odrazek v zadním nárazníku – díky nim se záď jeví jako širší.

I vnitřek Corsy je výrazně střízlivější než u francouzského souputníka, který stejně jako ostatní Peugeoty využívá uspořádání i-Cockpit s nízko uloženým volantem. Na rozdíl od něj zde najdeme přístrojový štít i kormidlo v konvenčních místech. Navíc zde máme klasické voliče klimatizace, jíž u Francouze ovládáte poněkud nešikovně přes dotykovou obrazovku. Digitální přístrojový štít je však navzdory příjemné čitelnosti méně atraktivní – po stranách má plastové plochy v místech, která Peugeot bezezbytku využívá. Místa je vpředu dost, středový tunel nezabírá moc místa a vzadu budete spokojeni, pokud neměříte víc než 180 cm. Kufr se svými 309 litry nevybočuje z průměru této třídy aut. Na šířku má příjemných 1018 mm.

Peugeot 208 nové generace má český ceník. Jak si stojí oproti Fabii a Cliu?

Sedáme do stokoňové přeplňované verze s manuálem. Motor má elán a odhodlaně táhne do kopce i v dálniční rychlosti, byť ne na nejvyšší kvalt. Čistě subjektivně nám Corsa přišla klidnější na zadní nápravě, 208 měla sem tam tendenci poskočit. Jízdní komfort je na 17“ kolech zcela v pořádku. Malé auto s lehkým motorem v přídi si vede dobře i v zatáčkách. Bez větších náklonů ochotně mění směr a nemá tendenci kamkoliv ujíždět. Stabilita na dálnici je pak ukázková. Ostatně německý vůz z principu musí fungovat na Autobahnu, jinak by byl ve své vlasti neprodejný. Svezení s naftovou verzí pak ukazuje, že je v normálním tempu skutečně možné jezdit za 3,9 litru na sto, což v kombinaci s 41litrovou nádrží znamená dojezd přes 1000 kilometrů. Na malou (pří)městskou blechu hodně slušné číslo. Naftový motor v nízkých otáčkách moc nejede, ale nedusí se v nich ani nevibruje. V těch středních a vyšších pak přesvědčivě zrychluje, jeho 250 Nm točivého momentu lze bezezbytku využít.

Varianta GS Line nabízí sedadla s výrazným bočním vedením
Silnější benzinové motory lze kombinovat s 8° automatem


Naše svezení probíhalo částečně v noci, proto byl čas důkladně vyzkoušet fungování (u dvou nejvyšších výbav příplatkových, 16 000 Kč) maticových světlometů. V každém je osm LED segmentů, které se vypínají a zapínají dle instrukcí z kamery. V režimu dálkového svícení tak umí „vytmavit“ prostor, ve kterém se nachází protijedoucí vozidla a zabraňují tak jejich oslnění. Celé to funguje velmi elegantně a hlavně spolehlivě, ani jeden protijedoucí řidič nás nevyblikával a jízda s plným dosahem světel v černočerné tmě byla velmi uklidňující. O to větší pochvalu si Opel zaslouží, že tuto techniku umístil do velmi malého modulu v kompaktním autě.

Také šestá generace Opelu Corsa přichází jako elektromobil. Na jedno nabití ujede až 330 km

Corse samozřejmě nechybí moderní elektronické vychytávky, známé z větších aut. Čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců v základní výbavě, senzory hlídající boky vozu v rychlosti do 10 km/h a zabraňující tak poškození, udržení v jízdním pruhu… Nic důležitého nechybí. Od příštího roku pak auto dostane novou techniku, například možnost odemykat a startovat chytrým telefonem (včetně sdílení přístupu na dálku) nebo automatické parkování jediným tlačítkem. To znamená, že si najdete parkovací místo a vůz pak sám bez šlapání na pedály, ovládání voliče řazení nebo točení volantem zapluje kam má.

Vzhledem ke všemu výše zmíněnému je snad jasné, proč lidi z Opelu až tolik nemrzí, že museli už započatou práci na svém vlastním nástupci zastavit. Platforma CMP jim přinesla řadu možností a postavili na ní kvalitní a zároveň svébytné auto, které je důstojným nositelem jména Corsa.

Opel Corsa F (2020) kompletní ceník

Poprvé za volantem Opelu Corsa F (2020): I na francouzské platformě zůstává svébytný
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: