Opel Astra se zákazů vjezdu do měst bát nemusí. Vyhovuje novým normám

  • Také Opel přehomologovává své modely na novou normu

  • Benzinový čtyřválec 1,6 l musel dostat filtr pevných částic

  • Novou přísnější normou prošel i diesel 1.6 CDTI

Automobilky musí postupně homologovat své modely podle nové emisní normy Euro 6D-Temp, která zavádí poprvé testování skutečných emisí v reálném provozu, a to jak pro dieselové, tak benzinové motory. Podřizuje se samozřejmě i Opel, který upravil motory 1.6 Turbo a 1.6 CDTI pod kapotou modelu Astra.

Benzinový čtyřválec 1,6 l o výkonu 147 kW (200 k) a točivém momentu 300 Nm hraje roli vrcholného motoru v nabídce běžných motorizací. Parametry se tak nemění, ale motor má nově filtr pevných částic, pro který se začíná používat zkratka GPF nebo OPF. Nadále hatchback akceleruje na 100 km/h za 7,8 s a rozjede se na 235 km/h.

Doporučujeme Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia Combi

Opel upravil také hodnoty spotřeby a emisí dle nové normy, v kombinaci má Astra 1.6 Turbo spotřebu 6,5-6,2 l/100 km a emise 151-144 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Podle nové normy by homologován také naftový motor 1.6 CDTI, který nadále nabízí ve vrcholném provedení v Astře výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 320 Nm. Dle nové normy je kombinovaná spotřeba 4,6-4,4 l/100 km a emise 121-116 g/km CO2. Naftový čtyřválec má samozřejmě vedle filtru pevných částic také vstřikování močoviny AdBlue pro redukci emisí oxidů dusíku. Opel se chlubí, že díky nové normě se slibované zákazy vjezdu dieselů do center některých měst nebudou této Astry týkat.

Opel Astra se zákazů vjezdu do měst bát nemusí. Vyhovuje novým normám
Ohodnoťte tento článek!
4.25 (85%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: