Ojeté hybridy netáhnou, CNG je na vzestupu

Ojetých hybridů je na trhu jak šafránu, zájem o jejich koupi je minimální. Zákazníci přicházejí na chuť vozům na zemní plyn.

Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zájem o plně elektrické a hybridní vozy, ale na trhu ojetých vozidel jsou prodejní trendy odlišné. Zákazníci, kteří chtějí alternativní pohon, stále častěji volí auta na stlačený zemní plyn, tedy CNG.

Nejvyšší oblibě se mezi alternativními pohony stále těší LPG. Firemní flotily však před pár lety začaly pravidelně využívat vozy na stlačený zemní plyn. Velké firmy tak využívají ekonomicky výhodného provozu továrně upravených aut. Servisní náklady jsou totiž prakticky stejné, jako u aut na klasická fosilní paliva, ale provozní náklady spojené s pohonnými hmotami se u CNG rapidně snižují až k hranici 1 Kč za kilometr.

Zvýšený zájem o vozy na CNG potvrzují i prodejní statistiky největšího prodejce ojetých vozů v České republice, společnosti AAA AUTO. „U vozů s pohonem na stlačený zemní plyn jsme v loňském roce zaznamenali největší nárůst prodejů za poslední roky. V podstatě jsme za loňský rok prodali stejné množství CNG aut, jako za předchozích devět let v součtu,“ říká provozní ředitel skupiny AAA AUTO Petr Vaněček a doplňuje: „Takový nárůst jde ruku v ruce s tím, že se auta z firemních flotil začala dostávat na trh ojetých vozů.“

Zvýšený zájem o stlačený zemní plyn zaznamenávají i distributoři CNG samotného. „Oproti roku 2015 se vloni prodalo zhruba o 13 % více zemního plynu. Je to i v důsledku rozšíření firemních flotil velkých společností, která CNG vozy využívají na rozvoz svých produktů, nebo nárůstu CNG vozů ve flotilách velkých taxislužeb,“ říká Jan Žákovec, vedoucí oddělení CNG Pražské plynárenské.

Na rozdíl od ostatních alternativních paliv je u CNG vozidel zřejmá dlouhodobá náklonost jejich uživatelů. „Nezřídka se setkáváme s případy, kdy si zákazník jde koupit vozidlo na zemní plyn opakovaně. V podstatě se dá říci, že kdo si CNG koupí jednou, už u tohoto paliva zůstane i svých u dalších vozů,“ dodává Petr Vaněček. Při porovnání prodejů vozů s pohonem na CNG a hybridním pohonem je poměr přibližně 3 prodaná auta na CNG vůči jednomu hybridnímu. Podle statistik SDA bylo během prvních dvou měsíců zaregistrováno 534 nových vozů na zemní plyn a jen 396 hybridních aut.

Ojeté hybridy netáhnou, CNG je na vzestupu
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 3 hlas/ů
Sdílejte

7 KOMENTÁŘE

  1. Teď máme doma měsíc feldu na plyn a jezdí luxusně. A to že najezdím za pakatel, to by se přece mohlo líbit každýmu

  2. Nechal jsem převézt do plynu KIU Sportage a rozhodně toho nelituju. V jízdě nevidím rozdíl mezi plynem a motorem a jedu za poloviční cenu. A taky vím, že až ji budu prodávat, tak mi budou všichni trhat ruce

  3. Mám předělanou fábku kvůli dálkovému dojíždění do práce a rozhodně si nemůžu stěžovat, proč taky jezdím za pakatel a to je pro mě podstatné.

  4. Těch hybridů je málo. až v tom autobazaru bude výběr, resp. budou se víc prodávat jakonový tak se to rozjede. Takhle lidi volí spíš ten plyn.

  5. Jedinou nevýhodu co v LPG vidím je ta, že nenatankuješ všude. A zabírá to místo v kufru. Zatím moc ojetin na LPG není, ale daj se předělat.. A vůně benzínu..ach… 😀

  6. Souhlas s “Krotitelem Aut” jedinou nevýhodou je, že se opravdu nedá natankovat všude. Předělat auto už v dnešní době je bez problémů, časem i v těch autobazarech bude větší výběr.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: