Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX

  • Nová třída A narostla a měla by být komfortnější

  • Základní motorizace mají vzadu vlečenou nápravu s torzní příčkou

  • Mercedes se chlubí moderním infotainmentem MBUX

  • Pohon všech kol a adaptivní podvozek jsou příplatkové položky

  • Lze si objednat také adaptivní LED světla

  • V plánu je i ostré AMG s výkonem přes 400 koní

Mercedes-Benz představil novou generaci třídy A, která o trochu narostla, i když platforma vychází z té současné. Rozvor se ale prodloužil o 30 mm, celé auto je pak delší o 120 mm. Je také o 16 mm širší (rozchod předních kol je širší o 14 mm) a o 2 mm vyšší. Mercedes se chlubí kufrem o objemu 370 l a především větším nákládacím otvorem. Zajímavostí je snížení koeficientu odporu vzduchu na cd=0,25 a vyšší torzní tuhost, což má společně stát za poklesem hluku uvnitř nové třídy A.

Hlavní novinkou má být infotainment s multifunkčními displeji a téměř neomezenými možnostmi personifikace
Nová Třída A je delší, má také delší rozvor a je i širší a o trochu vyšší. Zvětšil se kufr i vstupní otvor a interiér je o něco prostornější

Šetření se ale nevyhne nikomu. I Mercedes musí hledat cesty, jak osekat náklady. A automobilka si patrně všimla, že cílové klientele je úplně jedno, jak základní třída A jezdí. Tak proč jí dozadu nedat k základním motorizacím jednodušší a levnější vlečenou nápravu s torzní příčkou? A pod kapotou motor od Renaultu?

Doporučujeme: Galerie – Mercedes GLA a dalších 9 aut, která zákazníky nejvíc zklamala

Tenhle trend ale sleduje dnes řada výrobců. Například i koncern Volkswagen použil stejnou strategii u řešení podvozku Golfu, Octavie nebo Leonu. To hlavní se stejně odehrává uvnitř a Mercedes se chlubí novým infotainmentem, který má být v této třídě aut naprosto revoluční. Rozměrné displeje systému MBUX jsme si mohli prohlédnout už na prvních upoutávkách.

V té nejluxusnější verzi mají oba displeje před řidičem úhlopříčku 10,25″. Nižší verze mají dva sedmipalcové displeje, nebo jeden sedmipalcový displej a jeden s větší úhlopříčkou. Po stránce výbavy se samozřejmě rozšiřují funkce různých asistentů a nově lze přiobjednat adaptivní LED světla nebo adaptivní podvozek.

Pod kapotou může být prozatím čtrnáctistovka a dvoulitr na benzín a jeden diesel o objemu 1,5 l. Ten pochází od Renaultu
Později dostane třída A další motory včetně základní benzinové dvanáctistovky. Přijde i silnější diesel a vrcholná verze AMG s výkonem přes 400 koní

Pokud někoho zajímají motory, tak prozatím se ve třídě A od Mercedesu objeví tři jednotky. Základní benzinová čtrnáctistovka v provedení A 200 má samozřejmě přeplňování a výkon 120 kW (163 k). Točivý moment dosahuje 250 Nm. Ve verzi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akceleruje A 200 na 100 km/h za 8,0 s a rozjede se na 225 km/h. To není na základní verzi špatné. Můžete mít i šestistupňový manuál.

O stupeň výš stojí dvoulitrový čtyřválec ve verzi A 250 o výkonu 165 kW (224 k) a točivém momentu 350 Nm. Standardně má dvouspojkovou převodovku a na 100 km/h akceleruje za 6,2 s. Rychlost dvoulitru je omezena na 250 km/h. Dvoulitr má jako jediný vzadu nezávislé zavěšení.

Doporučujeme: Mercedesy třídy A, CLA a GLA dostanou downsizované motory 1,2 a 1,4 l

Naftu prozatím spaluje jen jeden motor. Je to patnáctistovka původem u Renaultu o výkonu 85 kW (116 k) a točivém momentu 260 Nm. I diesel má v základu dvouspojkovou převodovku, na 100 km/h se rozjede za 10,5 s uhání maximálně 202 km/h.

V základu má Mercedes třídy A nádrž jen na 43 litrů, ale půjde přiobjednat větší 51litrová. Ještě čekáme na ceny a datum uvedení do prodeje. Do té doby se dozvíme o dalších motorizacích, už teď se třeba mluví o ostrém provedení AMG s výkonem přes 400 koní.

Další informace o nejnovější třídě A najdete v obsáhlé tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX
Ohodnoťte tento článek!
4.25 (85%) 8 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

    • Mimochodem, jezdila s ním již předchozí generace a vcelku úspěšně. Troufnu si říci, že většina hrdých majitelů o tom neměla tušení.

  1. Myslím že 1,5 DCi od Renaultu patří k tomu povedenějšímu v oboru.
    Ale nepřenesl bych se přes ty čínské tablety místo přístrojového panelu, z toho lacinost dýchá na sto honů. Že se to daří prodávat jako luxusní řešení je neskutečný úspěch marketingu. O kolik levnější na výrobu to musí být než mechanické ručičky a ukazatele s precizním chodem, chromovanými rámečky, samostatným podsvícením, odstíněné proti odleskům atd…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: