• Čtvrtá generace Jeepu Wrangler vypadá stále stejně, ale jezdí lépe jak po silnici, tak v terénu 

  • Na výběr jsou dvě karoserie, tři varianty střechy a tři výbavy 

  • Provedení s karoserií pick-up dorazí do ČR zhruba v půlce roku 2020

  • Spolu s novým Wranglerem začal Jeep prodávat také upravené modely Cherokee a Renegade 

  • Nejlevnější Wrangler stojí 1,2 milionu korun 

Světovou premiéru si čtvrtá generace Jeepu Wrangler odbyla přesně před rokem na autosalonu v Los Angeles. Fanoušci si mohli oddychnout, protože automobilka svůj ikonický model nijak zásadně nezměnila. Design zůstal stejný a totéž platí také o základním konceptu techniky. Vůz pořád stojí na rámu, nejdrsnější verze pořád umí odpojit stabilizátor a terén, který by tohle auto neprojelo, budete stále hledat jen velmi obtížně. Zhruba po dvanácti měsících od premiéry si nový Wrangler našel cestu také do České republiky, takže si ho už i místní zájemci mohou objednat. My jsme slavný Jeep krátce vyzkoušeli v Bělé pod Bezdězem.

Hezky široká nabídka 

Jeep připravil pro nový Wrangler velmi širokou nabídku. Zájemci mohou volit mezi krátkou verzí Wrangler (4,33 m) s třídveřovou karoserií a pětidveřovým Wranglerem Unlimited (4,88 m). K dispozici jsou tři varianty střechy (třídílný Hard Top, Sunrider a Sky One-Touch, kde je plátěný pouze vrchní díl střechy a lze ho elektricky odsunout vzad). A konečně můžete vybírat mezi trojicí výbav Sport, Sahara a Rubicon, respektive mezi motory 2.0 T (199 kW/270 k) a 2.2 CRD (147 kW/200 k).

jeep wrangler-38
Také nejnovější Wrangler se drží tradice a ve velkém odkazuje na světoznámého předka. Novinkou je například denní svícení v blatnících, diodové světlomety nebo více skloněné čelní okno

V případě provedení Sahara jde o výbavu určenou pro běžné denní cestování. Vůz má například bezklíčkové odemykání, ozvučení Alpine, litá osmnáctipalcová kola, diodové světlomety nebo parkovací senzory. Sluší se doplnit, že už Sport nabídne třeba tempomat, dvouzónovou klimatizaci nebo multimediální systém s dotykovým displejem. Bohatá výbava je na místě, protože ani ten nejlevnější Wrangler se s cenou nedostane pod milion korun. Rubicon je provedení určené do těžkého terénu, takže se můžete těšit na omyvatelný interiér a hlavně na odpojitelný přední stabilizátor nebo možnost uzavřít přední a zadní diferenciál.

TIP: Jeep Wrangler 2019 – kompletní ceník ke stažení

Buďte si jisti, že taková varianta projede téměř všude. Pro představu, nový Wrangler nabízí světlou výšku 260 mm, schopnost přebrodit vodu hlubokou až 762 mm a nájezdové úhly jsou 44° vpředu a 37° vzadu. Každý Wrangler je vybaven redukcí a osmistupňovou automatickou převodovkou. Redukce v provedení Rubicon má ale odlišný převod (4,0:1 místo 2,7:1). Hádám, že během prvních jízd v Bělé pod Bezdězem, kde jsme v terénu jezdili právě s variantou Rubicon, jsme potenciál auta využili tak na 30 %.

Je vážně zajímavý

Na pohled je nový Wrangler v podstatě stále stejný. Liší se pouze detaily jako například diodové svícení v blatnících nebo nová diodová světla vpředu. Jeep rovněž nasadil více skloněné čelní sklo, což ale asi bez přímého porovnání s předchůdcem nepoznáte. V interiéru jsou mezigenerační rozdíly patrné více. Hezčí design, kvalitnější zpracování, modernější displeje, kvalitnější materiály a tak dále.

jeep wrangler-20
Verze Sahara dělá z Wrangleru tak trochu SUV. Vůz má bohatší výbavu i více lakovaných ploch. V terénu se ale ani tahle varianta neztratí
jeep wrangler-25
Provedení Rubicon bezpečně poznáte kromě nápisů na kapotě také podle nelakovaných blatníků. Tahle verze projede všude

Automobilka si byla dobře vědoma toho, že zákazníci většinou stejně jezdí i s Wranglerem spíše po silnici a právě této skutečnosti vyšla vstříc. Za volantem se sedí lépe, auto je uvnitř tišší, zkrátka je celkově komfortnější. Designéři si ale ani tentokrát neodpustili roztomilé detaily odkazující na dlouhou minulost tohoto modelu. Různě po kabině (ale i na vnější karoserii) najdete podobizny původního Jeepu nebo typickou masku chladiče se sedmi otvory. Mimochodem, těch sedm otvorů údajně symbolizuje fakt, že původní Jeep projel všech sedm kontinentů.

A Jeep Wrangler s desetiválcem z Dodge Viper by se vám nelíbil?

V terénu působí Wrangler Rubicon naprosto, ale naprosto suverénně. V Bělé jsme sice měli jezdit se zařazenou redukcí a uzavřeným zadním diferenciálem, já mám ale takový pocit, že to ani potřeba nebylo. Wrangler všechny nástrahy typu křížení náprav, prudkých výjezdů i sjezdů nebo hlubokého písku zvládl s prstem v nose. Aby také ne, když stejnou trať nakonec dokázal projet i Renegade, byť s problémy. Překvapivé bylo to, jak snadno lze v novém Wrangleru řadit redukci druhou, menší pákou mezi sedadly. Kdyby vám při sjezdech redukce nestačila, můžete se spolehnout také na asistent sjíždění prudkých svahů. Doufám, že až vůz dostaneme na klasický test, bude příležitost vyzkoušet jeho dovednosti více.

jeep wrangler-16
Polygon v Bělé pod Bezdězem schopnosti nového Jeepu Wrangler příliš neprověřil. Auto si zde počínalo naprosto suverénně
jeep wrangler-11
Ani hluboký písek nebyl nic, co by Wrangler zastavilo. Tohle pískoviště bylo vhodné spíše pro zábavu a fotky než pro test schopností auta

Na silnici se kromě tiššího interiéru a slušné dynamiky (krátké naftové provedení zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 9,6 s, pro benzinový dvoulitr Jeep akceleraci neuvádí) můžete spolehnout také na některé bezpečnostní systémy včetně hlídání mrtvých úhlů. K tomu se vztahuje jedna zajímavost. Běžně auta mají radar pro sledování mrtvých úhlů v zadních sloupcích, což ale u Wrangleru nejde. Proto jsou senzory uložené u zadních světel.

Celkově je nový Jeep Wrangler velmi zajímavý (a zatím se zdá, že také povedený) automobil. Mimochodem, během české prezentace jsme se dozvěděli, že nový Wrangler s karoserií pick-up, který se představí na letošním autosalonu v Los Angeles, přijde i na český trh. Stane se tak ale až v polovině roku 2020.

Další podrobnosti najdete je v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Došlo také na Renegade a Cherokee 

Jeep během české prezentace ještě upozornil na modernizované verze modelů Renegade a Cherokee. První jmenovaný dostal pro modelový rok 2019 především nové motory. Dieselové jednotky o objemu 1,6 a 2,0 l prošly s ohledem na emisní předpisy výraznými úpravami, zahrnujícími kromě jiného instalaci systému vstřikování močoviny. Zážehové motory jsou zcela nové. Jeep nabízí litrový tříválec a čtyřválec s objemem válců 1,3 l. Technika je v zásadě shodná, protože se pracuje s modulární stavbou motoru založenou na válcové jednotce o objemu 0,333 l.

jeep wrangler-8
Jeep Renegade prošel modernizací, která kromě decentních úprav vnějšího desingu přinesla nové motory. Ani tohle trochu drsnější SUV se v terénu neztratí. V Bělé Renegade projel totéž co Wrangler, i když s menšími obtížemi

Tříválec disponuje výkonem 88 kW (120 k), třináctistovka je nabízena ve variantách naladěných na 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Kromě motorů vůz dostal také upravenou masku, diodová světla a asistenční systémy typu aktivního vedení v pruzích nebo nouzového brzdění.

Modernizací prošel i větší Jeep Cherokee. Opět se změnila světla nebo maska chladiče. Do interiéru se nastěhoval nový infotainment a díky úpravě obložení zavazadelníku je prostor pro zavazadla nově větší o 70 litrů. Zájemci dostanou na výběr mezi dieselem Multijet II o objemu 2,0 l (110 kW/150 k a 143 kW/195 k) a zážehovým dvoulitrem naladěným na 199 kW (270 k), který přijde do nabídky začátkem nového roku. Šestiválec 3.2 Pentastar se v Evropě z pochopitelných důvodů nabízet nebude.

Nový Jeep Wrangler oficiálně dorazil na český trh. Vypadá stejně a jezdí lépe
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86%) 10 hlas/ů

1 komentář

  1. V EU benzínová verze pouze nový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec 2.0L. V zhruba dvoutunovém neaerodynamickém autě :-/
    V USA je nabízen s velmi spolehlivým a přívětivým atmosférickým 3.6L V6 Pentastar, který byl v EU k mání v dosavadní generaci JK.
    Papírově má 2.0T o 20% nižší spotřebu než 3.6L, dle zkušeností majitelů v USA, kde se JL už rok prodává, je rozdíl ve spotřebě jen zhruba 5%, přičemž V6 s manuální převodovkou má spotřebu stejnou jako čtyřválec s automatem.
    Dále v EU pouze automat. Ale i v USA si můžete zvolit manuální převodovku pouze pro V6. V EU byl u dosavadní generace V6 nabízen jen s automatem, ač verze s manuálem se pro domácí trh vyráběla.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: