Nové číslo časopisu Auto motor a sport je právě na stáncích! Co přesně srpnové vydání (8/2019) přináší?

Podrobně jsme otestovali novou hvězdu mezi kombíky střední třídy, Peugeot 508 SW. Pod kapotou pracoval dvoulitrový diesel o výkonu 130 kW a o komfort se starala osmistupňová samočinná převodovka. Rodinný ideál? No, má i své slabší stránky, i když jich naštěstí není moc.

001_titul_08_2019.inddHvězdou vydání je ale omlazený Volkswagen Passat, který jsme si vyzkoušeli na zahraniční prezentaci. A to včetně limitované sportovní edice R-Line, u které jde zcela vypnout ESP. To se dnes u koncernových aut moc nevidí! A když je řeš o Passatu, jeho východní bratr Superb také prošel faceliftem, my jsme se zaměřili na nově příchozí, mimochodem velmi příjemnou verzi Scout.

VW_passatMilovníky podrobných srovnání potěší osmistránková bitva urozených kombi: A6 Avant 50 TDI se pustila do BMW 530d a Mercedesu E 350 d. Všichni tři mají třílitrový turbodiesel o výkonu kolem 200 kW a zrychlení na stovku jim trvá jen zhruba šest sekund, takže vaše cesta na dovolenou rozhodně nemusí být pomalá. Zjistili jsme kdo má nejlepší spotřebu, odhalili jedny slabší brzdy a se stopkami v ruce jsme si všechna auta proklepli mezi kužely. Vítěz? No prozradíme jen, že to bylo docela těsné.

srovnavakA ještě jedna rychlá nafta se čtyřmi kruhy na chladiči: Audi S7 dostalo v nové generaci přeplňovaný vznětový třílitr, který se sice může snažit, jak chce, ale na čtyřlitrový osmiválec z minulé generace prostě stačit nemůže. Audi se tak rozhodlo vypořádat s hrozbou pokut za CO2 (např. v USA je v S7 stále benzinový motor), má ale potom smysl pojmenovávat auto S7? I na to jsme hledali (a našli) odpověď.

Zavzpomínali jsme na legendární Subaru Impreza, které do rallyeového mistrovství světa vlétlo jako utržený vagon a i díky špičkovým pilotům si rychle vydobylo zasloužený respekt. Aura, která kolem modrozlatého stroje vznikla, je stále obrovsky silná.

Svezení s Range Roverem Velar SVA si budeme pamatovat ještě opravdu dlouho: brutální přeplňovaný pětilitr pod kapotou dává 550 koní a masivních 680 Nm točivého momentu. Na stovku se díky němu dostanete za méně než pět sekund, a vůbec nevadí, že s sebou musíte vláčet 2,2 tuny poctivého kovu a skla. A ten zvuk! Čtveřice koncovek při plném sprintu troubí na kilometry daleko. Trochu zamrzí třímilionová cena, ale za skvělé věci se v životě prostě platí…

alpinesubaru

Z dalších testů a jízdních dojmů jmenujme třeba nově příchozí DS3 Crossback, hodně stylové auto od mladé značky DS, patřící do rodiny Citroën. A nebo Subaru Forester E-Boxer, první hybrid v nabídce japonské automobilky. Do třetice pak zaslouží pozornost BMW X7, největší a také nejpohodlnější SUV z Mnichova. Zdálo se nám, že je na českých silnicích snad ještě pohodlnější než řada 7! Vydání ukončuje stylový výlet do kraje šumivého zlata – mezi vinicemi, kde se rodí to nejlepší šampaňské, jsme se proháněli v Alpine A110. Opravdu dokonalé spojení!

To vše a mnohem více najdete v srpnovém vydání Auto motor a sportu.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: