Nové BMW M550d: 4 turba, pohon čtyř kol, 400 koní a sprint z nuly na sto za 4,4 s

  • Nové BMW M550d je auto plné čtyřek 

  • Vznětový šestiválec je osazen čtyřmi turbodmychadly 

  • Výkon dosahuje 400 koní při 4400 ot./min

  • Díky pohonu všech čtyř kol zvládne vůz akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,4 s

BMW představilo novou generaci řady 5 v provedení M550d. Stejně jako v případě modelu 750d se také sem nastěhoval vznětový šestiválec osazený čtyřmi turbodmychadly, který nahradil starší třikrát přeplňovanou verzi. Nové M550d je tak výkonnější, rychlejší, ale zároveň úspornější.

Doporučujeme: Souboj nejrychlejších dieselů na trhu — BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Technici z Mnichova použili také pro M550d motor, který se poprvé objevil u 750d. Řadový třílitrový šestiválec používá čtyři turbodmychadla, kdy jsou dvě malá zařazena do vysokotlaké části přeplňování (stejně jako dříve), namísto jednoho velkého v nízkotlaké části jsou ale také dvě. BMW tímto krokem údajně vylepšilo reakce motoru na přidání plynu. Zároveň také vzrostl udávaný výkon o 14 kW (19 k) a točivý moment o 20 Nm. Celkově disponuje M550d parametry 294 kW (400 k) a 760 Nm. Průměrná spotřeba klesla o jedenáct procent.

Čtyřikrát přeplňovaný vznětový šestiválec, který je mimochodem aktuálně nejsilnějším šestiválcovým dieselem na trhu, rozjede řadu 5 s karoserií sedan z nuly na 100 km/h za 4,4 s, kombi potřebuje o 0,2 s víc. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol xDrive.

Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10

Součástí výbavy jsou věci typické pro modely z programu M Performance. Zájemci se mohou těšit na decentní úpravy designu, o 10 mm snížený sportovní podvozek nebo na sportovní sedadla a sportovní volant. Další prvky výbavy typu dálkového parkování známé z klasické řady 5 jsou samozřejmostí.

Nové BMW M550d se začne prodávat v červenci, verze Touring dorazí až koncem roku.

Nové BMW M550d: 4 turba, pohon čtyř kol, 400 koní a sprint z nuly na sto za 4,4 s
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (75.65%) 23 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Jo to je ono. Doma montujeme led zarovky misto usporek abychom usetrili 2 W a tady se mame kochat monstrem jehož vykon je iracionalni. Pojdme je poslat s tim posahanym marketingem nekam.

    • Nebudte zapskly. Nikdo vam nenuti LeD svetla ani toto auto. Jestli za tou zlobou neni to, ze na nej proste namate.

  2. No za par let to bude asi trochu narocnejsi na servis,diesel,4 turba,automat,4×4….Bud to clovek koupi nove,nebo prusvih…

    • Bla bla. Jen nicim nepodlozene domnenky. To jsou obvykle kecy lidi, ktere pak mene sere, ze maji doma popelnici. “Radeji auto co nema zadnou vybavu, bo co nemam, to se nemuze pokazit” 😀 Nikde neni napsano, ze auto musi vydrzet 500tis km. Mimochodem, nejvetsi problemy jsem mel s Favoritem a Trabentem. Auty absolutne bez vymozenosti a vybavy.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: