Nové BMW M2 Coupé bude mít 420 koní. Vznikne na platformě Z4

  • Společně s M2 Coupé BMW posvětilo také verzi M2 Gran Coupé

  • Rozdíl bude v motoru i pohonu

  • Ostrá BMW řady 2 by měla dorazit už za dva roky

S přechodem BMW řady 1 a řady 2 na platformu FAAR, která je určena pro vozy s pohonem předních kol a příčnou zástavbou motoru, se okamžitě vyrojily otázky, jak to bude s šestiválcovým provedením BMW M2. Tento model především ve verzi Competition reprezentuje starou školu BMW a pro mnohé jde o nejlepší sportovní BMW současnosti. Podle britského magazínu Autocar je ale už jasno. Nové BMW M2 vznikne podle starého receptu – bude mít pohon zadních kol a řadový šestiválec.

BMW M2 Coupé podle informací britských novinářů vznikne na základech silně upravené platformy CLAR, která se ve svém nejnovějším provedení stala základním stavebním kamenem modelu BMW Z4. Koncepce pohonu zůstává stejná jako u stávající M2 Coupé, tedy pohon zadních kol a podélně uložený zážehový šestiválec.

Stejně jako  M2 Competition dostane také druhá generace M2 Coupé plnohodnotný M motor, jmenovitě S58, jenž nahrazuje rovněž dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec S55. Tento motor v současnosti pohání „dvouvaječná dvojčata“ BMW X3M/X4M a pochopitelně se objeví také pod kapotami nových generací BMW M3 a M4.

Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?

Britové uvádějí, že v případě M2 Coupé bude výkon 309 kW (420 koní). Pokud BMW dodrží výkonové odstupňování také u M2 Coupé, verze Competition by mohla až 330 kW (450 koní), tedy stejně jako BMW M2 CS. Základní výkon sice není oficiálně potvrzen, ale vzhledem k tomu, že Mercedes-AMG A45 S má přesně takový výkon, dá se očekávat, že Mnichovští naladí M2 Coupé stejně.

BMW plánuje nabízet nové BMW M2 Coupé s manuálním šestikvaltem a elektronicky řízeným Aktivním M diferenciálem. Volitelně bude v nabídce také 8stupňová samočinná převodovka s hydroměničem, jež nahradí doteď používanou 7stupňovou dvouspojkovou převodovku. Změna automatu je přisuzována snaze implementovat 48V elektrickou palubní síť, což ostatně BMW M už dříve avizovalo. Výše zmíněné se nebude pochopitelně týkat manuálních verzí.

Společně s M2 Coupé by se mělo objevit také čtyřdveřové provedení M2 Gran Coupé. To by sle mělo vycházet z M235i xDrive Gran Coupé, tudíž bude mít napříč umístěný čtyřválec 2,0 l a variabilní pohon všech kol. Výkonem okolo 294 kW (400 koní) má konkurovat čtyřkolkám Audi RS3 Sedan a Mercedes-AMG CLA 45.

Nové BMW M2 Coupé bude mít 420 koní. Vznikne na platformě Z4
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: