Nová Mazda3 slibuje zaměření na řidiče a tři druhy spalovacího motoru

  • Mazda3 nové generace se představila jako hatchback i sedan 

  • Design navazuje na nedávné koncepty 

  • Vůz opravdu slibuje tři druhy spalovacího motoru 

  • K dispozici budou benzinové jednotky, diesel i „diesel na benzin“

  • Přesné údaje motorů zatím schází 

Nová generace Mazdy3 má po premiéře. Japonská automobilka odhalila svůj velmi důležitý model (od roku 2003 se prodalo zhruba šest milionů exemplářů) na autosalonu v Los Angeles. A kromě hatchbacku rovnou přivezla také sedan. Jako první se této novinky dočkají zákazníci v Severní Americe, kam dorazí už začátkem příštího roku.

Jak bylo dopředu oznámeno, Mazda3 přijíždí na nové platformě. Ta přináší větší tuhost i více pohodlí. Kromě toho, že bude interiér tišší, do něj má pronikat také méně vibrací, protože přímo v základní karoserii je rozmístěno 16 bodů vybavených speciálním tlumicím materiálem. Myslelo se rovněž na pozici řidiče, pevnější ukotvení sedačky nebo výhled z vozu. Nově jsou proto přední sloupky tenčí. Pro úplnost, nová platforma počítá se zavěšením McPherson vpředu a nově vyvinutou torzní příčkou vzadu.

Mazda 3_06
Design ve velkém následuje koncept Kai z minulého roku. Hlavně hatchback vypadá na pohled velmi slibně
Mazda 3_30
V interiéru se Mazda zaměřila spíše na detaily. Řadicí páka je více vpředu a výš, loketní opěrka je delší, přední sloupky tenčí a ergonomie jednoduchá

Mazda zatím mnoho faktických čísel týkajících se nové Mazdy3 nezveřejnila. Výjimkou jsou pouze základní rozměry. Najdete je v následující tabulce. Vnější rozměry obou karosářských variant se příliš nezměnily.

Základní rozměry (mm) Mazda3/Mazda3 Sedan 2019 Mazda3/Mazda3 Sedan 2018
Délka 4459/4662 4465/4585
Šířka 1797 1800
Výška 1440/1445 1450/1450
Rozvor náprav 2725 2700

Tím nejzajímavějším je u nové Mazdy3 nabídka motorizací. Evropští zákazníci budou mít k dispozici zážehové čtyřválce Skyactiv-G o objemu 1,5 a 2,0 litru. Vznětovou alternativou bude čtyřválec Skyactiv-D (1,8 l) a jako první sériový vůz dostane tato novinka i „diesel na benzin“, tedy motor Skyactiv-X. Fakticky jde o první případ, kdy nějaký automobil nabízí tři druhy spalovacích motorů.

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Zatím ale není jasné, na jaké výkony se můžeme těšit, ani to, kdy přesně motor Skyactiv-X přijde na trh. Mazda pouze přidala informaci o tom, že jednotka Skyactiv-X bude mild-hybridní a že mild-hybrid bude dostupný také v kombinaci s klasickými benzinovými motory. Počítá se i s nasazením pohonu všech kol i-Activ AWD, který má oproti předchozí variantě o 60 % nižší třecí ztráty. Jízdu v zatáčkách bude také u této generace vylepšovat systém G-Vectoring. Kromě šestistupňového manuálu bude možné objednat šestistupňový automat, i když se v tuto chvíli neví, ke kterým motorům.

Na další podrobnosti si musíme počkat. Veřejnost si japonskou novinku bude moci prohlédnout poprvé na Los Angeles Auto Show od 30. listopadu.

Nová Mazda3 slibuje zaměření na řidiče a tři druhy spalovacího motoru
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: