Nová Kia Sorento chce být ve své třídě králem prostoru

  • Nové Sorento je postaveno na základech nové platformy pro SUV

  • Použitý 8stupňový automat je vlastní konstrukce

  • Poprvé se v rámci bezpečností výbavy objevuje centrální airbag

  • Zahájení výroby je naplánováno ještě na letošní rok

Jednou z největších hvězd na ženevském stánku značky Kia bude bezesporu nová generace modelu Sorento, který je postaven na zcela nové platformě určené pro automobily kategorie SUV. Podle tiskové zprávy umožnila nová platforma s kompaktní konstrukcí motorového prostoru, kratšími převisy a delším rozvorem nabídnout nejen stylový design, ale také zlepšit komfort jízdy a ovladatelnost vozu.

Interiér nového Sorenta vypadá alespoň na fotografiích působivě
Kia u nového Sorenta vůbec poprvé představuje multikolizní brzdu či centrální airbag

Ve srovnání s předchozí generací je nové Sorento na délku prakticky stejně dlouhé (+10 mm) a rozvor se prodloužil na 2815 mm (+35 mm). Nová platforma umožnila zástavbu hybridního a plug-in hybridního ústrojí, které tvoří zážehový čtyřválec 1,6 a 44,2kW elektromotor. Celkový výkon hybridního pohonného systému činí až 169 kW (230 k) a točivý moment dosahuje maxima 350 Nm. Lithium-ion polymerová baterie o kapacitě 1,49 kWh je uložena pod prostorem pro posádku tak, aby neměla negativní dopad na místo v kabině nebo zavazadelníku, který by měl být největší ve své kategorii. S konkrétním číslem ale Kia zatím nevyrukovala.

Kromě hybridní varianty bude v Evropě dostupný také 2,2litrový vznětový čtyřválec, naladěný na 149 kW (202 k) a 440 Nm. Tato motorizace bude nabízena v kombinaci s 8stupňovým automatem vlastní konstrukce, který využívá vícelamelové spojky v olejové lázni. V Koreji a USA si zákazníci budou moi zvolit také zážehový čtyřválec 2,5 l o výkonu 207 kW (281 k) a točivém momentu 421 Nm, který je také spárován s novým automatem 8DCT.

Žilinská Kia Xceed vyplňuje prostor mezi Ceedem a Sportage. Nabídne přes 200 koní i mild-hybridní diesel

Kia u nového Sorenta použila několik pro značku nových prvků aktivní bezpečnosti. Jedním z nich je multikolizní brzda, která napomáhá zmírňovat závažnost škod v případě vícenásobných kolizí. Po spuštění airbagů v důsledku prvotní kolize automaticky aktivují brzdy, aby byli cestující lépe chráněni před případným sekundárním čelním nebo bočním nárazem. Její dostupnost se však bude lišit podle daného trhu. Dalším inovativním prvkem je centrální airbag předního sedadla, jenž zabraňuje srážce hlavou se spolujezdcem vpředu.

Nová Kia Sorento chce být ve své třídě králem prostoru
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: