Už i Nissan má SUV do zásuvky. S dojezdem 480 km míří do Evropy

  • Automobilka Nissan odhalila elektrické SUV Ariya, které vychází z loňského konceptu

  • Vůz má futuristický vzhled, uvnitř sadu obrazovek a dotykové plochy místo tlačítek

  • K mání bude s pohonem jedné nebo dvou náprav, po nabití ujede až 483 kilometrů

Automobilky chrlí jedno elektrické auto za druhým a pozadu nesmí zůstat ani Nissan, jehož model Leaf patřil k průkopníkům dostupné elektromobililty. Značka má plán, jak oživit své prodeje v Evropě i ve světě. Během následujících 20 měsíců by měal představit hned 10 nových modelů. Jedním z nich je elektrické SUV Nissan Ariya, které ukázal loni na podzim doma v Tokiu jako koncept. Nyní Nissan představil jeho sériovou podobu, jež zamíří i na starý kontinent.

Na první pohled je patrné, že od konceptu se toho příliš mnoho nezměnilo. Nissan Ariya stále působí futuristicky, i když mu chybí detaily v podobě zapuštěných klik a další stylové doplňky. Uvnitř jasná moderna pokračuje s displeji v přístrojovém štítu a pro multimédia. Oba mají vysoké rozlišení. Vše se ovládá dotykovými plochami, které nahrazují klasická tlačítka. Jednotlivé symboly funkcí jsou do palubní desky jakoby zapuštěné a po přiložení prstu nabízí haptickou odezvu.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

Nissan bude své nové elektrické SUV nabízet ve dvou výkonnostních provedeních. Základní s pohonem pouze jedné nápravy dostane elektromotor o síle 160 kW (215 k) a točivém momentu 300 Nm. Auto by mělo zvládnout akcelerovat z nuly na stovku za 7,5 sekundy a maximálně pojede 159 km/h. Druhou možností bude výkonnější model se dvěma elektromotory a paralelním pohonem všech kol, který dosáhne na výkon 290 kW (389 k) a 600 Nm. Stovku zvládne za 5,1 sekundy a maximum bude 200 km/h.

Interiér vozu je vpravdě futuristický, palubní deska je pokryta displeji
Tlačítka nahradily dotykové plochy s haptickou odezvou

Na výběr bude i v případě baterií. Základem by měly být články o kapacitě 65 kWh (využitelných 63 kWh), u nich se zatím o dojezdu nehovoří. Nissan logicky propaguje dražší balíček s kapacitou 90 kWh (využitelná 87 kWh), což umožní dojezd až 483 kilometrů podle měření WLTP. Z domácí zásuvky půjde dobíjet výkonem 7,4 kW, z třífáze to bude 22 kW a pro nejrychlejší veřejné stanice si Nissan schovává výkon až 130 kW.

Na Ariyu si ale ještě nějakou dobu počkáme. V Japonsku se totiž do prodeje dostane až v polovině roku 2021, pak by se měla postupně objevit i na dalších trzích. O Evropě se hovoří, není ale jasné, kdy a zda se dostane i do Česka. Stejně tak není zřejmá cena, některá zahraniční média odhadují částku v přepočtu okolo milionu korun bez daně.

Už i Nissan má SUV do zásuvky. S dojezdem 480 km míří do Evropy
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: