Mulliner Bacalar je nejdražší nové Bentley. Kabinu zdobí pět tisíc let staré dřevo

  • Bentley Mulliner Bacalar vznikne jen ve 12 kusech, všechny jsou už rezervované

  • Základem speciálního model je Bentley Continental GTC, změnilo se ale téměř vše

  • Jedná se o teprve druhé dvoumístné Bentley od roku 1930

Automobilka Bentley ve svém sídle v britském Crewe odhalila dvoumístný otevřený automobil, který označuje jako „nejvzácnější dvoudveřové Bentley moderní doby.“ Design exteriéru i interiéru má na svědomí Mulliner, nejstarší karosárna na světě, jež s Bentley spolupracuje odnepaměti.

Bentley Mulliner Bacalar je postaven na základech modelu Continetal GTC, přičemž s tímto modelem má z hlediska exteriéru společné pouze kliky dveří kvůli zabudovanému bezklíčkovému vstupu. Mulliner se inspiroval u loni představeného konceptu Bentley EXP 100 GT. Designová příbuznost obou vozů je patrná zejména na přídi a nárazníku. Bacalar má vzadu o 20 mm širší rozchod a jezdí na masivních trojbarevných kolech o velikosti 22 palců.

Test Bentley Continental GTC W12 TSI: Málo vídaný luxus

Exteriér je rozhodně neotřelým pojetím soudobého designového jazyku značky Bentley, nicméně Mulliner se „vyřádil“ především v interiéru. Palubní desku zdobí vzácné dřevo Riverwood, které Bentley charakterizuje jako „udržitelné dřevo z přirozeně padlých stromů, které se po dobu pěti tisíc let konzervovalo v rašeliništích, jezerech a řekách východní Anglie.“ Čalounění sedadel kombinující nejjemnější kůži a přírodní vlněnou tkaninu interiéru dodává vozu exkluzivní vzhled. Za sedadly se pak nacházejí na zakázku ušitá zavazadla.

Palubní desku zdobí „udržitelné dřevo z přirozeně padlých stromů, které se po dobu pěti tisíc let konzervovalo v rašeliništích, jezerech a řekách“
Mulliner se nechal inspirovat v loni představeném konceptu Bentley EXP 100 GT. Designová příbuznost obou vozů je patrná zejména na přídi a nárazníku

Bentley Mulliner Bacalar pohání nejnovější evoluce šestilitrového motoru W12, jehož výkon poskočil na 665 koní. Točivý moment 900 Nm je shodný s předchozím naladěním. Přepracovaná je také osmistupňová samočinná převodovka, která posílá hnací sílu na všechna čtyři kola. Zrychlení z 0–100 km/h trvá pouhé 3,5 sekundy a maximální rychlost činí 322 km/h.

Mulliner vyrobí pouze 12 kusů tohoto unikátního roadsteru. Všechny jsou už navzdory extrémně vysoké cenovce (zhruba 44 milionů korun) zarezervované.

Mulliner Bacalar je nejdražší nové Bentley. Kabinu zdobí pět tisíc let staré dřevo
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: