Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil

  • Nástupce Bugatti Chiron je ještě nejméně sedm let daleko

  • Posunout výkony současného vozu ale nebude možné bez tzv. elektrifikace

  • Vrcholné supersportovní modely jiných značek využívají hybridní pohon už dnes

Exkluzivní supersport Bugatti Chiron je nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě s homologací pro silniční provoz. Díky čtyřmi turbodmychadly přeplňovanému motoru V16 8,0 l o výkonu 1103 kW akceleruje z nuly na 300 km/h za 13,6 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 420 km/h. Až Michelin vyvine nové pneumatiky, mohl by Chiron překonat hranici 480 km/h.

Je vůbec reálné takové výkony ještě vylepšit? Tradiční cestou ne, ukazuje se. V Chironu možná automobilový průmysl nalezl limity svých současných možností. Ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer říká, že nástupce Chironu bude muset doplnit spalovací motor o nějakou formu elektrického pohonu.

„Elektrifikace nastane,“ řekl Dürheimer britskému Autocaru. „Příští auto je ještě daleko, ale vzhledem k tomu, jak postupuje vývoj baterií a elektromotorů, se zdá jisté, že další model bude nějakým způsobem elektrifikovaný. Na plně elektrický vůz bude stále ještě příliš brzy, ale k elektrifikaci dojde.“

Pojem „elektrifikace“ se v automobilovém průmyslu vžil pro začlenění nějaké formy elektrického pohonu do hnacího řetězce. Vedle čistého elektromobilu se za elektrifikované auto považuje také jakýkoliv hybrid. Od mild-hybridu, kde elektromotor pouze asistuje spalovacímu agregátu, až po plug-in hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky a ujet s ním někdy až desítky kilometrů jen na elektřinu.

Bugatti by se tak vydalo cestou, kterou už vyzkoušeli jiní výrobci supersportovních aut. Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder mají nějakou formu hybridního pohonu.

Nástupce Bugatti Chiron se nezačne vyrábět dříve než za sedm let, současný model je teprve na začátku svého životního cyklu.

 

 

Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: