- Elektromobily mají produkci emisí CO2 nulovou, takže žádný dálniční známku nepotřebuje. Ať už se budeme bavit o elektrické Škodě Citigo, Jaguaru I-Pace, Audi e-tron nebo Porsche Taycan za čtyři miliony
- Obecně platí, že auta s produkcí emisí CO2 do 50 g/km také známku nepotřebují. Platí to pro řadu plug-in hybridů včetně sportovního BMW i8
- Dokonce i luxusní BMW 745e se v některých variantách do limitu vejde. Oficiálně má zapsanou hodnotu 48 až 51 g/km. Policejní varianta 745Le xDrive ale už má smůlu
- Bez známky může jezdit také plug-in hybridní BMW řady 3 a 5
- Limit 50 g/km samozřejmě splňují i plug-in hybridní varianty modelů Toyota Prius a Hyundai Ioniq, které byly vyvinuty primárně s ohledem na ekologii
- Ani nová plug-in hybridní Škoda Superb nebude potřebovat dálniční známku
- Stejně jako její technický příbuzný v podobě VW Passat GTE
- Také Mercedes nabídne hned několik automobilů, které nebudou známku potřebovat. Třeba plug-in hybridní třída E nebo plug-in hybridní třída C
- Po českých dálnicích bude jezdit zdarma i plug-in hybridní Mitsubishi Outlander
- Některé výbavy Audi Q5 TFSI e quattro se rovněž do limitu vejdou. Stejně jako třeba Audi A3 Sportback e-tron nebo A6 TFSI e
- I Volvo XC60 s výkonem téměř 400 koní se ve variantě T8 Twin Engine může těšit na dálnice zdarma. Stejně jako další modely Volvo vybavené tímto pohonem s výjimkou XC90
- Plug-in hybridní Niro se s hodnotou 29 g/km vejde do stanového limitu s velkou rezervou
- Koncern PSA také nabídne modely, které budou schopny limit splnit. Jako třeba plug-in hybridní Opel Grandland X
Domů Dálniční známky 2020: Galerie automobilů, které je nepotřebují