Mercedes představil hned několik elektrických novinek. Přichází EQE, EQG i EQS SUV

  • Mercedes představil hned několik elektrických novinek 

  • Model EQE je třída E elektrického věku. V podstatě se jedná o zmenšené EQS s dojezdem 660 km

  • Automobilka ukázala také koncept luxusního Mercedesu-Maybach EQS SUV i elektrickou třídu G

Mercedes si připravil pro mnichovský autosalon hned několik nových modelů s elektrickým pohonem. Kromě plug-in hybridní rakety v podobě Mercedesu-AMG GT 63 S E Performance přichází také tři nové elektromobily. Ve dvou případech jde zatím pouze o koncepty, u modelu EQE se už ale bavíme o sériovém autě. Jeho výroba odstartuje příští rok.

Mercedes-Benz EQE přichází coby přímý konkurent pro Teslu Model S a chystané Audi A6 e-tron. Jak se dalo očekávat, jde v podstatě o zmenšené EQS. S délkou 4934 mm je novinka kratší o 331 mm. U rozvoru už ale takový rozdíl nečekejte, protože mezi nápravy je nutné uložit akumulátory. Zatímco EQS nabídne 3,2 m, menší EQE má rozvor 3,1 m. Nabídka prostoru pro posádku by tak mohla být velmi podobná. Ani u EQE zároveň nepřijdete o možnost objednat systém MBUX Hyperscreen, který promění celou palubní desku v displej.

Mercedes na baterky: Ve Stuttgartu chystají elektrická AMG, třídu G i luxusní elektrický Maybach

Automobilka zatím představila jedinou motorizaci, a sice EQE 350. To znamená elektromotor u zadní nápravy s parametry 215 kW a 530 Nm. Čtyřkolka s druhým elektromotorem vpředu přijde později. Kapacita akumulátorů je 90,6 kWh, což vystačí podle norem WLTP pro ujetí 660 km. Výrobu plánuje Mercedes zahájit v polovině příštího roku, přičemž EQE se bude vyrábět v Brémách. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Druhou novinkou je koncept, který naznačuje podobu elektrické budoucnosti nejen v podání značky Maybach. Jako první totiž bude představeno klasické EQS SUV (na titulním snímku a v galerii)). Stane se tak příští rok. Luxusní varianta Mercedes-Maybach naváže na standardní provedení v roce 2023. O technice samotné toho Mercedes mnoho neprozradil. Koncept, který má údajně blízko sériové výrobě, je čtyřmístný a v interiéru zahrnuje posádku luxusem například v podobě detaily z růžového zlata. Hyperscreen je samozřejmostí, stejně jako zábavní systém pro zadní cestující. Dojezd by měl být v tomto případě 600 km (opět podle WLTP).

Limuzína budoucnosti dorazila do Česka. Poprvé jsme si prohlédli elektrický Mercedes EQS s rekordním dojezdem

Kdy dorazí na trh elektrická třída G, která zároveň představuje třetí aktuální novinku, to Mercedes v dostupných materiálech neříká. Nemuselo by to ale trvat příliš dlouho, protože i z obrázků je zřejmé, že jako základ zde poslouží stávající generace této terénní ikony. Také elektrické provedení tak bude využívat žebřinový rám, nezávislé odpružení předních kol a tuhou zadní nápravu. Kromě designových odlišností stojí za zmínku hlavně informace o chystaném pohonu. Mercedes totiž v tiskové zprávě slibuje čtyři nezávislé elektromotory umístěné blíže jednotlivým kolům. Takové řešení slibuje mimořádně zajímavé chování jak na silnici, tak v terénu.

Zdroj: Mercedes-Benz

Aby nebylo elektrických novinek Mercedesu málo, automobilka zveřejnila také další detaily o crossoveru EQB, který byl již dříve představen v Šanghaji. Do nabídky míří motorizace 300 a 350. V obou případech se jedná o čtyřkolku. Slabší varianta nabízí 168 kW, silnější pak 215 kW. Později bude následovat i levnější předokolka. Kromě pětimístné verze přijde také sedmimístná varianta.

Mercedes bude v elektrické ofenzívě pokračovat i nadále. Jak automobilka před časem oznámila, do roku 2025 chce mít ve své nabídce elektrickou alternativu k úplně všem modelům, a to včetně řady AMG i Maybach.

Mercedes představil hned několik elektrických novinek. Přichází EQE, EQG i EQS SUV
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Teď ještě uvidíme, kolik to bude stát. Ale nemyslím si, že ta cenovka by měla být nějak napjatá. BMW jsou dlouhodobě celkem v pohodě co se ceny týče. Stačí mít trochu našetřeno. Já mám investováno ve zlatě přes https://www.investice.cz/ takže jsem celkem v pohodě a sám mám Teslu, takže měnit nechci. 🙂 Nicméně i tak je fajn, že existuje čím dál více variant a alternativ k Tesle a Leafům. 🙂

  2. To, co dělá Mercedes ohledně elektromobility je pro mě docela překvapení, ještě nedávno to byl hodně velký propagátor klasických spalovacích motorů. Ale chápu… Se zelenou vlnou se pravidla mění a automobilky se musejí přizpůsobit. Osobně moc nevím, proč to tak je a to jsem o tom třeba tady: https://leakshare.org/ četl poměrně dost odborných článků. Za mě je zrušení prodeje spalovacích motorů prostě blbost.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: