Mercedes na baterky: Ve Stuttgartu chystají elektrická AMG, třídu G i luxusní elektrický Maybach

  • Mercedes bude od roku 2025 nabízet bateriový elektromobil jako alternativu ke všem svým stávajícím modelům 

  • V dohledné době se dočkáme elektrické třídy G, elektrického modelu AMG i prvního elektrického Maybachu 

  • Do čtyř let automobilka představí čtyři nové platformy určené elektromobilům

  • V plánu je také výstavba dalších osmi závodů pro výrobu akumulátorů. Polovina bude umístěna v Evropě 

Také automobilka Mercedese míří k elektrické budoucnosti. Už v současnosti nabízí řadu elektromobilů, například EQA, EQB, EQC, luxusní EQS nebo dokonce velkoprostorový vůz EQV, pořád to je ale jenom začátek. Během pár let se nabídka výrazně rozšíří. Nejpozději v roce 2025 dostanou zákazníci elektrickou alternativu ke všem nabízeným modelům značky Mercedes, a to včetně terénní třídy G, sportovní řady AMG nebo luxusních modelů Maybach.

Takový krok si samozřejmě žádá velké investice do vývoje. Mercedes hodlá mezi lety 2022 a 2030 vložit do elektromobilů na čtyřicet miliard eur. Očekává se totiž, že podíl bateriových vozů na prodejích bude už v roce 2025 dosahovat padesáti procent. Automobilka za účelem rozšíření nabídky postupně připraví hned čtyři nové elektrické platformy. V roce 2024 přijde architektura s označením MMA EV, určená malým automobilům. O rok později bude následovat MB.EA pro větší modely včetně SUV, AMG.EA určená sportovním vozů rodiny AMG a VAN.EA pro užitkové vozy.

Mercedes-Benz EQS: Elektrický vrchol budoucnosti má dokonalý interiér a dojezd až 700 km

Příští rok dorazí do prodeje model EQE coby menší alternativa k EQS, pro rok 2024 je potvrzeno elektrické provedení třídy G. Není úplně zřejmé, na jakém technickém základu vůz vyroste, ale protože nová platforma určená pro větší elektrické modely má přijít až o rok později, je docela dobře možné, že půjde o elektrifikovanou stávající generaci slavného off-roadu. Kdy dorazí elektrický Maybach, to automobilka neřekla. Pouze potvrdila jeho příchod, a to v kombinaci s karoserií SUV.

Ambice Mercedesu v oblasti elektromobility naznačí koncept Vision EQXX, který bude odhalen příští rok. Cílem je dosáhnout dojezdu na jedno nabití přes tisíc kilometrů, ovšem nikoliv pouze pomocí navyšování kapacity vestavěných akumulátorů. Mercedes se chce zaměřit na spotřebu, která by se při normální jízdě po dálnici měla dostat pod hranici 10 kWh/100 km. S vývojem pomáhají také odborníci z divize Mercedes-Benz F1 High Performance Powertrain.

V rámci strategie přechodu na elektrickou mobilitu automobilka rovněž plánuje devět závodů pro výrobu akumulátorů, ke kterým hodlá přidat ještě osm dalších. Čtyři z těchto osmi by měly být vybudovány v Evropě.

Navzdory celé této strategii a masivním investicím do elektrické mobility se Mercedes na rozdíl například od automobilky Volvo nevzdal spalovacích motorů. Minimálně s plug-in hybridy počítá i nadále. Podle britského Autocaru ale budou postupně snižovány investice do vývoje spalovacích jednotek. Do roku 2026 by měly klesnout o 80 % ve srovnání s rokem 2019. Datum ukončení výroby spalovacích motorů Mercedes dosud neoznámil, nicméně po roce 2025 už žádnou novou platformu pro tento druh pohonných jednotek výrobce neplánuje.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: