Mercedes-Benz třídy A s karoserií sedan bude nejaerodynamičtější auto na trhu

  • Nová generace Mercedesu-Benz třídy A se jako sedan zatím představila pouze v prodlouženém provedení určeném pro Čínu

  • Standardní evropská varianta přijde do prodeje koncem roku s rozvorem shodným s hatchbackem 

  • Novinka se chlubí součinitelem odporu vzduchu 0,22, což je rekord mezi sériově vyráběnými auty 

Po hatchbacku se nová třída A představila také jako sedan. Stalo se tak v dubnu v Číně, kde bylo k vidění provedení L s rozvorem náprav prodlouženým na 2789 mm (+60 mm) určené právě pro tamní trh. Sedan ale dorazí také do Evropy. Bude mít rozvor shodný s hatchbackem (2729 mm) a jednu zajímavost ohledně aerodynamiky.

Nový Mercedes-Benz třídy A Sedan totiž disponuje součinitelem odporu vzduchu 0,22 při čelní ploše 2,19 m2. To z něj dělá aerodynamicky nejlepší sériově vyráběný automobil, respektive nového rekordmana. Tím dosavadním byl Mercedes-Benz CLA Coupé se součinitelem odporu vzduchu 0,23.

Doporučujeme: Mercedes třídy A nabídne dvě verze AMG, vrcholná A50 bude mít 400 koní

Důvodem takto příznivé aerodynamiky je kromě základního tvaru karoserie také kompletně zakrytý podvozek (zakryté jsou dokonce i části zadní nápravy), zadní difuzor nebo spousta drobných detailů na vnější karoserii. Speciální péče byla například věnována těsnění, třeba toho kolem hlavních světlometů. Nízký odpor vzduchu by logicky měl znamenat příznivou spotřebu paliva a nízký aerodynamický hluk při jízdě.

Nový Mercedes-Benz třídy A Sedan se začne prodávat koncem letošního roku, přičemž výroba bude probíhat v mexickém závodu Aguascalientes a v německé továrně Rastatt. Těšit se můžete na techniku shodnou se základním hatchbackem nebo multimediální systém MBUX.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: