Luxusním ojetinám se v pandemii daří. Loni se jich prodalo o 40 procent víc

Zdroj: Mercedes-Benz

Za poslední rok, který od března loňského roku ovlivňuje koronavirová pandemie a s ní spojené restrikce a omezení, je zjevný zvláštní paradox. Klesl počet prodaných aut v nejběžnějších cenových relacích v rozmezí od 100 tisíc korun do půl milionu. Naopak se zvýšil zájem o nejlevnější auta, ale i o luxusní vozy, kterých se prodalo o 40 % více než před rokem. Vyplývá to z analýzy prodejů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Zájem o dražší vozy se projevil na vzorku řádově čtyřiceti tisíc prodaných aut v době od března 2020 do února 2021. Jde samozřejmě o auta prodaná v drtivé většině on-line. „Nejvíce rostl prodej aut v ceně přes milion korun, kterých jsme prodali o 40 % více, než ve stejném období před rokem. Lidé za ně u nás během trvající pandemie Covid-19 utratili 330 milionů korun. Zájem byl i o vozy v cenovém segmentu 500 tisíc až 1 milion korun, těch se prodalo téměř 2800 za 1,9 miliardy korun.,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Stejně tak vzrostl zájem o nejlevnější vozy v pořizovací ceně do 50 tisíc korun. Zákazníci taková auta pořizují zpravidla jako druhá do rodiny a využívají je jako takzvané „mobilní roušky“. „Strach z nákazy koronavirem, ale i stále značně omezené možnosti veřejné dopravy, které dopravci, ale i krajské samosprávy i nadále omezují, vedou zákazníky k pořízení levného alternativního způsobu dopravy,“ doplňuje Topolová.

Naopak u aut, která byla doposud těmi nejčastěji prodávanými, tedy v pořizovacích cenách od 50 tisíc do půl milionu je patrná určitá stagnace. Během roku trvající pandemie se jich prodalo téměř 31 tisíc v celkové hodnotě přesahující sedm miliard korun, tedy přibližně o miliardu méně, než ve stejném období před rokem. „U střední třídy je patrný určitý trend odložené spotřeby. Lidé, kteří plánovali obměnu vozového parku, s ní zatím vyčkávají a udržují svá současná auta. Je to vidět i na zvyšujících se cenách náhradních dílů a servisu obecně, ale i relativně dlouhé čekací doby na nová auta“ vysvětluje současnou situaci na trhu Topolová.

Mezi nejdražší prodané vozy v síti AAA AUTO během posledního roku patřily například zánovní  Mercedes-Benz G63 AMG s 11 tisíci km a cenou 4.990.000 korun, který byl online prodán do zahraničí, nebo Mercedes-Benz GLE 53 AMG Coupé s 18 tisíci km a cenou 2 700 000 korun a BMW X7 M50d s 12 tisíci km za 2 570 000 korun.

Luxusním ojetinám se v pandemii daří. Loni se jich prodalo o 40 procent víc
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 1 hlas/ů
Sdílejte

6 KOMENTÁŘE

  1. Já jsem za to připlatit si za lepší auto, které má lepší výbavu a je bezpečnější než nějaká dvacetiletá ojetina, která sice možná stojí málo, ale cena za zdraví a život je příliš vysoká

  2. To je určitě i díky tomu že se auta v bazarech dají koupit online nebo že se aspoň dají převážet mezi jednotlivými pobočkami, takže to všichni maj blíž

    • Jasný, nákup auta jde dneska lusknutím prstů, navíc když je to on-line, tak je tam záruka jako na koupi v eshopu 14 dní, takže bych se toho taky nebál.

  3. Nákup auta bych neodkládal, jak avizují všude zdražování, musím si sám s výměnou vozu v autobazaru pospíšit.

  4. Já jsem si kvůli pandemii a restrikcím v cestování pořídil zánovní peugeot 5008 a jsem vysmátej. 7 míst k sezení, nebo 5 a luxusní prostor, takže nemám co bych vytknul, docela jsme to s tím vychytali, řekl bych

    • To jste určitě dobře udělal, protože i když se patrně letiště zavírat nebudou, je pořád jednodušší být sám svýho času a dopravy pánem, i s autem se dá do zahraničí. Uvažuju o něčem podobném, protože na letadlo už spoléhat nechci.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: