Lotus představil nový technický základ určený elektromobilům. Slibuje výkon až 884 koní

  • Lotus představil základní parametry nové platformy určené budoucím elektrickým sportovním automobilům 

  • Připraveny jsou dvě velikosti akumulátorů, dvě varianty jejich uložení a pohon s jedním, nebo dvěma elektromotory

  • Nejvýkonnější elektrický Lotus by měl nabídnout až 884 koní a baterii s kapacitou 99,6 kWh

  • První sériový vůz na tomto technickém základu dorazí za pět let

Nástup elektromobilů se nevyhne žádnému většímu automobilovému výrobci, proto se na tento nový druh pohonu dnes již v podstatě všechny známé automobilky také připravují. Výjimkou není ani Lotus, který aktuálně odhalil základní parametry chystaného technického základu určeného právě elektromobilům. Tuto techniku v dohledné budoucnosti využijí električtí nástupci modelů Elise, Exige nebo Evora.

Nová technika je vyvíjena v rámci projektu LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture), do něž jsou zapojené i jiné subjekty. Díky řadě inovací se podařilo snížit hmotnost zadní části o 37 % oproti modelu Emira, který stále ještě využívá spalovací motor.

Tesle vyroste konkurence ve Velké Británii. Lotus bude už jen elektrický

Lotus počítá s různými variantami délky rozvoru náprav, k dispozici budou dvě základní velikosti akumulátorů, měnit bude možné i jejich uložení. Všechny verze ovšem budou využívat stejný pomocný rám, ve kterém bude uložen jeden, případně dva elektromotory a který bude držet zadní nápravu. Tento rám je samozřejmě vyroben ze slitiny hliníku.

Dvoumístné sportovní vozy Lotus budou mít baterie uložené mezi sedačkami a zmíněným pomocným rámem uprostřed. Menší verze počítá s kapacitou 66,4 kWh, ta větší by měla nabídnout 99,6 kWh. Minimální rozvor náprav je u první zmíněné varianty 2470 mm, u větší baterie to bude přes 2650 mm. Jednomotorové provedení bude disponovat výkonem 350 kW (476 k), v případě dvou motorů to bude 650 kW (884 k).

Čtyřmístné elektromobily Lotus se budou lišit zejména uložením baterií. Ty totiž nenajdete za předními sedačkami, ale v podlaze. Při rozvoru náprav nejméně 2650 mm je podle aktuálních informací připravena pouze nižší plánovaná kapacita 66,4 kWh. Také elektrické Lotusy s interiérem v uspořádání 2+2 nabídnou pohon jedním i dvěma elektromotory. Výkony by se oproti dvoumístným modelům lišit neměly. Mimochodem, vývoj nové platformy pro elektromobily vede inženýr Richard Rackham, který před čtvrt stoletím připravil základní architekturu pro model Elise.

První elektromobil vycházející z tohoto technického základu by měl přijít na trh v roce 2026. Kromě Lotusů využije stejnou techniku také značka Alpine, která se na vývoji také podílí.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: