Lexus přivezl do Detroitu LC s karoserií kabriolet a upravené kupé RC F s nižším výkonem

  • Automobilka Lexus odhalila koncept LC v provedení kabriolet 

  • Výroba je pravděpodobná, i když ji Lexus nepotvrdil 

  • Zároveň se v Detroitu představilo také upravené kupé RC F

  • V rámci modernizace pětilitrový osmiválec oslabil o 20 koní

  • Spolu s faceliftem ale přichází i odlehčené RC F Track Edition

Dnes oficiálně začíná novinářskými dny první velký autosalon nového roku, který se jako už tradičně koná v Detroitu. Kromě jiného zde nechybí ani automobilka Lexus. Ta přivezla dvě zajímavé novinky, a sice Lexus LC s karoserií kabriolet a upravené kupé RC F.

O novém kabrioletu Lexus zatím mluví jako o konceptu, přestože už na první pohled vůz vypadá velmi sériově. Tisková zpráva žádné podrobnosti neobsahuje, pouze naznačuje, že tato „studie“ předznamenává blížící se příchod nějakého podobného automobilu. Přesto je prakticky jisté, že chystaný kabriolet bude vycházet právě z LC, protože kupé RC je už poměrně staré, stejně jako malý sedan IS, a všechny ostatní modely jsou buď crossovery, nebo velké sedany. Mimochodem, v současné nabídce automobilky Lexus kabriolet chybí.

Test Lexus LC500 Sport+: Překvapení jak se patří

Další novinkou je modernizovaná vrcholná verze Lexusu RC F. Ta navazuje na facelift modelu RC představený minulý rok na pařížském autosalonu. Automobilka říká, že jednou z hlavních oblastí modernizace byla snaha tohle sportovní kupé odlehčit. Některé díly podvozku jsou proto nově vyrobeny z hliníkové slitiny, kvůli hmotnosti vůz dostal také menší kompresor klimatizace a třeba zadní poloosy jsou nově duté.

Změny se dotkly také pětilitrového atmosféricky plněného osmiválce, i když ne tak, jak byste si asi přáli. Nově motor nabízí výkon 336 kW (457 koní) a vrchol točivého momentu 520 Nm. To znamená, že oproti dosluhující variantě je novinka slabší o dvacet koní a má o 10 Nm nižší vrchol točivého momentu. Zřejmě proto bylo vhodné auto odlehčit a určitě je toto důvodem změny stálého převodku, který je kvůli lepší akceleraci větší (3,13 vs 2,93). S pomocí systému Launch Control zrychlí omlazené RC F z nuly na 100 km/h za 4,5 s, což je stejná hodnota, jakou nabízí současná (těžší, ale výkonnější) varianta.

Test Lexus RX 450hL E-Four: Sedmimístná alternativa

Spolu s modernizovaným RC F pak přichází také provedení Track Edition. To sice nenabízí vyšší výkon, ale je ještě dále odlehčené a má upravenou aerodynamiku. Díky spoustě karbonových dílů je úspora hmotnosti až 80 kg a navíc přítomnost karbon keramických brzd Brembo a kovaných kol BBS znamená snížení neodpružené hmotnosti o 25 kg. Pár kilogramů pak ubral také titanový výfuk.

Upravený Lexus RC F a RC F Track Edition se začne vyrábět v březnu. Ceny budou zveřejněny až těsně před vstupem tohoto modelu na trh.

Lexus přivezl do Detroitu LC s karoserií kabriolet a upravené kupé RC F s nižším výkonem
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: