Lexus ES se konečně podívá i do Evropy. Má se ho BMW řady 5 bát?

  • Lexus ES nahrazuje v Evropě model GS

  • ES má novou platformu a nové pojetí interiéru

  • Pod kapotou je ale zatím jen čtyřválcový hybrid

  • Nechybí kompletní bezpečnostní a asistenční výbava

  • Novinkou jsou adaptivní full-LED světlomety

Lexus představil již sedmou generaci sedanu ES, který svou velikostí zhruba odpovídá BMW řady 5, Mercedesu třídy E nebo Audi A6 a na evropském trhu nahradí model GS s pohonem zadních kol. Nová generace je oproti předchůdci delší (+65 mm), nižší (-5 mm) a širší (+45 mm). Rozvor se prodloužil o 50 mm a větší je i rozchod kol (+10 mm vpředu a +37 mm vzadu). Základem vozu je také zcela nová platforma GA-K.

Lexus ES F Sport (13)
Nově pojatý interiér je orientovaný na řidiče. Doufejme, že některé ergonomické zločiny Lexus napravil
Lexus ES F Sport (3)
V nabídce nebude chybět provedení ES F-Sport, které se bude odlišovat designem a jinak nastaveným podvozkem

Lexus se chlubí tím, že pod kapotou modelu ES 300h pracuje „nový hybridní systém s autonomním dobíjením“, pod čímž si tedy ale vůbec nedokážeme nic představit. Že by se automobil sám zapojil do zásuvky? Jestli on to ale nebude jen honosně označený obyčejný hybrid… A skutečně, další studie velice obsáhlé tiskové zprávy to potvrzuje.

Čtyřválec o objemu 2,5 l pracující v Atkinsonově cyklu má proměnné časování ventilů a spolu s elektromotorem a automatickou převodovkou posílá na přední kola výkon 160 kW (218 k). Lexus u něj uvádí spotřebu 4,7 litru na 100 km. Zajímavostí je, že automobilka stále používá NiMH akumulátor, stejně jako u starších generací hybridních systémů.

Doporučujeme: Test Lexus LC500 Sport+: Překvapení jak se patří

O dalších motorech pro evropský trh se Lexus nezmiňuje, ale troufáme si tvrdit, že s nabídkou jediné motorizace moc neprorazí. Při tom v USA se bude prodávat třeba Lexus ES 350 s benzinovým šestiválcem 3,5 l o výkonu 300 koní a točivém momentu 355 Nm, který by k modernímu a luxusnímu pětimetrovému sedanu seděl víc.

Na diesel můžeme zapomenout, nic takového nebude. Prodávat se nebude ani čtyřkolka. Na jiných trzích, například v Číně, dostanou zákazníci k dispozici také nehybridní čtyřválec 2,5 l v modelech ES 250 nebo ES 260, případně základní dvoulitr ES 200.

Není žádným překvapením, že Lexus ES nabídne úplnou bezpečnostní a asistenční výbavu, kterou asi nemá cenu sáhodlouze rozepisovat. Za připomenutí snad stojí nové full-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a také schopností upravovat světelný kužel tak, aby nebyli protijedoucí řidiči oslněni. Více se o novém Lexusu ES dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Toto je příklad toho, jak motoristická žurnalistika vypadat nemá. Autor se na základě první tiskové zprávy soustředil na vytváření předpokladů o tom, co jaké být může a co snad takové nebude. Ušetřen nezůstal ani samotný dokument, z něhož pro své názory čerpal informace, neboť český motorisitický žurnalista musí zůstat za všech okolností ostrý a nesmlouvavý. Jako kdyby nestačilo informace z tiskové zprávy zpracovat a předat čtenářům. Nezaujatě, podotýkám. Autor si již názor vytvořil, takže až se auto dostane do ČR, možná ve své zprávě o testu nabídne prolink na tento článek se zamručením “já jsem to už tehdy říkal”. Možná si vzpomene i na to, že ve svém rozhorlení udělal věcnou chybu již v nadpisu. Lexus ES se totiž v Evropě oficiálně prodává.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: