Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění

  • Lamborghini modernizovalo závodní Huracán

  • Vedle značkového poháru Super Trofeo může startovat i ve třídě GT Cup

  • Je to jedna z nejdostupnějších cest k závodnímu vozu vyšší kategorie

Závodní Lamborghini Huracán má za sebou facelift, ve kterém se toho změnilo docela dost. Z původního vozu byl převzat vlastně jen zadní difuzor, přední „lízátko“ a část podlahy. Nová je zadní ploutvička po vzoru současných monopostů formule 1 pro vyšší stabilitu ve vysoké rychlosti a upraven byl také tvar zadních blatníků a křídla.

Celá aerodynamika tak byla zásadně přepracována. Závodní Huracán nabídne více přítlaku a zároveň lepší chlazení šestistupňové sekvenční převodovky, motoru i řidiče. A ten se při práci s atmosférickým desetiválcem 5,2 l o výkonu 620 koní asi zapotí docela dost. Pomoci snad může kontrola trakce a ABS nastavitelné v deseti krocích, pokud je pravidla soutěže dovolují.

Doporučujeme: Nemůžete se dočkat BMW řady 8? Kupte si závodní speciál M8 GTE

Motor dostal o 3 % vyšší točivý moment, zajímavostí je také elektronicky omezená maximální rychlost na 280 km/h. Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo, s jehož modifikací pomáhala renomovaná společnost Dallara, bude startovat jak ve značkovém šampionátu, tak případně i ve třídě GT Cup.

Nový model stojí bez daně 235 000 eur (6 110 000 korun), což není zas tak moc za kompletní připravený závoďák, ke kterému ještě obdržíte unikátní hodinky. Díly a pneumatiky si už musíte kupovat sami, ale pořád je to zhruba 60 % ceny za závodní vůz kategorie GT3. Kdo má starší verzi Huracánu, ten si může koupit jen nový aerodynamický paket.

Nový Huracán údajně zvládne slavný okruh v Monze o 1,5 s rychleji. A 1,5 s na kolo je v této velmi vyrovnané třídě obrovský rozdíl.

Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: