Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Vývoz naftových ojetin z Německa vzrostl meziročně o 20,5 %

  • Zájem o diesely z německého výprodeje má zejména Ukrajina, kde se import těchto aut zvedl o 136 %

  • Také dovoz do České republiky zaznamenal nárůst, a to téměř o 30 %

V Německu vyhlásili boj proti naftovým automobilům, což vedlo už dokonce k zavedení zákazů vjezdů těchto vozů do některých měst. Dalo se očekávat, že se tento krok promítne do vývozu aut vybavených vznětovým motorem mimo území Německa. cCož se také stalo. Jejich export meziročně vzrostl o 20,5 %. Naopak některé trhy jiných zemí vykazují enormní nárůst dovozu německých dieselů.

Informují o tom německá média, například Automobilwoche, s odkazem na studii, kterou vypracovala společnost AEB a Institut pro aplikovanou logistiku na univerzitě ve Würzburgu-Schweinfurtu. Zdrojová data pocházejí od německého statistického úřadu. Analýza se zaměřila na to, do kterých států automobily mířily. Jednoznačně největší nárůst dovozu německých dieselů eviduje Ukrajina, kde došlo k meziročnímu zvýšení o 136,8 %. Předpokládá se, že místní zákazníci kupují zejména starší a levnější vozy, protože ty dražší míří na náročnější trhy.

Doporučujeme: Galerie — Zajímavé a velmi lákavé dieselové ojetiny z Německa. Nebude to ale past?

Silný nárůst totiž vykázaly také západní země jako Francie (+30,4 %), Španělsko (+30,8 %) nebo dokonce Rakousko (+41,3 %). Česká republika se pohybuje na podobné úrovni. Podle údajů dané analýzy u nás došlo k meziročnímu nárůstu dovozu německých dieselových ojetin o 28,9 %. Ze zemí EU ale v tomto žebříčku jednoznačně vede Chorvatsko, kde se import zvedl bezmála o devadesát procent.

Samozřejmě ne všechny země mají takový zájem o německé diesely. Pokles vykázaly (-18,7 %), Norsko (-26,6 %) nebo Finsko (-9 %). Jestli vás teď přepadá neodolatelná touha rychle něco koupit, nemusíte spěchat. I přes nárůst exportu starších německých aut opatřených vznětovými motory jich v tamním provozu pořád zůstává 2,4 milionu. A navíc se uspěchaný nákup dieselu nemusí vyplatit. 

Export Diesel

Indy (neregistrovaný)
ještě, že to nekončí u nás a autobazary nabízejí ve větší míře spíše tuzemské auta, původ jiný než z ČR bych si nekoupil.a také né přes soukromníka
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?