Koncern Volkswagen svolává auta s vadnými tříválci. Do servisů musí i škodovky

Zdroj: Škoda Auto
  • Přes devět tisíc vůz poháněných benzinovým tříválcem 1.0 TSI bude muset do servisů

  • Koncern Volkswagen je svolává kvůli vadným vstřikovacím ventilům, které netěsní

  • Akce se týká modelů značek Volkswagen, Škoda i Seat

Celkem 9 192 vozů bude muset brzy zamířit do servisů kvůli svolávací akci. Tu spustil koncern Volkswagen u vozů svých tří značek, které používají benzinové tříválcové motory 1.0 TSI. Důvodem opatření jsou vadné vstřikovací ventily, které mají příliš vysokou míru netěsnosti. Do spalovací komory se tak může nechtěně dostat větší množství paliva, kvůli čemuž už nebude vozidlo splňovat zákonné limity znečišťujících látek. Informoval o tom server Svolávačky.cz.

Podle jeho informací se akce týká více než dvou desítek modelů včetně škodovek. Ta má postižené modely Fabia, Kamiq, Karoq, Octavia, Rapid a Scala. V případě Volkswagenu jsou to Caddy, Golf, Golf Sportsvan, Passat, Polo, Sharan, Touran, T-Cross, T-Roc a Up!. Od Seatu pak na konktrolu půjdou modely Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo. Vždy jde o auta vyrobena v letech 2018 až 2020.

Škoda obnovila dodávky nové Octavie. Brzdila je softwarová chyba

Oprava v servisech může být provedena na počkání. Automechanici jen vymění vadné vstřiky na nové. Maximální délka zásahu by tak měla být nanejvýš dvě až tři hodiny. Jednotlivá zastoupení značek by měla majitele kontaktovat sama, někdy je možné pomocí VIN kódu ověřit, zda platí i na vaše vozidlo.

Svolávací akce nejsou ničím zvláštním. Například v roce 2019 musela auta kvůli výrobní chybě zamířit do servisů o třetinu častěji než o rok dříve. Celkem proběhlo 380 akcí automobilek a na prohlídku muselo 299 modelů aut. Škodovky musely do servisů devětkrát včetně modelů Scala a Kamiq.

Koncern Volkswagen svolává auta s vadnými tříválci. Do servisů musí i škodovky
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.19%) 63 hlas/ů

58 KOMENTÁŘE

    • Tříhrnek už ze své podstaty je krokem zpět. Ať je jakkoliv nadopovaný turbem tak stejně se nikdy kultivovaností ani spotřebou nemůže vyrovnat klasickému atmosférickému čtyřválci.
      Tříhrnky jsou jen úlitbou bruselským “inženýrům”.
      No a nová elektro-doba na silnicích – ???.
      A u nás v České kotlině?
      Kde se bude nabíjet, co ten dojezd? Kde získat tolik energie na dobíjení? Ptají se chataři, chalupníci a cestovatelé na delší štreky. Ne manažeři, co najedou po městě za den 60km. I když si pořídím tolik vychvalované e-auto s dojezdem “prý” 200km – tak až dojedu na chalupu tak si počkám dalších 8 hodin do provozuschopného nabití vozu. Takže na houby do lesa se dnes nedostanu, možná zejtra a to prozměnu bude pršet. Má to smysl a logiku?
      Tohle vše jednou asi přijde, ostatně i Jules Verne byl vizionář. Ovšem chtít vše naráz, pokud možno bez příslušného vybavení je v současnosti utopie podobná vytvoření komunistické společnosti.

      • jel jste v tom nekdy? Ja mam octavii III s 1.0 tsi a naprosto kultivovane ..zatim jeste nikdo nepoznal ze je to trivalec. Dalky jezdim za 4.7 litru na sto plnne nalozenej..mam najeto 51 tisic. Kdyz jsem kdysi kupoval fabii 1.2 tsi tak se mi kazdej smal a dneska to plati za super motor. Mazda 6 co ma 2 litr atmosferu ma podobne zrychleni a pruznost, ovsem jezdi za 7 na sto. (ocIII combi ma jenom 1240kg a pral bych vam zazit rychlej prujezd zatackou, 2.0 tdi je proti tomu neohrabany).Kdo si pamatuje octavii s atmosferickou 1.6 tak vi ze to fakt moc nejelo a spotreba byla docela vysoka. Proste pokrok je pokrok ale odbornik za klavesnici rozumi vsemu.

        • Jen Mazda je vývojově s atmosférou dál,než se kdy koncern dostal..Koncern šel jednoduchou cestou..Malý objem a turbo…U Mazdy se toho nebály a šli cestou podstatně trnitější a nutno uznat že se jim to povedlo dost slušně..Snažit se zvýšit účinost spalovacího motoru je kus práce a teď tomu ještě plesknou turbo a to bude rachot…

        • Jojo, mám Octavii 1,6 atmosféru 4 válce 190 tisíc najeto, 100 km za 5 litrů benzinu, podle vás tragédie. Tragédie ale čeká vás, nejpozději tak ve 120 tisících km.

      • Mám tříhrnek jak říkáte a jsem docela spokojený. Malá spotřeba, akcelerace uspokojivá a na zvuk jsem si zvykl. Takže za mě na výbornou.

  1. sekačkáři do akce !!!! nedávno jsem četl jak jsou ty tříválce spolehlivé a vše je vychytané – zase kecaj?? co

    • Venco,sekačky mají pouze 1 válec. A 3válec měl i Watrburg na kterém jsem odjezdil 2 roky jenom kvuli idiotovi z STK,který neznal nic staršího než favorit. A motor frčel perfektně.

      • přesně tak,ale tříválce dávají i jiní.Ale že je škodovka takový ten náš vzor,to ze zatvrzelejch škodovkářů nikdo nevymýtí.Vždyť je to český auto a to u nich je víc než cena a výbava s kvalitou(krom toho českého je tam bohužel ten tříválec a pár věcí).Každá automobilka má plusy i minusy ale fakt je ten že co se týče ceny,konkurence je stále lepší a hezčí-ale to je věc názoru.
        Nedávnojsem četl o Fabii 2 HTP jaká je toskvělá volba,ale nebylo možno napsat komentář. To může psát jen idiot(aspoň když uvádí s tím 1.2 HTP motorem).Celkově hnus největšího kalibru,přemrštěná cena a pokud nemá nějaký výbavový balíček,tak to skoro nemá ani volant.A z hlediska desingu tam píše,že přední světlomety mají tvar mandle-tak od této doby tomu říkám !”s tou mandlí”. ……………..zkrátka zatvrzelí škodovkáři

  2. Hlavní závada není vstřikovací ventil, ale konstrukce tříválce s natřikrát uloženou klikovkou u všech těchto motorů.
    Hrozný technický nesmysl ve spojení s malolitráží kvůli údajné ekologii je to kurvítko, aby motor odešel po150tkm. Nehorázní zátěž na zdroje a tudíž neekonomické a neekologické. Automobil lze dnes jezdit 500 tkm a i 20 let a to běžně.

    To je důsledek nadvlády lidské, technické a ekonomické hlouposti ve strukturách nejen Evropské unie.

  3. K vůli tomu nesmyslnému ekologickému šílenství ještě můžou vyrobit 500 kubíkový dvouválec s dvěma turby.

  4. Úžasný ekologický tříválce, ale ta výroba těch vstřiků, ta práce a gten projetej benzín do servisu úžasně pomáhá ekologii. Kolik pak stromů budou zasxe muset vysázet. No Vlček už nám to neřekne – už nám rukama nerozkládá- asi už rozkládá rukama v Německu, tam to mají manažeři nacvičený a jejich šéfům se to líbí.

  5. Kdo je trochu technicky nadaný tak má zjištěno že ideální pro benzín je obsah válce 500 ccm a čtyřválec.Tak mám Accord 2.0 benzín a při nájezdu 320 000 km je motor jako nový a bez spotřeby olele nebo nějakých louží pod autem.

  6. Jsem slyšel, že se pomocí většího množství paliva v motoru chladí přehřátí. Takže teď až s tím rozpáleným motorem a turbem zastavíš, tak se možná jen tak nerozjedeš.

    • Jsi zaspal vývoj. Dnes se svody hlavy chladí jinou konstrukcí a ne privstrikem jako dřív. Emise,emise a ještě jednou emise

  7. A potom to nekupte za ty prachy se to jistě vyplatí ,ale jen automobilce na zákazníka se z vysoka kašle.Proto na takový automobilky seru i já ,mám mazdu 6 gh 2.0 i benzín a jsem hóóódně spokojenej.

  8. Pan redaktor si zase honí triko.Marnė hledám články na svolavací akce jiných výrobců např. Honda,Ford,PSA,Toyota, Volvo

    • Pro Standu : zřejmně blbě čtete i na tyhle vozy svolávačky jsou jenom nejsou tak časté .Redaktor jen informuje o svolávací akci toď vše a to že si myslíte něco jinýho je Váš problém neviďím v tom žádnou zaujatost nebo zášť.

      • Jojo blbě čtu. Kolega má auto francouzské a byl loni 4x na přehraní softwaru-auto najednou ztratilo výkon a bylo nutné podřadit o dva stupně což je super na dálnici a při předjíždění. Po prvním přehrání se odpojovalo ASR a o tom jsem se nikde nedočtete a u Golfu a Octavie jsem o tom četl snad u všech médií která se zabývají auty.

        • To máte sice pravdu ,ale když si najedete na jednotlivé automobilky tak jsou tam svolávačky úplně běžně a na servru Auto.cz informují co 3měsíce o svolávačkách všech značek takže stačí jen správně hledat a číst no a jinak holt WV je prostě víc na očích takhle to bohužel je když je to Das Auto.

  9. Neberu nikomu jeho názor (subjektivní) asi tak jako můj. Asi také subjektivní.
    Ovšem s tím, jak Vy počítáte spotřebu přesně na půldecáky nesouhlasím. Prostě každý jede jak dovede. A pravda je taková – chtěl bych vidět Váš motor tříhrnek po najetí 200 tisíc kilometrů. To potom bude spotřeba i pocit asi jiný. Nebráním se vašemu hodnocení, ale stejně mě nikdo nevymluví, že motor v autě má mít 4,6,8, nebo 12 válců. A ty motůrky do sekačky v současnosti stejně za čas vytlačí elekro auta.
    Nedávno jsem měl možnost vypůjčit si kdesi v zahraničí Hyundai i10 tříválec. Jeli jsme v obsazení 2 osoby a dítě v hornaté krajině. Každý kopec bylo potřeba abychom vyjeli pochopitelně podřadit. Kopce byly docela strmé, stoupání do výšky kolem 2000 m. Výsledná spotřeba na motor o objemu necelý litr se ukázala na 6,6 litrů spotřeby (tedy dle vašeho měření), což bych zajel se svojí KIA Sportage 2,0 benzín bez problémů za spotřebu 8,2 litrů benzínu. Ovšem jízdní pohodlí a klid při jízdě a kultivovanost se nedá srovnat.
    Jinak přeji s vaším tříhrnkem hódně moc kilometrů bez závad. Vždyť je Vám je vždy koncern připraven na svolávačku.

  10. Třívalec co to je za sračku? Vždyť to je motor vyrobený podle diktatu tech zmrdů z Evropskýho parlamentu s Merkelovou v čele!
    Jezdím Subaru Outback 2,5i atmosféra ten motor má najeto nevím přes 200 tisíc a je teprve zajetý!
    Jsem zvědavý jak tyhle třívalcový motůrky budou vypadat až najednou co ten můj 2,5.
    Kdo zná ví že přes tříválce cesta nevede.
    Zdar.

    • Kdybys sledoval autoservry tak bys věděl, že podobné případy podvodů má více automobilek,ale přeci amíci nezariznou svoje investice(podíly Chrysler, GM) nešlo ani tak o emise jako podíly na trhu ve prospěch Fiatu (dle různých zdrojů ma to samé co W)a dalších výrobců aut s americkým spoluvlastníkem a to narušením zákaznické důvěry .

  11. Sekačka má jeden válec a co zahradní traktor atd. Trabant, warburg kolik válců asi měl a jelo to pohodě.. Tři válců se člověk bát nemusi 4valce nejsou všechny až tak dobré jak si každý myslí.. Ja vidím že budoucnost bude o tři válců, hybridů a Elektro.. 4valce a více skončí úplně už kvůli EU a ekologii. Dále automobilek přežije covid 19 krizi a jiné ty menší skončí či půjdou pod křídla větších konkurentů.

        • A proč tam teda dávali nedávno v historii atmosféry dvoulitry,kterým Litr TSI odpovídá výkonově.Další co v tom v životě nejel a představ si ono to v Octavii jede přes dvě stě,ale to jistě víš odborníku.

  12. Pán, který tvrdí, že Octavie s litrem má spotřebu 4,7L s naloženým vozidlem je fantas a měl by zajít i k doktorovi na ušní, když slyší kultivovanost.Možná dostal zaplaceno za reklamu

  13. Newm jestli s 3.valcem na dálnici budu mít úspěch jako s 2.0 Jezdil sem s 3.valcem VW Caddy a vyloženě mě nasr…. Když jsem musel urazit cestu z VM,KH,SY,UO do Čestlice, Rakovníka, Křivoklátu, Plzně…Auto nic moc i když bylo poháněno turbem když bych vypnul radio tak motor strašně řval (na dálnici)Tragédie..3.válec je návrat do minulosti k Wartburgu…Po městě je možné, že kloboučníci jsou spokojení ale jak vyjedou ven,tak je to poznat a mimochodem Octavia 1.0 má možná větší krouťák než 2.0 ale 2.0 Did Octavii na dálnici udělá jak víno nebo já hamburger v kamionu.3.válce mají i slabší rozvody.Manzelka udělala 1.0 Octavii a měla najeto 97678km praskl rozvodak a na klatce se vyšrouboval dost důležitý šroub..Mimochodem auto bylo nové….. Teď má 2.0 Did 2t kolos a je spokojená.Sice žere cca 7-8l/100km ale mě na dálnici lemtal pouze 6.5l/100km.Nevidím budoucnosti ve slabých motorech kde se výkon zvýší turbem .Ten motor logicky vydrží nebo musí 5/6let

  14. Člověk co napíše nesmysl, že tří hrnek 1.0tsi papa 4.7 a ma kultyvovany chod by mel navštívit lékaře pač má vážný zdravotní problém… Pro rejpaly s tou sračkou jsem bohužel jezdil a reálná spotřeba po dálnicích bylo okolo 8litru… A pán by se měl projet v nějakém 6-8valci aby zjistil co to je kultyvovaný chod

  15. Tak to vypadá, že ty jejich HTP s turbem jdou srát.
    V práci máme fabku 1.2TSI 66kW a je to naprostá zdechlina. Tři lidi v autě, přijíždím vjezdem na dálnici cca 60km/h, prásknu tam za 3, plnej plyn, než se ten krám rozjel na 140km/h, to byla věčnost.

    Před týdnem jsem si koupil Hondu Civic EK4 s motorem 1.6 VTi B16A2 (r.v. 99) a jede jak ďábel.
    Za cenu těch ubohých aut s tříhrnkami jdou koupit pořádné ojetiny.
    Ne nadarmo vzniklo rčení: Objem NIČÍM nenahradíš!!!!

      • Kromě lemů, které mám v plánu nechat vyměnit, na tom autě není žadná koroze karoserie.
        Staré auto jsem si vybral, protože jsem chtěl mít auto s bowdenem a bez všech těch “užitečných” asistentů a displayů.

  16. Z hlediska objemové a termální učinosti je tří válcová koncepce při omezeném celkovém obsahu optimální.
    Při rozdělení objemu na více válců se motor stává neefektivní.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: