Jawa 350 OHC Scrambler: Do třetice všeho dobrého

  • Modely 350 OHC zvedly prodeje Jawy na českém trhu o desítky procent

  • Licenční čtyřventilový jednoválec plní normu Euro 4

  • Začátek prodeje modelu Scrambler je plánován na červen letošního roku

Týnecká Jawa nám v posledních letech dělá radost. Po uvedení naked biku 350 OHC s jasným odkazem na legendární třiapůli 634 a loňské premiéře café raceru Special, jenž učaroval sportovněji orientovaným nadšencům, je tu další kousek s opravdu silným retro nábojem, tentokráte však v „dobrodružnější“ verzi, nazvané prostě a jednoduše Scrambler.

aDMB2019_Jawa350OHC Scrambler-4285
Prototyp Jawa 350 OHC Scrambler byl představen na výstavě v Bratislavě
aDMB2019_Jawa350OHC Scrambler-4323b
Sériová podoba se pravděpodobně bude barevně lišit, jinak by ale měla odpovídat prototypu

Základem nového modelu, který by měl být k mání začátkem léta, je osvědčený, vzduchem chlazený čtyřventil o objemu 397,2 cm3, naladěný na výkon cca 28 k a 31 Nm. Licenční jednoválec Honda XL/XR, vyráběný čínským Shinerayem a živený vstřikováním, je usazený do stejného trubkového rámu, jaký dostal loňský kafáč Special. Shodný je i masivnější přední teleskop, zadní kývačka odpružená dvojicí tlumičů s progresivními pružinami a rovněž stylové výfukové koncovky à la Norton. Naopak z klasiky 350 OHC nafasoval Scrambler osvětlení a brzdovou soustavu s jedním kotoučem a plovoucím dvoupístkem s ABS vpředu a bubnem vzadu.

aDMB2019_Jawa350OHC Scrambler-4333
Kromě klasické nožní páky je oživení motoru možné i elektrickým startérem

Jiná jsou řídítka – typicky hrazdová, částečně „kývačková“ nádrž o objemu cca 12 litrů, sklolaminátové boční kastlíky, nazvedané blatníky a především vyplétané ráfky v rozměrech 90-90/19 a 130/80-17, obuté do off-roadovějších pneumatik. S terénem to ale nebude nijak žhavé, spíš tu jde o ergonomicky i ekonomicky příjemný univerzál pro každodenní ježdění, který nejenže dobře vypadá, ale za částku nepřesahující 110 000 Kč nabídne i velice zajímavý poměr cena /výkon, to vše s týneckým rodným listem a také plnohodnotnou fabrickou zárukou.

aDMB2019_Jawa350OHC Scrambler-4313
Objem vzduchem chlazeného jednoválce se ve skutečnosti blíží hodnotě 400 cm3
aDMB2019_Jawa350OHC Scrambler-4326
Už zbývá jen umístit držák RZ tak, aby nerušil čistý vzhled zadního blatníku
Jawa 350 OHC Scrambler: Do třetice všeho dobrého
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (87.5%) 24 hlas/ů

11 KOMENTÁŘE

  1. Vážení přátelé,
    varuji před koupí jakéhokoliv “moderního” motocyklu Jawa 350! To, že má čínský motor nevadí – ALE:
    Budete-li potřebovat koupit jakýkoliv náhradní díl, budete mít velké problémy vyrazit z Jawy podrobnosti, tzn. hlavně rozměry (filtry, ložiska, rozvodový řetěz, sekundární převod, řetěz, brzdový destičky, atd.) a budou vám nutit originální – čínský – provedení. Zapomeňte na to, že to najdete v katalogu náhr. dílů; např. pastorek je “ozubené kolo” a to je všechno, co se dozvíte – ani počet zubů ne!
    A když se jich zeptáte, tak budou ještě drzí a budou tvrdit, že to sami nevědí(!), protože to výrobce motoru neudává! A tzv. autorizovaný servisy? No, to je ještě horší…
    Pryč od takovejch!!!

  2. Tato motorka vypadá příšerně. Jako zplácaná z několika strojů různých značek. Indická Jawa je přímý pokračovatel původní týnecké Jawy a ne tento bastard.

  3. V Týnci zaspali dobu o třicet let. Tento stroj s čínským motorem a bubnem vzadu by měl možná úspěch v 80.tých letech.Tradicí navázali na původní 350 ccm s motorem o obsahu 400 Toto je výrobek amatérů z nějaké garáže. Vypadá skutečně příšerně,ani ten trapný návlek na hrazdě vzhledu nepomůže.Za 110000 si tohle nevzhledné monstrum koupí leda blázen.

  4. Same kecy
    filtr hf 112, ložiska kam ?,sekundární řetěz kdy ho budu měnit?možná nikdy
    sekundární řetěz 502 atd spousta dílu které jsou spotřební se v pohodě koupí a nevidím to tak černě
    zkuste se svést a pak si udělejte obrázek dle svého a servisy neházejte do jednoho pytle myslím že je to o lidech a jejich přístupu

  5. je zajímavé že mám mnohem raritnější stroj 250 travel a s díly problémy nemám. Zavolám si do jawy a díl mi pošlou na dobírku jakýkoliv. Ložiska,gufera kupuji zásadně v Arkovu a to tak že si je demontuji a opišu či oměřím.uby si spočítám, stačí jen nebýt lempl.

    • Prokristapána,
      kde to sme? Nekoupil sem si ňáký zbastlený “samodomo”, abych když chci něco vyměnit, to musel nejdřív vymontovat, zkoumat, měřit, pátrat kdo to vyrábí a kde to koupim, zjišťovat nejlepší cenu, objednávat, pak čekat až to přijde… Já vim, za socíku to bylo eště horší, ale nejsme už dneska náhodou vo kus dál?
      No, v Jawě teda asi ne! Škoda.

  6. Já ji chci!!! Design se mi strašně líbí!! Miluji klasický, které jen tak nezestárnou!! A miluji pletené kola(špice), vypadají úžasně!!! Manželka musí svolit a pojedu si pro ni!! Rozpočet mám napnutý, ale když se vlezu do 110 tisíc, tak není o čem diskutovat!!

  7. Tento problém jsem řešil jako neznalý s jawou travel. Prostě jsem napsal do fabriky. Ochotně poslali všechny díly a následně zaslali i manuály o které jsem si řekl a to zdarma. expedice@jawa.eu nebo přímo na stránkách scháníte díl – napište nám.

    • Vážený pane,
      jestli máte takové dobré zkušenosti se zmíněnou adresou, tak zkuste, aby vám z Jawy poslali manuál týkající se konstrukce, seřízení, servisu, oprav nebo čehokoliv podobného – s výjimkou příšerného paskvilu “Návod k obsluze. Servisní knížka” a “Katalogu náhradních dílů” – týkající se “moderních” motocyklů Jawa 350 OHC. O nich ti lidé nevědí zhola nic!
      Pokud si – nedej Pámbu – něco objednáte, musíte to několikrát urgovat!! Já jsem si objednal nějaké ND 3. 5. a dodnes čekám nejen na dodání, ale nedočkal jsem se ani POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY!!!
      Píšu, píšu, ale jak dyž to padá do ňáký černý díry… Pryč od takovejch!!!!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: