Jaké auto bylo v roce 2018 na českém trhu nejoblíbenější? Bílá Škoda Octavia

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Český trh vykázal za rok 2018 pokles o 3,7 %

  • Nejprodávanější značkou zůstává Škoda

  • Zákazníci nejvíce kupovali Octavii a Fabii

  • Nejoblíbenější barvou na tuzemském trhu je bílá 

  • Registrace ojetin naopak meziročně stouply o 3,8 %

Svaz dovozců automobilů (SDA) zveřejnil celkové statistiky nových registrací pro český trh za rok 2018. Dohromady zde bylo registrováno 261 437 osobních automobilů, což znamená pokles o 3,7 % oproti roku 2017. Pořád jde ale o vyšší číslo než v roce 2016.

Žebříček nejprodávanějších značek žádné velké překvapení nepřináší. Suverénně první je stále Škoda (84 172 registrovaných vozů). Na druhém místě následuje Volkswagen (24 358 vozů), třetí je Hyundai (20 476 vozů) a čtvrtá Dacia (15 221 vozů). Desítku nejprodávanějších modelů si můžete prohlédnout v galerii výše. Ani tam ale žádné velké překvapení nečekejte. Modely Škoda na našem trhu zkrátka táhnou.

Nejprodávanější značky aut na světě: Vede Toyota, nejvíc roste Mitsubishi a Lada

Zajímavé jsou ovšem další statistiky. Pokud jde například o kategorie, také u nás tvoří největší podíl na prodejích SUV (29,47 %) následované nižší střední třídou (20,13 %). V případě paliv jednoznačně vede benzin. V roce 2018 už měly zážehový motor téměř dvě třetiny všech nově registrovaných aut (přesně 64,04 %). Na naftu připadá 30,21 %, zbytek jsou alternativní pohony. Kupříkladu elektromobilů bylo registrováno v roce 2018 pouze 618 kusů, aut na CNG ještě méně (408 kusů).

Statistiky rozlišují rovněž barvy. Nejčastěji registrovaným odstínem byla bíla (28,9 %). Na druhém místě je šedá (24,28 %) a na třetím modrá (14,24 %). Jasné odstíny zákazníci nemají rádi. Třeba žlutých aut bylo registrováno pouze 101 kusů.

Jaké ojetiny se kupují nejvíce? 

Podle statistik to vypadá, že meziroční pokles v případě registrací nových aut je částečně kompenzován nákupem ojetých vozů. Zde totiž statistiky evidují naopak meziroční nárůst o 3,8 %. Celkově bylo v roce 2018 registrováno bezmála 180 tisíc ojetin.

Zajímavé je, že jejich průměrné stáří činí 10,3 let. Registrace přes deset let starých ojetin mají na celkových prodejích podíl 51,6 %, takže téměř polovina starších automobilů je relativně mladých. Nejvíce se u nás prodávaly ojetiny staré 10-15 let (33,47 %). Pěti- až desetiletá auta mají podíl 27,87 % a tří až pětileté ojetiny dosáhly na 13,13 %.

Jaké auto bylo v roce 2018 na českém trhu nejoblíbenější? Bílá Škoda Octavia
Ohodnoťte tento článek!
2.8 (55.56%) 18 hlas/ů

14 KOMENTÁŘE

  1. Už ten nadpis článku mě celkem rozesmál, Vás ne? Bílá škoda octavie? Jasně možná tak pro firmy a nebo pro lidi, kteří jsou z neznámého důvodu pořád věrní škodovce a snaží se ušetřit už i na laku, jelikož ty jejich ceny jsou strašně přepálené. Normální člověk by si tohle prostě nekoupil, nemyslíte?

    • Lépe bych to nenapsal. Bílé octavky jsou hlavně do firem, nebo pro lidi co slepě důvěřují škodovce a šetří kde se dá, jelikož mají přepálené ceny. Osobně to také nechápu, sám bych od nich nic nechtěl ani za polovinu ceny. Vzhledem k tomu, že u konkurence jsou daleko lepší vozy s rozsáhlejší výbavou za méně peněz.

    • Milan Havránek – napsáno na 1A!!!
      Bílé osobní auto se kupuje z několika důvodu, a to je cena, dostupnost a z 90% firemka nebo leasingovka.
      U ojetin to samo, vyjeté firemky a auta z operáků, z valné většiny tato auta dostala takovou prdu od původních majitelů, že takové auto si koupí pouze velký šetřílek.
      Nechce se mi věřit, že by si někdo objednal na saloně bílou Ochcávku, bez tempomatu, tzv.plná výbava pro CZ trh se švihadlama i na přední okna. Klimatizaci k ničemu a nějaké výpeky nebo hlíny, to už je mooooc!!!
      Bohužel je to jen statistika, jako že já su na pracáku a soused je multimilionář, statisticky jsme ale oba bohatí!!!

    • Snaží se ušetřit i na laku? Hmm. Však bílá je za příplatek. Sice nízký ale šetření to asi nebude.

  2. Tyto statistiky ukazuji pouze celkovy pocet prodanych aut. Ukazuji i firemni auta, se kteryma jezdi lide kteri by si je treba soukrome nekoupili. Koupi je firma a lidem je celkem jedno, co to je. Pokud uvadite tuto celkovou statistiku, bylo by fer, kdybyste uvadeli jeste tabulku s modelama, ktere si koupili firmy a tabulku modelu, ktere si koupil a soukroma osoba.

    • Přesně tak ! Jenomže takových tabulek se nedočkáme z jednoho prostého důvodu…. Bylo by jasně vidět, že normální lidé přestávají škodovku kupovat. Co si bduem nalhávat, ale už pěkně dlouho dobu nemají čím zaujmout, pokud tedy nepočítám velkou cenovku 🙂

      • Každý jezdí soukromě s tím, na co má!!
        Někdo je na VW koncern, někdo je na TCP koncern, někdo na francouze někdo na italy, další zase ne japonce či ameriky!!!
        Nemyslím si, že by Škodovka neměla co nabídnout, naopak. Ale musíš to zaplatit!!

  3. Tak převážně bílou škodu kupujou firmy ne ? Myslím si, že tedy je logický že je nejvíc prodávaná ne ?

  4. Každá druhá škodovka je bílá, ale jsou to firemní chtělo by to tabulku kde je vidět kolik bílých aut koupili lidi jako jedinci a kolik firmy

  5. Mají v té statistice i tu tisícovku odstavených aut na Milovicích, které se tváří, jako prodané vozy?

  6. Sice mají vyšší prodejnost v ČR, ale pomalu a jistě je dohánějí konkurenti, pokud se kouknete na statistiky prodeje za jednotlivé měsíce v % u Škody a u konkurecní. Pokud to takhle půjde dál, tak Škoda bude bojovat o svojí příčku.

  7. Jsme Češi , ale nejde o nenávist ! Kdybychom jí pořád něco “nalhávali do kapsy”, tak by to mohlo dopadnout ještě hůře, nemyslíš…? Jen ať raději zpozorní “zavčasu”.
    Mimochodem, automobilka je sice u Nás, odvádí tu daně a “bereme ji za vlastní”, ale pokud si ani tady nepřipustíme pravdu, že už je vlastně Německá a nejen o zisku si rozhodují tam, tak si tady taky něco nalháváme, že…? 😉

  8. Já bych jí měl jako vlastenec rád, ale nesměla by lidi sprostě okrádat. Pár věcí si přidáte navíc do výbavy a jste na astronomické částce oproti konkurenci, která má stejnou výbavu už v základu, tak proč jí mít rád?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: