Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi

  • Jaguar I-Pace je první sériově vyráběný elektromobil této značky

  • Vůz stojí na nové elektrické platformě

  • O pohon se starají dva elektromotory, celkové parametry systému jsou 400 koní a 696 Nm

  • Na jedno nabití ujede I-Pace až 480 km

  • Prostorný interiér doplňuje zavazadelník o objemu 656 l

  • Česká cena začíná na 2 039 092 Kč

V předpremiéře představila automobilka Jaguar svůj historicky první sériově vyráběný elektrický model. Jak se dalo očekávat, I-Pace je velmi podobný konceptu z roku 2016. Vůz stojí na nové elektrické platformě, což zaručuje nadprůměrný prostor v interiéru. O nedostatek dynamiky se také nemusíte obávat a co je hlavní, I-Pace si můžete objednat hned teď. Základní česká cena je 2 039 092 Kč.

Doporučujeme: Jaguar E-Pace opravdu není jen převlečený Range Rover Evoque (první jízdní dojmy)

Z Jaguaru se tak stal první přímý konkurent automobilky Tesla, která byla až dosud na poli prémiových elektromobilů v podstatě jediná. I-Pace velikostně zapadá mezi středně velká SUV, díky kompaktním elektromotorům a bateriím v podlaze ale nabízí vnitřní prostor o třídu větších aut. Sám za sebe pak mluví zavazadelník, jehož základní objem je 656 litrů. Kolik že to má vaše Octavia Combi?

I-Pace naplno využívá výhody elektrického pohonu. Kromě kompaktních rozměrů elektromotrů, kdy je na každé nápravě uložen jeden, jde o možnost účinně snížit těžiště díky těžkým bateriím, na kterých vůz stojí. Ve srovnání s F-Pace je zde těžiště o plných třináct centimetrů níže. Elektrický Jaguar zároveň nabízí ideální rozložení hmotnosti v poměru 50/50.

Přesná čísla zatím k dispozici nejsou, nicméně I-Pace nebude příliš velký crossover. Přesto nabídne nadprůměrně prostorný interiér
Zadní cestující se mohou těšit na spoustu místa pro nohy a zcela plochou podlahu. Základní udávaný objem zavazadelníku je 656 litrů

Celkové parametry elektrického pohonného systému jsou 294 kW (400 k) a 696 Nm. To stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,8 s. Dojezd na jedno nabití je až 480 km, přičemž z nejvýkonnějších dobíjecích (100 kW) stanic se 90 kWh lithium-iontové akumulátory nabijí na 80 % za 45 minut. Nevýhodou podobných elektromobilů jsou situace, kdy takto výkonné stanice nemáte po ruce. Z domácího wall boxu (7 kW) se bude I-Pace nabíjet na 80 % deset hodin.

Jaguar slibuje kromě zajímavých jízdních vlastností i patřičné pohodlí, což může na přání zajišťovat také vzduchový podvozek. I-Pace je zároveň první model této značky využívající systém TouchPro Duo převzatý z Range Roveru Velar. Pro připomenutí, na středovém panelu najdete hned dvě dotykové obrazovky. Zajímavostí je také funkce, kdy I-Pace sleduje řidičovo chování a pro určité situace zaznamená jeho zvyky. Pokud nějaká taková situace nastane znovu, vůz bude jednat automaticky místo řidiče. Například mu aktivuje vyhřívání volantu.

Doporučujeme: Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD — Ještě zajímavější alternativa

V modelu I-Pace bude k dispozici také systém Amazon Alexa, prostřednictvím kterého bude možné využívat tuto hlasovou asistentku pro dotazy na věci dostupné v systému InControl Remote. Konkrétně se můžete zeptat třeba na to, zda vám aktuální dojezd vystačí pro dojetí do práce, nebo na jakou úroveň jsou aktuálně nabité baterie. Automobilka počítá pro I-Pace také s průběžnou vzdálenou aktualizací software podobně, jako to má právě Tesla.

Jak už bylo řečeno, I-Pace je hotová věc. Už teď, ještě před oficiální výstavní světovou ženevskou premiérou, je možné vůz objednat. K dispozici jsou výbavy S, SE, HSE a chybět nebude ani First Edition.

Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72%) 10 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: