I u nás bude možné získat dotace na elektromobil. Citigoe iV pak bude stát zhruba 230 tisíc

  • Přestože se v našich končinách nedočkáte zajímavých pobídek na nákup elektromobilů, několik dotačních výzev už proběhlo a chystá se další

  • V pořadí už pátá dotační výzva odstartuje letos v prosinci 

  • Elektrické Citigo by pak mohlo stát bez DPH zhruba 230 tisíc 

Česká republika sice zatím nemá zajímavé pobídky, které by zatraktivnily elektrifikovaná auta v očích zákazníků, nicméně několik dotačních výzev na nákup ekologicky šetrných vozů už proběhlo a teď se chystá další. V pořadí už pátá výzva odstartuje začátkem prosince a stát dá k dispozici padesát milionů korun.

S informací přišel fDrive s tím, že ministerstvo průmyslu a obchodu ještě finalizuje podmínky. Dotace je údajně určená výhradně elektromobilům, jejichž cena nepřesáhne hranici 1,2 milionu korun bez DPH, takže by ji neměli získat zájemci o drahý luxusní elektromobil typu Audi e-tron nebo Mercedes-Benz EQC. Navíc výpočet uznatelných výdajů je omezen pořizovací cenou vozu 1 milion korun, takže pokud váš elektromobil bude dražší, pro účely výpočtu se na něj bude nahlížet, jako kdyby stál přesně milion.

Dealerství Škoda v době elektrické: Záložní zdroj, dobíjecí stanice a karanténa pro nabourané elektromobily

Dotace jsou určené právnickým osobám. Není rozhodující, zda jde o malý, střední, nebo velký podnik. Jak vysoké pobídky budou, to se zatím neví. Magazín fDrive odhaduje, že elektrické Citigo s počáteční cenovkou 420 tisíc by po odečtení DPH a po započítání zmíněné pobídky mohlo stát jen 230 tisíc korun.

Na podrobnosti si budeme muset ještě počkat, nicméně vzhledem k relativně nízkému objemu prostředků, které stát pro tento účel vyčlenil, by případní zájemci rozhodně neměli s případnou žádostí otálet. Pro zajímavost, Škoda chce u nás v příštím roce nově zaregistrovat 2,5 tisíce exemplářů elektrického Citigo, což je obrovské číslo. Za období leden až září letošního roku u nás totiž bylo registrováno jen 507 elektromobilů všech značek dohromady.

Má stát dotovat nákup elektromobilů?
I u nás bude možné získat dotace na elektromobil. Citigoe iV pak bude stát zhruba 230 tisíc
Ohodnoťte tento článek!
3 (60.33%) 183 hlas/ů

42 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, odkud prosím máte informaci, že daňový odpis vozu je omezen na 1 mil. Kč? Kdy to bylo schváleno?

  2. Už vidím cenu 230 tisíc……………to je fór.
    Baterie stojí randál, po pár letech je musíte vyhodit a my si budeme kupovat elektromobil ?
    Kdepak hoši…………….

    • Kdybyste nahlédl do ceníku malé elektro Škody, zjistil byste, že stojí 429 tisíc Kč s DPH. Pokud bude dotace 200-250 tis. Kč, jak tomu bylo loni, tak se opravdu na 230 tis. Kč dostat můžete. Vyšší dotace je určena pro dražší vozy.

  3. Nejlepší by bylo kdyby všichni politici museli jezdit všude pouze elektromobily a ničím jiným.
    Ono až by zůstal někdo stát na D1 při cestě do Ostravy tak by je rádoby ekologické nápady brzy
    přešly

    • Žijete stejně, jako většina národa, v elektromobilním pravěku. Ano, před 5-6 lety ta auta (s výjimkou Tesly), ujela po dálnici dálniční rychlostí s bídou 100 km a musela nabíjet. Nebyly na D1 ani rychlonabíječky. Jenže vývoj v elektromobilitě je stejný, jako u mobilních telefonů. Pekelně rychlý. Dnes si sednete třeba do SUV Hyudai Kona s 64 kWh baterií a na jedno nabití na startu dojedete z Nošovic u Frýdku-Místu do Prahy se 17% rezervou dojezdu. Jak ukázal novinářský test loni na podzim 2018.

      • Vývoj je tak pekelně rychlý, že se stále používají Li-on standardu Panasonic. Jak prokázal nedávno jiný test na D1 mezi Prahou a Brnem lze tuto vzdálenost urazit bez nabíjení, jen se musíte zařadit do pravého pruhu s kamiony neb stotřicítkou Vám brzy dojde šťáva.

  4. Elektromobily po pár letech zaniknou a neštěkne po nich ani pes! To je holá skutečnost. Řidič potřebuje natankovat palivo během několika minut a ujet klidně 600 km. Doba je uspěchaná a málokdo si může dovolit po ujetí 200 km třeba 3 hodiny stát a nabíjet baterku. To prostě v dnešní době a do budoucna nelze!!!

    • Ukažte mi takového řidiče, který je většinovým řidičem a dělá prodejcům aut nejvyšší podíl tržeb. A nenajdete ho. 600 km při pojížďkách po městě, kde s bídou dosáhnete průměru 40 km/h, znamená 15 hodin za volantem. Už víte, jako kravinu jste napsal? Průměrný řidič v ČR ujede dle statistiky necelých 7 tis. km ročně, zhruba 20 km denně.
      A nikdo 3 hodiny baterku nabíjet nemusí, na rychlonabíječkách to zvládáme od 10 do 40 minut podle její velikosti. Po ujetí několika stovek km.

      • Váš průměrný řidič, se do mé trasy jen za prací vleze 10x. Takže ne, opravdu není pro každého a nejde jen o vzdálenost, ale třeba v zimě topení, rádio, světla atd a to vše zkracuje dojezd. Jsem za plug-in hybridy pro nás, kteří jezdí většií dálky Třeba Superb, kdyby byl v programu dotace, tak se nerozmýšlím.

      • Nicméně velký výrobce a dodavatel baterií Muskovi Panasonic říká, že používání rychlonabíječek se výrazně projeví na životnosti li-onek. Sděluje veřejnosti, že ideál je pomalé nabíjení ve své garáži přes noc a užití kapacitních nabíječek spíše ojediněle.

  5. K dotaci. Zajímali jsme se o minulou pobídku v 12/2018. Uznatelné náklady byly 45% pořizovací ceny EV a dotace v maximální výši 75% z těchto uznatelných nákladů. Na webu ministerstva životního prostředí pouze kusé informace. Obrátili jsme se tedy na společnost, která se zabývá vyřizováním dotací. Odpověď byla. “Máte nárok na dotaci ve výši 75% z uznatelných nákladů. Vzhledem k tomu, že máte zájem o dva EV a našim paušálním poplatkům se Vám vyřízení dotace NEVYPLATÍ.” 😮

    • Ano, v korupční díře zvané česká republika neboli babišovo, podporováno socialisty a komunisty, se místo normálního evropského přístupu píší projekty a platí dotační agentury. Místo aby se za ty dotační peníze nakoupily elektromobily, platíme byrokrady, politruky a dotační darmožrouty.
      Okolo nás to dělají jednoduše. Nákupem EV Vám odpustí při platbě v autosalonu DPH (Norsko, cena spadne o 27%) nebo dají slevu, kterou si pak nárokují u vlády (loni Německo 4 tis. Eur nebo Slovensko 5 tis. Eur). Proč to dělat jednoduše, když u toho nejde krást a korupčnit! Banda bolševická.

  6. fakt neskutečné,jak se vyjadřují i ti,co elektromobilite vubec nerozumi…dnes bezne dojezd 400km,nabijeni z napr.20% na 80%(neni efektivni nabijet do 100%) za 15min a pristi rok budou nabijeci stanice s vykonem 350… to bude nabijeni za 5-10 min…pisalkove zaspali dobu,elektro se davno probudilo

    • Fyzikální zákony se snaží ekoteroristé spolu s politiky porušovat u spalováků tím, že jim nastavují nesmyslné normy emisí. To byl zjevně důvod pro dieselgate. Co byste řekl, kdybych vám nasadil normu, že letos musíte uběhnout stovku ve stejném čase jako Usejn Bolt a v následujících letech to musíte zlepšit pokaždé o deset procent? Nabíjení je fyzikálně chemický proces, který má také své zákonitosti. U nádoby můžu zvětšit hrdlo a naplním ji rychleji. U baterky nemůžu dát silnější dráty, aby se rychleji nabila. Čas nabití na úroveň 80% je právě pro takové bulíka, jako jste vy, je relativně krátký. Čas na 100% je mnohem delší, než když to spočítáte trojčlenkou. O nabíjení Lipolek, která v těch autech jsou, něco málo vím. Elektrická auta do měst – zásobování, MHD apod., to určitě ano. Na dlouhé tratě zatím (a to zatím bude ještě dlouhou dobu trvat) ne. Mimochodem, před cca 30 lety lákaly úřady lidí na elektrické vytápění, dotace, levná elektřina ad. Ve chvíli, kdy to zavedl dostatečný počet lidí, BUM!, ceny šly nahoru. Sousedi to mají a topí fakt ekologicky, tedy hlavně proto, aby jim to nevysálo peněženku. Ještě tak hybrid – cesty po městě na elektriku, venku na ropáka.

      • jenže o každodenním provozu elektromobilu v rodině nebo firmě víte kulové. A o ceně svého zdraví také. A o století trvající každodenní podpoře ropných režimů provozem spalováků také. Ale to je Vám asi zbytečné vysvětlovat.

  7. A proč jen pro právnické osoby? Když bude stát 230000kč s dph vememe ho pro manželku na úvěr pro každodení dojíždění do práce. Dobíjet budeme v noci o víkendu a ještě klidně odevzdáme naše staré auto k ekologické likvidaci. Do toho bych klidně šel. Pamatuju dobu kdy nová Škoda Forman Solitér v 94 stála cca 400000kč a to byli uplně jiné příjmy.

    • 400 000 Kč v roce 94 bylo tak 50 měsíčních platů. Dnes 50 měsíčních platů je přes milion. Z toho je patrné, že dnešní elektromobily jsou za hubičku.

  8. Solární energie občany této republiky přišla na 1 bilion korun (1 000 000 000 000,- Kč), elektromobily nás přijdou přinejmenším na to samé, pokud ovšem s nimi nezkolabuje náš (i evropský) automobilový průmysl.

    • Politruci a byrokradi Vás i mne okradli o ony podpory solárních parků, tak si to sami nastavili. To není vina technologie. Mimochodem se podívejte, jak se pdoporuje uhlí a ropa a bude Vám z toho zle. Ale to se jaksi bere samo sebou.

    • Zapomněl jste na to podstatné. Za ten bilion kč se nám dostává doslova směšných 2,6% české výroby. Pokud by se za bilion postavily dva jaderné bloky stejných parametrů jako jsou nyní provozovány bylo by to 15% stabilní spolehlivé dodávky.

  9. Jen naivní lidé a ministři se domnívají , že elektromobil je v naší zemi ekologický a jejich provoz je levný . Jde jen o prachy a pro ně ze sebe klidně i ministr udělá hlupáka . Postavím před ministra nebo jiného dovedu – komu dřív dojdou argumenty ?

    • Vám dojdou dříve. Je ekologičtější než ropák a palivo do něj si dokážeme vyrobit na své střeše. O zdravotních benefitech čisté tiché jízdy bez smradu a jedů a nespotřebovávání kyslíku nemluvě.

    • Ale má. Násobně méně součástek, minimum nutných výměn, palivo vyráběné čistě v místě spotřeby. O zdravotních benefitech čisté tiché jízdy bez smradu a jedů a nespotřebovávání kyslíku nemluvě.

  10. Lipolky v mobilech či modelářských hračkách ? To je něco jiného, než v elektromobilu. Lithium můžete nabíjet rychlostí až 3xC, tedy ji nabijete za 1/3 hodiny-to je 20 minut, ale nabíjí se jen na 80%, pak už se nabíjení sníží, aby nedošlo k poškozování akumulátoru.

    • LTO baterie nabíjení i vybíjení 10C i v mrazech, nabitá na 100% za 6 minut a životnost cca 30 000 cyklů.
      Bohužel cena cca 7x olovo

  11. To je utopie. Jakou to má spotřeba energie v mrazech, tedy jaké jsou ztráty a teda skutečná spotřeba = náklady. Dále pak živnost baterie a tedy postupně navyšování nákladů pro snížení kapacity ? Kdo má čas to nechat nabíjet třeba jen 10 hodin a to jsem že zásuvky skromný? Celé je to blbost, zatím to není prostě dobře připravené.

    • Vy jste utopie. Zamrzl jste před minimálně 6 lety. Už nemáme kufříkové mobily ale smartphony. Tak rychlý je vývoj v elektromobilitě.

  12. Takže stát se okrade o 190.000Kč z rozpočtu za každý takový šmrdlátko do města.
    No to bude skvělý……sice pak díky tomu nebude na opravy státních silnic ale co už, tak se zvýšej daně že?
    Někdo to zacvakat musí a cvakat na ty dotace bude nejen podnikatel co si to koupí ale i všichni zaměstnanci.

  13. Jak to tak vidím pro náš národ a i pro mě by bylo daleko zajmavější auto do města CITIGO 1,0 CNG, nebo Fabia 1,0 CNG drašší než benzín sice ano, ale návratnst investice i přez nutnost výměny tlakových nádob která může být podobná jako u LPG je daleko jistější než u elektromobilů. Bohužel jedno už není a druhé nikdy nebylo.

    • Návratnost investice se řeší u podnikání. Naše občanské ježdění je o pohodlíčku a hloubce kapsy (u některý i o domnělém prodlužování toho, co nosí muži v kalhotách). Nemýlíte se, nákup elektromobilu je skutečně lepší než benzín nebo plyn. Protože si tím kupujete i zdraví.

  14. Nechápu proč na toto může dosáhnou pouze právnická osoba. Proč dotace nedostane třeba i zaměstnanec který platí daně stejně tak jako je platí podnikatel. Nestačí tedy to že podnikatel může odepsat auto z daní ještě dostane přidáno od státu. A obyčejná fyzická osoba samozřejmě nebude mít nárok.

    • Protože jste v řepkovém babbišstánu, podporovaném socialisty a komunisty. Ve většině zemí EU, kam se naše vládnoucí jelita hrdě hlásí, to dělají jednoduše a samozřejmě i pro občany. Neustále. Už několik let.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: