I Porsche už má svou X6. Cayenne Coupé nabídne karbonovou střechu a až 550 koní

  • Segment velkých SUV s karoserií kupé má nového zástupce. Porsche představilo model Cayenne Coupé

  • Technický základ zůstal, karoserie se ale výrazně liší. Kromě tvaru střechy se změnily i přední sloupky nebo zadní blatníky 

  • V rozšířené výbavě na přání najdeme také karbonovou střechu

  • Pro začátek lze vybírat mezi šestiválcem (250 kW/340 k) a provedením Turbo s osmiválcem o výkonu 404 kW (550 k)


Kategorie velkých crossoverů s karoserií kupé, která vznikla kolem dříve mnohými nenáviděného (a přece tolik prodávaného) BMW X6, má dalšího člena. Porsche aktuálně představilo model Cayenne v provedení Coupé. Přesně jak už tušíte, hlavní změnou je přepracovaná střecha vzdáleně připomínající kupé. Technika zůstala shodná s klasickým Cayennem.

Porsche si s novinkou evidentně věří. Dokonce označuje Cayenne Coupé za nejsportovněji vypadající vůz daného segmentu. Může za to nejen nová střecha, která je zároveň nižší o necelých 20 mm, ale také více skloněné přední sloupky a tedy i čelní sklo. Na zcela nové zadní dveře navíc navazují také svalnatější zadní blatníky. Cayenne Coupé rovněž dostal aktivní zadní spoiler, který se zvedá po překročení rychlosti 90 km/h.

Test Porsche Cayenne S 2018: Dokonale univerzální

Standardem pro Cayenne Coupé je střecha s panoramatickým oknem. Zájemci si ale mohou připlatit dokonce za karbonovou střechu, což je jeden z prvků výbavy určené k odlehčení auta. Kromě dalších karbonových drobností stojí za pozornost zejména „lehká“ kola o velikosti 22″. Jejich cena jistě bude všechno jen ne lidová. Díky rozšířené základní výbavě ale nebudete muset připlácet třeba za adaptivní podvozek, dvacetipalcové disky nebo paket Sport Chrono. Za příplatek 0 Kč si pak můžete vyměnit standardní zadní lavici za dvě samostatné sedačky.

Ve srovnání s běžným Porsche Cayenne se změnil i posaz v interiéru, který je nižší o tři centimetry. Objem zavazadlového prostoru je 622 litrů v základním uspořádání a 1509 litrů po sklopení zadních opěradel (Turbo má 600-1510 l). Pro srovnání, standardní Cayenne disponuje zavazadelníkem o velikosti 770 až 1710 litrů.

Porsche Cayenne Coupé_07
V rámci přechodu od Cayenne na Cayenne Coupé se změnila nejen střecha, ale také přední sloupky, zadní dveře nebo zadní blatníky
Porsche Cayenne Coupé_43
Standardem pro Cayenne Coupé je střecha s panoramatickým oknem. Příplatkovou alternativu představuje karbonová střecha

Pro začátek jsou k dispozici dvě motorizace. Cayenne Coupé je osazen jednou přeplňovaným šestiválcem 3,0 l o výkonu 250 kW (335 k). Silnější alternativu představuje Cayenne Turbo Coupé. Pohání ho dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s parametry 404 kW (550 k) a 768 Nm. Taková verze zvládne až 286 km/h.

Zájemci si mohou nové Porsche Cayenne Coupé už objednat. V Německu stojí šestiválcová verze 83 711 eur, Turbo vyjde minimálně na 146 662 eur. K prodejcům dorazí první exempláře v květnu.


I Porsche už má svou X6. Cayenne Coupé nabídne karbonovou střechu a až 550 koní
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 4 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: