Hyundai vylepšuje Ioniq: Lepší dojezd na elektřinu a nová výbava

  • Úpravy se týkají verze Electric, Hybrid i Plug-in

  • Od roku 2016 se prodalo přes 60 000 Ioniqů

  • Vylepšený Hybrid a Plug-in bude k dispozici od července, elektromobil v září


Po třech letech na trhu přichází Hyundai s modernizací všech tří provedení svého modelu Ioniq. Čistě elektrická verze dostává větší baterii, kapacita se zvýšila z 28 kWh na 38,3 kWh, tedy zhruba o 36 %. Dojezd tak vzrostl na 294 km dle metodiky WLTP. Vylepšení se týká také palubní nabíječky, místo 6,6 kW nyní zvládá 7,2 kW. Při použití 100kW rychlonabíjecí stanice je akumulátor možné dobít na 80 % za 54 minut. Elektromotor posílil z 90 kW (120 k) na 100 kW (136 k), točivý moment zůstává stejný, jako před faceliftem, tedy 295 Nm. Z hlediska řízení se Ioniq Electric nechal inspirovat modelem e-Kona, z nějž převzal možnost jezdit za využití jediného pedálu – pokud zatáhnete za levé pádlo pod volantem, vůz začne razantně rekuperovat a zpomalovat až do úplného zastavení.

Srovnávací test Hyundai Ioniq Plug-in vs. Toyota Prius Plug-in Hybrid: Jasný vítěz

Pohonné ústrojí verzí Hybrid a Plug-in je beze změn, stále využívají benzínový motor 1,6 v kombinaci s elektromotorem, který u Hybridu připívá silou 32 kW (43,5 k) a u Plug-inu 44,5 kW (60,5 k). S úspornou jízdou jim pomáhá asistenční systém Eco DAS, který upozorňuje řidiče na situace, kdy je vhodné dát nohu z plynu a dojíždět setrvačností  – křižovatky, odbočování atd. Dále je zde prediktivní systém, nastavující hnací ústrojí pro efektivnější jízdu do kopce a z kopce.

Další novinkou je aplikace Blue Link, díky které je možné verzi Electric ovládat na dálku. Lze například odemykat a zamykat, startovat a vypínat, nastavovat klimatizaci a také zapínat či časovat dobíjení. Samozřejmě nechybí zobrazení informací o aktuální kapacitě baterie. Vylepšený Ioniq také dostává eCall, který v případě nehody nebo na vyžádání řidičem zavolá záchranné složky. Všechny tři verze pak dostávají kosmetické změny na karoserii typu upravených nárazníků a masek, LED světel vpředu i vzadu a také nových laků a ráfků. Uvnitř se můžete těšit na širokoúhlou dotykovou obrazovku a nové ovládací prvky klimatizace.


Hyundai vylepšuje Ioniq: Lepší dojezd na elektřinu a nová výbava
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (70%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: