Hyundai i20 vs. konkurence: Jak si stojí proti Fabii, Cliu nebo Sanderu?

  • Korejská automobilka přivezla na český trh novou generaci malého hatchbacku Hyundai i20

  • Ten se v oblíbené kategorii postaví do boje nejen proti Škodě Fabia, ale i dalším modelům

  • Porovnali jsme ji proto se čtyřmi aktuálně nejprodávanějšími vozy této třídy v Česku

Hyundai má na českém trhu s novou i20 velké ambice. Poslední generace tohoto malého hatchbacku se totiž v Česku prodalo přes 12 500 kusů a velmi se mu dařilo u soukromých majitelů. Není proto divu, že právě je chce lákat za volant novinky nejen zajímavou cenou, ale třeba i klasickým atmosférickým motorem, který bude podle zástupců značky tvořit až 60 procent všech prodejů. Jak je na tom ale ve srovnání s konkurencí?

Nový Hyundai i20 bezesporu zaujme vzhledem. Sportovněji střižené linky s výraznou maskou chladiče, na kterou navazují světlomety na zádí s nápadným diodovým osvětlením, by mohly oslovit i mladé zájemce. Ostatně konektivita nového zábavního systému umožňuje bezdrátové zrcadlení telefonů se systémy iOS i Android.

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol

Velkou devizou Hyundai i20 může být kufr. I když auto z hlediska velikosti patří model spíš do průměru své třídy, objemem zavazadelníku překonává i domácí bestseller v podobě Škody Fabia. Nabízí 352 litrů v základu, což je o 22 litrů, víc než má vůz z Mladé Boleslavi. Ani další z aktuálně nejprodávanějších malých hatchbacků na tom nejsou lépe, jak ukazuje tabulka srovnání s Renaultem Clio, Toyotou Yaris a Dacií Sandero.

Hyundai i20 vs. nejprodávanější konkurence: Srovnání rozměrů

Rozměry Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm) Objem kufru (l)
Hyundai i20 4040 1750 1450 2580 352 / 1165
Škoda Fabia 3997 1732 1467 2470 330 / 1150
Renault Clio 4050 1798 1440 2583 300 / 1146
Toyota Yaris 3940 1745 1470 2560 286
Dacia Sandero 4058 1733 1518 2589 320 / 1200

Hyundai i20 se zatím bude nabízet se třemi motory, v plánu je ale i ostré provedení i20 N. Nyní jsou kromě už zmiňované základní jednotky 1.2i (62 kW) k mání ještě přeplňované 1.0 T-GDI o výkonu 74 kW a 1.0 T-GDI ve formě mild-hybridu o výkonu 88 kW. Atmosférický motor dostane pětistupňový manuál, přeplňovaný pak šestistupňový. Automat není, ale zajímavostí nabídky je elektronická spojka iMT u mild-hybridu.

Protože bude zážehový čtyřválec podle Hyundai nejoblíbenější, snažili jsme se mu u konkurentů najít soupeře. Hned u Škody Fabia jsme nemohli zvolit základní tříválec, který disponuje nejnižším výkonem na trhu – pouhých 44 kW. Do porovnání jsme tak přizvali přeplňovanou jednotku 1.0 TSI. Totéž jsme museli udělat i v případě Renaultu Clio a Dacie Sandero. Sluší se tedy podotknout, že i když mají motory konkurentů jen o pár kW navíc, budou pocitově svižnější, protože přeplňovaná jednotka nabídne dříve dostupný vrchol točivého momentu.

Srovnání: Nová Toyota Yaris vs. Peugeot 208, Škoda Fabia a další konkurence

Jedinou výjimkou je Toyota Yaris. U té jsme vybrali do srovnání základní motor 1.0 VVT-i, a to i přes relativně nižší výkon. Problém totiž byl, že se silnějšími motory už stojí Yaris výrazně větší peníze. I tak byl s částkou 350 tisíc korun s přehledem nejdražší, ale paradoxně nejslabší. A pokud se vrátíte k předchozí tabulce, tak i s nejmenším kufrem.

Hyundai i20 vs. nejprodávanější konkurence: Srovnání výkonu a pořizovací ceny

Rozměry Motor Výkon (kW) Výbava Cena (Kč)
Hyundai i20 1.2i 62 Start 279 990
Škoda Fabia 1.0 TSI 70 Active 314 900
Renault Clio 1.0 TCe 67 Zen 338 000
Toyota Yaris 1.0 VVT-i 53 Active 350 000
Dacia Sandero 0.9 TCe 66 Arctica 252 400

Jenže je tu jeden háček. Toyota Yaris je sice drahá, ale zase se chlubí poměrně bohatou základní výbavou. To naopak není případ Hyundai i20, jež se cenou už pomalu blíží bezkonkurenčně nejlevnější Dacii.

A není divu. V základu totiž chybí klimatizace. K první výbavě Start si ji lze dokoupit za 20 tisíc korun. Od druhé výbavy Comfort je už součástí balení. Automatickou dostanete až v top verzi Style. Ve verzi Start by nám pak chybělo i podélné seřízení volantu nebo jakékoliv rádio. Zpětná zrcátka nejsou v barvě vozu a auto stojí na ocelových kolech o velikosti 15 palců. I proto se u Hyundai domnívají, že většina zákazníků raději sáhne hlouběji do peněženky.

Videodojmy: Jak jezdí nejlevnější SUV všech dob? Řídili jsme Dacii Duster se základním motorem

Přitom třeba právě Dacia Sandero už má v porovnávané výbavě Arctica, se kterou koupíte motor 0.9 TCe nejlevněji, manuální klimatizaci a za automatickou stačí připlatit jen 6000 korun. Rádio je v ceně a zpětná zrcátka nalakovaná v barvě karoserie. Škoda Fabia nabízí manuální klimatizaci i rádio, Renault Clio rovněž. Navíc má ve výbavě i LED pro denní svícení, na které si u Hyundai i20 musíte vybrat třetí výbavu Smart.

Akční ceník nového Hyundai i20 pro český trh

Výbava Motor Výkon (kW) Akční cena (Kč)
Start 1.2i 62 279 990
Comfort 1.2i 62 299 990
Comfort 1.0 T-GDI 74 329 990
Smart 1.2i 62 359 990
Smart 1.0 T-GDI 74 389 990
Smart 1.0 T-GDI mild-hybrid 88 429 990
Style 1.2i 62 419 990
Style 1.0 T-GDI 74 449 990
Style 1.0 T-GDI mild-hybrid 88 489 990
Hyundai i20 vs. konkurence: Jak si stojí proti Fabii, Cliu nebo Sanderu?
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 12 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: