Nový Hyundai i20 je sportovnější, chytřejší a úspornější. Vznikne také ostré verzi N

  • Konkurent Škody Fabia se poprvé ukáže v Ženevě

  • Hyundai i20 nabídne množství pokročilých asistenčních systémů

  • Zavazadlový prostor se zvětšil o 25 litrů na celkových 351 litrů

V reakci na čerstvý únik fotografií nové generace městského modelu Hyundai i20 automobilka Hyundai uvolnila také základní technické specifikace a informace týkajcící se výbavových prvků.

Konkurent Škody Fabia vsadil na ostře řezaný dynamický designový jazyk, kterému Korejci říkají Sensuous Sportiness a jehož první ochutnávku nabídla nová Sonata. Pokud lze soudit pouze z prvních fotografií, nasadila i20 konkurenci laťku hodně vysoko. A stejně jako menší i10 také představovaný model bude v nabídce ve dvoubarevném provedení.

Konkurent mladoboleslavské Fabie vsadil na ostře řezaný designový jazyk, kterému Korejci říkají Sensuous Sportiness
Mezi technologické novinky patří řada asistenčních systémů, jako třeba adaptivní tempomat spolupracující s navigací

Podoba interiéru zůstává na rozdíl od exteriéru stále tajemstvím, přestože Hyundai uvolnilo jednu skicu a informace, že středobodem kokpitu budou dva 10,25palcové displeje.

Nová generace Hyundai i20 je o 24 mm nižší (1450 mm), o 30 mm širší (1750 mm) a zanedbatelných 5 mm delší (4040 mm) než ta předchozí. Velmi nepatrně se zvětšil také rozvor, konkrétně o 10 mm (2850 mm). Zavazadlový prostor městského vozu narostl oproti minulé generaci o 25 litrů na finálních 351 litrů.

Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3

Mezi pohonné jednotky se zatím řadí pouze zážehové motory – atmosféricky plněná čtyřválcová 1,2 (62 kW) a dvě výkonové verze přeplňovaného litrového tříválce (74 a 88 kW). Obě varianty maloobjemové jednotky budou využívat 48V mild hybridního ústrojí, přičemž u slabší je tato technologie dostupná pouze jako volitelný prvek výbavy. Výkon bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál, volitelně pak sedmistupňový dvouspojkový automat. Nová i20 by měla vzniknout také v ostrém provedení N se zážehovým čtyřválcem 1,6 l.

Mezi technologické novinky patří řada asistenčních systémů. Například adaptivní tempomat spolupracuje s navigací a na základě navigačních dat a dopravních značek sám dokáže upravovat rychlost vozu. Standardem je například hlídání mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, hlídání příčného provozu za autem či autonomní nouzové brzdění. Příznivce luxusních výbavových prvků potěší funkce ovládání vozu na dálku pomocí telefonu, bezdrátová nabíječka mobilních telefonů anebo audiosystém Bose.

Nový Hyundai i20 je sportovnější, chytřejší a úspornější. Vznikne také ostré verzi N
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: