Honda S-MX vznikla jako milenecký azyl na kolech. Značka se tím nijak netajila

  • Honda S-MX byla geniálně řešeným hodinovým hotelem

  • Sedadla mohla tvořit rozlehlé „letiště“ 

  • Oficiální brožura byla plná dvousmyslných vět o lásce


Hondu musí autař milovat z mnoha důvodů. Ať už jde o zalíbení v designu, zapálení pro konstruktérská řešení či lásku k řízení. Značka ale v minulosti myslela také na lásku fyzickou. Model S-MX z přelomu tisíciletí, o kterém jsme se dočetli na serveru Jalopnik, vznikl s cílem poskytnout řidičům a jejich protějškům soukromí, kterého se v přeplněných japonských aglomeracích mladým lidem bez vlastního přístřeší úplně nedostávalo.

Pětimístný interiér Hondy S-MX totiž šlo proměnit v obrovskou postel. Takovou, kterou závidějí i jinak slepě zamilovaní majitele VW Multivan. Lásce otevřená byla dokonce i oficiální prodejní brožura, která byl plná milostných dvojsmyslů. Třeba technické údaje byly uvedené jako „specifikace lásky“, píše Jalopnik.

Takové uspořádání vnitřního prostoru by jistě ocenila i dnešní generace mladých řidičů
Na fotkách to tak nevypadá,ale S-MX se nebálo ani terénu. Co kdyby byla parkoviště přeplněná

Kdo se raději dívá, než čte nebo zkoumá, mohl určení vozu spatřit už ve tvaru karoserie. Lidem s hravou myslí stačil pouhý název – zkuste si v mysli otočit písmeno M o 90 stupňů doleva. Těm méně všímavým vše popsal krátce po představení přední japonský motoristický novinář Tokudaiji Aritsune. V závěru testu napsal, že tohle auto bylo navrženou výhradně a pouze s ohledem na lidskou reprodukci.

Kromě možnosti komfortně uspokojit lidské potřeby nabízela Honda S-MX také další výhody. Protože vycházela z první generace CR-V, měla pohon všech kol a obstojné terénní schopnosti.

Navzdory zajímavému nápadu se Honda S-MX trhákem nestala a pokud je nám známo, její recept přímo neokopírovaly ani další japonské značky. Možná to souvisí s tím, že Japonsko, kdysi specifické naprostou sexuální otevřeností a absencí většiny tabu z euroatlantického civilizačního okruhu, trápí dlouhodobý pokles porodnosti i zájmu o sex. Hondě alespoň nikdo nemůže vyčítat, že se s tím nesnažila něco udělat.


Honda S-MX vznikla jako milenecký azyl na kolech. Značka se tím nijak netajila
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (91.3%) 23 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: