Evropský Jazz pouze jako hybrid. Spotřebou překoná jedničkovou Octavii TDI

  • Honda Jazz přijíždí v nové hybridní variantě

  • Hybridní pohonný systém Honda je zcela nový

  • Systémový výkon činí 80 kW a 253 Nm

  • Nový Jazz dorazí na evropský trh v průběhu léta

Při oficiálním představení nového Jazzu na podzim loňského roku jsme se dozvěděli základní informace o výbavách a připravovaných motorizacích, ale technické detaily si Honda doposud nechávala pro sebe. Nyní uvolnila konkrétní čísla pro jedinou v Evropě nabízenou motorizaci a přidala také informace o objemu vnitřního prostoru, jehož variabilita byla vždy největší předností Hondy Jazz.

Jedinou v Evropě prodávanou pohonnou jednotkou bude hybridní provedení atmosférického čtyřválce 1,5 i-VTEC. Tato hnací soustava kombinuje zážehový motor se dvěma elektromotory, lithium-iontovou baterii a zcela novou převodovkou. O ní výrobce tvrdí, že co se rozměrů týče, je daleko menší než běžně používaná převodovka eCVT. Další výhodou mý být také plynulejší převod točivého momentu.

Díky novým konstrukčním technologiím má přední sloupek poloviční šířku než u předchozího modelu, což zlepšuje výhled vpřed
Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla. Žádný jiný konkurent toto řešení nemá

Honda neuvádí výkony jednotlivých motorů, zveřejnila pouze parametry celé soustavy: 80 kW (109 koní) a 253 Nm. Relativně skromný výkon postačí ke zrychlení z 0–100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlosti 175 km/h. V kombinovaném režimu si nový Jazz každých 100 km řekne podle testovacího cyklu WLTP o 4,5 l/100 km.

Hybridní Jazz dokáže pracovat ve třech jízdních režimech. Umí jezdit v čistě elektrickém, pouze na spalovací motor a rovněž za přispění obou pohonných jednotek současně. Přepínání jednotlivých režimů by řidič ani posádka neměli zaregistrovat.

Stylový elektromobil Honda e nevyniká praktičností, ale svezení nabízí parádní

Honda Jazz vždy nad ostatními vynikala vnitřním prostorem a jeho variabilitou. To samé platí i nejnovější generaci. Základních 298 litrů lze zvětšit až na 1203 litrů, přičemž dělená zadní lavice se dá sklápět, posouvat, polohovat a v případně potřeby vyklopit vzhůru.

Evropský Jazz pouze jako hybrid. Spotřebou překoná jedničkovou Octavii TDI
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84%) 5 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: