Historicky nejvýkonnější Maserati je to elektrické. Nové GranTurismo Folgore nabízí přes 700 koní a stovku dá za 2,7 s

  • Nová generace Maserati GranTurismo byla představena

  • Automobilka nabídne i dvě verze se spalovacím šestiválcem Nettuno, na vrcholu ale stojí elektromobil s parametry 761 koní a 1350 Nm 

  • Elektrické GranTurismo zrychlí na 100 km/h za 2,7 s, na 200 km/h se rozjede za 8,8 s. Váží ovšem o půl tuny více oproti šestiválci 

  • První zájemci se dočkají ve druhém čtvrtletí příštího roku 

Maserati představilo nové GranTurismo. Vnější vzhled se zas až tolik nezměnil, o obyčejný facelift předchozí generace ale rozhodně nejde. Vůz stojí na nové platformě kombinující hliník, hořčík a ocel, která umožňuje také zástavbu elektrického pohonu. Právě elektrické GranTurismo Folgore poutá nejvíce pozornosti, protože jde o historicky nejvýkonnější sériové Maserati, přičemž podle prvních informací dostanou zákazníci opravdovou elektrickou raketu.

Elektromobil Maserati GranTurismo Folgore disponuje pohonem všech kol a systémovým výkonem 761 koní. Točivý moment dosahuje drtivých 1350 Nm. Ačkoliv vůz váží 2,2 tuny a oproti benzinovým alternativám je tak téměř o půl tuny těžší, dynamika bude dechberoucí. Zrychlení na 100 km/h je záležitostí na 2,7 s, sprint na 200 km/h je otázkou 8,8 s a nejvyšší rychlost činí 320 km/h.

Všeobecný názor o tom, že jsou italská auta nespolehlivá, podle Maserati už neplatí. Zákazníkům nabízí desetiletou záruku

Zajímavé budou i jízdní vlastnosti, protože historicky první elektromobil značky Maserati používá hned tři elektromotory, každý o výkonu 408 koní. Jeden pohání přední nápravu, další se starají každý samostatně o jedno zadní kolo. Elektronika řídí zapojení jednotlivých zadních elektromotorů v zatáčce přesně podle toho, jak to bude situace vyžadovat a tím bude stáčet vůz do zatáčky, ve kterých tak bude tento vůz zaručeně extrémně rychlý. Propracovaný podvozek pak využívá elektronicky řízené vzduchové odpružení a do karet tomuto elektromobilu hraje také ideální rozložení hmotnosti.

Přesnou hodnotu dojezdu automobilka aktuálně neuvádí. Baterie mají kapacitu 92,5 kWh, nicméně ta využitelná je 83 kWh. Maserati používá 800V systém a tím pádem bude k dispozici také rychlé nabíjení. Aktuální maximum na DC stanicích je 270 kW, za pět minut by mělo být možné dobít 100 km.

Pokud vás elektromobil neláká, můžete sáhnout po základní verzi Modena, případně po výkonnější variantě Trofeo. V obou případech dostanete přeplňovaný vidlicový šestiválec, který u základního GranTurisma poskytne výkon 490 koní, u varianty Modena se můžete těšit na 550 koní. I základní GranTurismo jede přes 300 km/h.

Nové GranTurismo je první elektromobil, který fakticky startuje odchod značky Maserati od v jejím případě velmi zvučných spalovacích motorů. Do roku 2025 bude mít elektrickou verzi každý nabízený model, do roku 2030 už nic jiného než elektrické Maserati k dispozici nebude.

Zdroj: Maserati

Historicky nejvýkonnější Maserati je to elektrické. Nové GranTurismo Folgore nabízí přes 700 koní a stovku dá za 2,7 s
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: