Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU

2 nové názory
  • Známý úpravce připravuje nabídku úprav pro nejnovější generaci Corvette s motorem uprostřed

  • Nejvýkonnější specifikace dostane dvě masivní turba

  • Slabší verze bude využívat kompresoru

  • Největší práci u Hennessey očekávají s laděním převodovky a programování ECU

Přestože oficiální dodávky prvních kusů Chevroletu Corvette osmé generace k zákazníkům ještě ani nezačaly, texaský úpravce Hennessey Performance už zveřejnil svoje představy o tom, jaké modifikace pro první generaci Chevroletu Corvette s motorem uprostřed zájemcům nabídne.

Nový V8 LT2 velmi podobný předchozímu LT1, s tím rozdílem, že má mazání se suchou skříní, což se hodí při ostré jízdě na okruhu
Kromě úpravy motoru a převodovky dostane Corvette od Hennessey nové karbonové panely karoserie a velké zadní přítlačné křídlo

Za zády posádky pracuje nový motor V8 6,2 l LT2, který v sériovém provedení poskytuje výkon 369 kW a točivý moment 637 Nm. Ovšem podle zástupců renomovaného amerického úpravce je tento výkon pro mnoho zákazníků nedostatečný. Kýžené kilowatty a newtonmetry navíc Hennessey hodlá z nového motoru V8 vydolovat prostřednictvím přeplňování, a to jak dvojicí turbodmychadel, tak kompresorem. Vrcholem by měla být 882kW (1200k) verze se dvěma turbodmychadly. Kompresorové provedení nabídne nějakých 515 kW (700 koní).

Má to však dva podstatné háčky. Tím prvním je řídící jednotka E99. Údajně je velmi komplexní a zabere hodně času, než ji programátoři rozkódují. Nehledě na to, že první kusy C8 by se k zákazníkům měly dostat až někdy v březnu nebo dubnu.

Chevrolet zveřejnil technické detaily nové Corvette. Dynamikou se vyrovná Lamborghini Huracán
Přečtěte si také:

Chevrolet zveřejnil technické detaily nové Corvette. Dynamikou se vyrovná Lamborghini Huracán

Druhé úskalí na ladiče čeká v podobě nové 8stupňové dvouspojkové převodovky Tremec, se kterou nikdo nemá žádné zkušenosti. Hennessey se ale spojil s předním americkým úpravcem převodovek, který pracoval na tisícikoňových strojích Nissan GT-R, Audi R8 či Lamborghini Huracan. Jeho jméno však prozatím neznáme. Velkou roli při ladění převodovky sehraje také fakt, zda bude zákazník jezdit pouze po silnicích, nebo také na okruhu.

Podle lidí od Hennessey je nový V8 LT2 velmi podobný předchozímu osmiválci LT1, s tím rozdílem, že nový motor má mazání se suchou skříní. To se hodí při ostré jízdě na okruhu. Udávaná nejvyšší specifikace tedy není žádnou fikcí, jen to nejspíš nejakou dobu potrvá.

Honza (neregistrovaný)
Pro mě je sen se v takovém autě jednou v životě projet. Sportovní a rychlá auta mě vždy fascinovala. Moc rád mám vlastně i formule a motorky. K té rychlosti mě to prostě nějak táhne :-). Dost mě zaujala ta část o převodovce, shodou náhod se na mém autě převodovka nedávno musela měnit, ale musím se pochlubit, že jsem to zvládl sám. Objednal jsem novou tady https://www.autodilyvojkov.cz/prevodovka-spojka-a-poloosy a pak si našel pár video návodů a šlo to.
Netechnický typ (neregistrovaný)
Mně už přijde, že dneska je převodovka skoro ten nejmenší problém. Když vidím, jak malé se dělají planetové převodovky Bühler třeba od https://www.schmachtl.cz/planetove-prevodovky-buhler a co to všechno umí, tak jen žasnu. S tím by šlo snad pohánět i běžně velké šlapadlo, jaký to má kroutící a převodový moment. No bohužel nejsem natolik technicky zdatný, abych to skutečně vyzkoušel. Ale rád bych to viděl, jestli by to zvládly. :-)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?