Galerie: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

V Rusku, potažmo v bývalém Sovětském svazu, vznikala opravdu bizarní auta. Už jsme se podívali na obrněné limuzíny sovětských pohlavárů a také na skutečně neobvyklá závodní auta. Ovšem Rusko, to jsou především nekonečné plochy sibiřské tajgy. A do takových podmínek potřebujete spolehlivý terénní automobil.

Doporučujeme: Galerie 10 pozoruhodných Tatrovek, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

V následující galerii proto najdete některá méně obvyklá terénní auta, která vznikla na území bývalého Sovětského svazu. Jak asi tušíte, většina z nich sloužila především v armádě (případně v sovětském kosmickém programu), ale i civilní sektor si přišel na své. Zkrátka tam, kde moderní SUV končí, se ruský offroad teprve dostává na provozní teplotu.

Galerie: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.03%) 121 hlas/ů

33 KOMENTÁŘE

  1. Dvoutaktní diesel, tak ten opravdu existuje ve více podobách. Na vojně jsme měli dieselagregát pro napájení radiolokátorů Jaz 204. to byl dvoutakt, který měl jen výfukové ventily, ale sací neměl. Plnění válců bylo turbodmychadlem a obstarával to v každám válci píst, který před dolní úvratí otevřel otvory, kterými do válce vnikl stlačený vzduch do kterého byla vstřiknuta nafta jako u klasického dieslu. Mimo to měli Rusové v šedesátých letech náklaní terénní auto Kraz také s dvoudobým motorem. Byla to poměrně spolehlivá nenáročná auta . Jarin M.

    • Pokud vím, General Motors montovat do lokomotiv dvoutaktní diesely od počátku produkce v 30-tých letech až do 90-tých let…

    • Přes 40 roků jezdím jako strojvedoucí, takže mladá léta jsem strávil na Sergejích. Jen bych doplnil, že přeplňování bylo dvoustupňové, přičemž první stupeň obstarávalo tzv. Rootsovo dmychadlo a druhý vysokotlaké turbo. Jak již název Rootsovo napovídá, tento dvoutakt byl okopírován od anglických ponorek, alespoň tak nám to bylo kdysi v kursu motorové trakce podáno.

  2. ok, snad mě tu neumlátíte. Měl jsem mezeru no, to se může stát… Ale ještě, že jsem chtěl dělat chytrýho, jinak bych se to ani nedozvěděl. Šotka beru zpět 🙂

  3. Dvoutaktní diesely jsou téměř všude tam, kde je potřeba pomaloběžný motor pracující při neměnících se otáčkách. Jeho použití v lokomotivě je celkem úlet, ale u velkých záložních generátorů a hlavně nákladních lodí běžná věc, pokud běží stále v optimálních otáčkách má vyšší účinnost než čtyřtakt.

  4. Sobole, ty jsi buďto blbec, který si po sobě neumí přečíst příspěvek, nebo trpíš dislexií. Ať tak, či tak, už sem radši nic nepiš, nedá se to číst. Dík.

  5. Jeden z hlavních atributů Dieselmotoru je čtyřtaktní pracovní cyklus. Dvoutaktní motor na naftu (a jiná těžká paliva), nebo lépe napsané; dvoutaktní vznětový motor, nelze nazvat Diesel.

    • Máš pravdu ale vzhledem k tomu že i sám výrobce to nazýval ve své dokumentaci dvoutaktním dieselem tak bych to nechal být…

  6. Jakpak toho Sergeje řídili ?
    Že by dva volanty nad sebou? :-))))
    (Pro neznalé – v lokomotivách se volantem přidává a ubírá rychlost – něco jako plyn v autě)

    • Volant byl jeden, cvakal v 15 jízdních stupních od 400 do750 ot/min. Elektrický přenos byl řízen transduktorem, což bylo na principu tlumivek a magnetického sycení. Nikde jinde jsem se s tím už nesetkal. Šuntování bylo dvoustupňové.

  7. Co dvoutakt ale pětitakt to je bomba nasávání stlačování výbuch oddech a výfuk to až někdo vymyslí.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: