TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení
Po vzoru západních imperialistů se i východní blok občas pokusil o sportovní auto, ale do sériové výroby se dostalo pouze nemnoho výjimek.
V období nejhlubšího socialismu nebylo pro sportovní a „zábavná“ auta místo. Pracující lid se měl dostat do zaměstnání, tam splnit a překročit plán a pak maximálně vyrazit za schválenou zábavou, případně se v paneláku usadit u státní televize.
Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let
Přesto se konstruktérům automobilek východního bloku podařilo občas připravit poměrně zajímavé auto. Zejména období jistého uvolnění na konci 50. a na začátku 60. let bylo poměrně plodné, tehdy vznikaly zajímavé návrhy sportovních aut. Ovšem sériové výroby se jich dočkalo jen několik málo.
Nejkrasnejsi a nejpovedenejsi 110 R Coupe mel jsem ho 20 let parada
Veď pred Škodou Rapid, či Garde bola vydarená Š110R !!!
chybět několik aut : Syrena sport , Polski Fiat 1100 coupe, , Polski Fiat 125p akropolis 1800 , FSO ogar , Stratopolonez. Zdravim z Polska
A co škoda MBX , Felicia, JK 2500, závodní 603, …….
Škoda MBX i Felicie jsou vším jenom NE sportovními vozy, proboha.
Taková krása ale není mi jasno prč nešly na prodej. Může mne to někdo vysvětlit?
kdyz bolsevik nacpal lidi do mhd kdo by jezdil autama? na zapade km mhd draha a cestu do prace si odectes z dani kdyz jedes autem
Protože závodní auta jsou nepraktická. Navíc, jsou jen pro vyvolené a nadšence. Těch vyvolených (rozuměj bohatých) tu moc nebylo …
Za komoušů bylo všechno lepší- ale jen pro někoho,zrovna,jako dnes.
Na Rapidu nebylo sportovního nic. Maximálně tvar. Jinak jde o škodu 120/125 žádný rozdíl jsem neviděl a to jsme v tom jezdili.
Rapid byl pane Nikolasi 130 spis 135 vas odkaz na 120 bylo garde ktere melo jinou kastli i napravy.pouzivalo tu z uzovky ale pokud by jste byl sikovnej a znalej vedel by jste jak to udelat aby z toho bylo sportovni auto se vsim vsudy.Me ten muj mazel hrabal i na 3 a verte nebo ne bylii mnohem silnejsi upravy
Hrabal i na trojku? Chácháá to težko !!
Možná na mokré trávě.. 🙂
Pán je asi kvalitní řidič. Na trojku Vám zahrabu třeba i s tou stodvácou. Bez úprav. Stačí na to mít koule za volantem, nikoliv v diskuzi, jako máte vy.
In the mediterranean, the years made compare generic http://c4generic.com/ price royal for each surrounding.
Chybi tu krasne UVMV 1100GT!
autor si zase potřebuje pokecat o socíku
Já nevím proč jsou ti novináři tak posedlí tím feratem. Na každém rohu je prezentovaný jako sportovní auto od škodovky. Byl to pouze Pištěkův projekt pro film, základ byla škodovka která vypadala trochu jinak, v bílé barvě a tu nikdo neukazuje. Navíc upravená karoserie nebyla ani dílem škodovky.
Škoda 110 super sport vznikla v roce 1971, film byl natočen v roce 1981.Skutečně to vzniklo jen pro film? To asi těžko, původně se dokonce uvažovalo o Porsche 911, pak předělali 10 let starý prototyp ze škody.
Autor absolutně neví o čem píše motá dohromady zavodni a sériové vozy a o historii aut z šedesátých a sedmdesátých let nemá vůbec přehled
Hlavně se tady rozplývejte nad krásou starých škodovek. Jsou to ty největší hnoje co byly a historie ukázala, že škodovka neuměla sportovní auta. Ono dvoje dveře bez rámu a motor vzadu ještě sporťák nedělá.
Seděl jste někdy v eRku? Nebo dokonce jel? Já eRko vlastnil a můžu říci, že proti většině dostupných vozítek své doby sportovní opravdu bylo…
Seděl, řídil, s radostí vrátil. Nejrychlejší mezi pomalými :-)) Hnůj.
Kecy, co takhle skoda130RS s kterou vyhrál Venca Blahna Monte Carlo. Ta je taky pomalá?
Je to tu splácaný všechno dohromady buď soutěžní speciály pro závody nebo normální produkce se sportovním vzhledem a od každého je tu jenom něco .
A co treba Talbot Matra?
Proboha, tento vyber je uplne mimo misu. V seznamu jsou asi tak vseho vsudy 2 auta a nazvat je SPORTOVNI je velice odvazne… Ano, Skoda RS splnuje svou konstruci a vykonem nejakou sportovnost, spise bych to videl na pojmenovani SPECIAL a jednalo se o ne komercni auto, ale zavodni special. O bolsevikovi tady ani nediskutujme, skoda casu, jaky byl podil na NEuspechu a osklivosti zminenych aut. Proboha, 90% techto aut se nikdy nemala radsi ani vyrabet a slezt z vyrobniho pasu!!!
Dobrý den, pane Žáku, můžete sem prosím napsat kdo Vám za takhle “erudované” a informačně “hodnotné” články platí? Docela rád bych toho člověka poznal, buď je totiž totálně za vodou a nevadí mu
vyhazovat peníze oknem nebo to v hlavě nemá v pořádku.
To co jste zde spatlal by dal doghromady i pětiletý kluk zajímající se o auta jeden den a téměř bych věřil i tomu že by k tomu přidal lepší, zajímavější, vhodnější komentář.
Kdybych si v restauraci obejdnal obligátní smažák s hranolkami a kuchař k mé objednávace přistoupil tak “odborně” a profesionálně jako Vy kpsaní tohoto článku, dostal bych na stůl pravděpodobně rýži a mrtvou kočku 🙁
Talbot Matra nepochází ze soc. země, četl jste alespoň nadpis u toho článku?