Ferrari představuje hned dvě novinky se stahovací střechou. F8 Spider i 812 GTS zvládnou 340 km/h

  • Oproti 488 Spider je F8 Spider o 20 kilogramů lehčí

  • Pevná skládací střecha se dělí do dvou částí a skládá se na plochu nad motorem

  • Proces skládání střechy F8 Spider zabere 14 sekund

  • Ferrari 812 GTS je první sériové Ferrari V12 se skládací střechou po 50 letech

  • Atmosférický dvanáctiválec 6,5 l je naladěn na 588 kW a 718 Nm

  • Oba otevřené modely Ferrari mají na trh dorazit ještě v letošním roce


Ferrari v době frankfurtského autosalonu představuje dvě významné novinky, obě se skládací střechou. Poslední rok se šuškalo, že italská automobilka připravuje nový typ skládací střechy. Nyní je jasné, pro jaké modely ji chystala.

Prvním automobilem je otevřená verze loni představeného „základního“ modelu Ferrari F8 Tributo, který nahradil Ferrari 488. Otevřené provedení osmiválcového Ferrari F8 Tributo je o 20 kilogramů lehčí než jeho předchůdce 488 Spider a o 20 kg těžší v porovnání s extrémním Ferrari 488 Pista Spider. Výrobce uvádí suchou hmotnost 1400 kg.

Přepracovaná záď v oblasti krytu motoru a design střechy vylepšily aerodynamiku vozu oproti starému Spideru o 10 %
Stejně jako v kupé F8 je pohonnou jednotkou modelu dvakrát přeplňovaný osmiválec 3,9 l s výkonem 530 kW (720 k)

Přeplňovaný osmiválec, který získal čtyři roky po sobě ocenění Mezinárodní motor roku (2016, 2017, 2018 a 2019), z objemu 3,9 litru generuje výkon 530 kW (téměř 136 kW na litr!) a maximální točivý moment 770 Nm. F8 Spider zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy (- 0,1 s), a dvojnásobné rychlosti dosáhne za 8,2 sekundy (- 0,5 s). Maximální rychlost dosahuje 340 km/h.

Dvoudílná skládací pevná střecha, které Ferrari říká RHT (Retractable Hard Top), se složí za 14 sekund, a to do rychlosti až 45 km/h.

Ferrari SF90 je plug-in hybrid s trojicí elektromotorů a dojezdem 25 km. A také nejvýkonnější Ferrari historie

Stejného systému skládací střechy využívá také druhá novinka – Ferrari 812 GTS.  Také v jeho případě se střecha otevře/zavře za 14 sekund, rovněž do rychlosti 45 km/h. Z hlediska historie spočívá unikum tohoto vozu v tom, že po dlouhých 50 letech jde o první sériové Ferrari s vpředu umístěným V12 a stahovací střechou. Posledním bylo Ferrari 365 GTS/4, které znáte spíše pod jménem Daytona Spider. A jestli vám na mysli vytanula jména jako 550 Barchetta, Superamerica nebo F60America, pak vězte, že pokaždé šlo o limitované série.

Ferrari 812 GTS je první otevřený sériový model této italské značky s vpředu umístěným motorem V12 po 50 letech
Ferrari 812 GTS technicky vychází z kupé Ferrari 812 Superfast. Pohání ho atmosférický dvanáctiválec 6,5 l, který je naladěn na 588 kW a 718 Nm

Ferrari 812 GTS technicky vychází z kupé Ferrari 812 Superfast. Pohání ho atmosférický dvanáctiválec 6,5 l, který je naladěn na 588 kW (800 k) a 718 Nm. Aby Ferrari prošlo emisními limity, je objemný motor doplněn systémem start-stop a také filtrem pevných částic.

Na rozdíl od menšího osmiválcového Ferrari F8 Spider je střecha dvanáctiválce vybavena elektricky ovládaným zadním oknem. Podobné řešení má také BMW i8 Roadster.

Oba nové modely Ferrari se k zákazníkům dostanou ještě tento rok, cena ani jednoho ale ještě nebyla oficiálně stanovena.


Ferrari představuje hned dvě novinky se stahovací střechou. F8 Spider i 812 GTS zvládnou 340 km/h
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: