Elektrický tahač Nikola s technikou Bosch

1 nový názor
Autor: Nikola

Společnost Bosch úzce spolupracovala s americkou firmou Nikola Motors na vývoji pohonné jednotky s elektrickým pohonem napájeným palivovými články pro tahač Nikola Two Alpha.

Tahače Nikola jsou vybaveny i mnoha dalšími technickými inovacemi od společnosti Bosch, jako jsou například kamerový systém Mirror Cam, Perfectly Keyless a systém řízení Servotwin. Technický a systémový přístup z vývoje lze přizpůsobit pro použití u řady vozidel Nikola, včetně kabiny Nikola One Sleeper a vodíkovo-elektrického tahače určeného pro evropské trhy Nikola Tre.

Vodíkovo-elektrický tahač Nikola je víc než jen vozidlo s palivovými články - je to superpočítač na kolech. Jedním z klíčových prvků pokročilého systému Nikola je řídicí jednotka VCU (Vehicle Control Unit) od společnosti Bosch, která nabízí vyšší výpočetní výkon pro pokročilé funkce a zároveň snižuje počet samostatných jednotek. Řada tahačů Nikola bude propojena s pokročilým a zabezpečeným operačním systémem, který poskytuje bezdrátové aktualizace a monitorování v reálném čase.

Podstatou řady tahačů Nikola je nová pohonná jednotka pro užitková vozidla. Nikola a Bosch navrhly systém palivových článků určených pro nákladní vozidla. Obě firmy také spolupracovaly na vývoji elektrické nápravy eAxle pro kamiony určené k dálkové přepravě. Systém eAxle je vybaven rotory a statory od firmy Bosch.

Běžná vnější zpětná zrcátka nahrazuje kamerový systém Mirror Cam System, který nabízí digitální boční a zadní pohled. V kabině je displej s vysokým rozlišením, na němž se v reálném čase zobrazuje obraz dvou kamer umístěných místo tradičních zrcátek. Systém vyvinutý společností Bosch a Mekra Lang digitálně přizpůsobuje zobrazení na monitoru aktuální jízdní situaci.

Provozovatelé vozových parků díky systému Bosch Perfectly Keyless aplikaci pro chytré telefony mohou spediční firmy a společnosti zabývající se pronájmem užitkových vozidel spravovat kdo a kdy má k vozidlu přístup.

Elektrohydraulický systém řízení Servotwin od společnosti Bosch umožňuje integraci řízení do asistenčních systémů řidiče jako jsou asistence pro udržování vozidla v jízdním pruhu, kompenzace bočního větru a asistence při dopravních zácpách. Systém je také klíčovým stavebním prvkem pro budoucí zavádění dalších automatizovaných funkcí.nikola_two 2

Michal (neregistrovaný)
Musím říct, že jsem spíš na klasiku. A dost se toho bojím. Protože další fází jsou auta bez řidičů. A fakt nevím, co pak budeme dělat. Zatím si jezdím s tímto a spokojenost: https://www.truckcentre.com/nakladni-vozy/tahace-navesu/3201-scania-r-420-standard-euro-5-4x2-retardr/?step=0
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?