Elektrický rekord dlouho nevydržel. Nürburgring má nového krále, tentokrát je to hybrid

  • Nürburgring má nového krále, nejlepší čas mezi sériovými automobily zajel McLaren P1 LM

  • Překonal tak elektromobil Nio EP9 zhruba o tři sekundy 

  • Problém je v tom, že P1 LM vlastně není sériové auto

Je to jen několik dnů od momentu, kdy se čínský supersportovní elektromobil Nio EP9 pochlubil absolutním rekordem Nürburgringu v kategorii sériových automobilů určených pro běžný provoz. Časem 6:45,9 překonal i taková jména, jako jsou Porsche 918 Spyder nebo Mercedes-AMG GT R. Jenže rekordní zápis moc dlouho nevydržel. McLaren P1 LM dokázal zajet kolo na slavné trati ještě rychleji.

Doporučujeme: Průlet Nio EP9 Nürburgringem je fascinující ukázka schopností dnešních elektromobilů

Závodní jezdec Kenny Bräck proletěl s McLarenem P1 LM Nürburgring za šest minut a 43 sekund, což je neuvěřitelný čas. Podobně jako v případě elektrického Nio EP9 se ale i zde objevují hlasy, podle kterých by nový král Nürburgringu neměl tento titul používat, protože v podstatě nejde o sériově vyráběný vůz.

McLaren P1 LM je totiž závodní speciál P1 GTR upravený tak, aby mohl do běžného provozu. Hybridní pohonné ústrojí nabízí výkon tisíc koní, nicméně oproti GTR je LM ještě lehčí. Důvodem je třeba absence integrovaného zvedáku. Jinak zde ale zůstalo vše podstatné, takže P1 LM disponuje propracovanou aerodynamikou s obřím křídlem, podvozkem Race Active Chassis Control a samozřejmě hromadou karbonových dílů.

Světu se závodní McLaren upravený pro běžný provoz představil minulý rok v Goodwoodu. Tehdy také bylo oznámeno, že vznikne pouze pět exemplářů.

 

Elektrický rekord dlouho nevydržel. Nürburgring má nového krále, tentokrát je to hybrid
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: