Nabíjecí DS 7 Crossback E-Tense 4x4 vstupuje do prodeje. Vrchol značky ale není levný

31.01.2020
přidejte názor
  • Plug-in hybridní DS 7 má tři motory, pohon všech kol a 300 koní

  • Čistě elektricky dojede 58 km

  • Spotřeba podle WLTP činí teoretických 1,3 l (31g CO2/km)

  • základní cenou 1 395 000 Kč míří mezi zavedené prémiové značky

Luxusní odnož koncernu PSA uvádí na trh hybridní verzi prémiového SUV střední třídy. Model DS 7 Crossback E-Tense 4×4 maže dosavadní nevýhodu modelové řady, a sice absenci pohonu všech kol. Motor 1.6 PureTech s výkonem 200 koní pohání s pomocí předního 81kW elektromotoru přední nápravu, zadní pak výhradně druhý elektromotor s 83 kW.

Plug-in hybrid E-tense je s náskokem nejvýkonnější variantou modelu DS7
Extravagantní design má nabíjecí varianta společný s konvenčními motorizacemi

Dohromady dávají systémový výkon 300 koní a 520 Nm, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s a nejvyšší rychlost 235 km/h. V čistě elektrickém režimu může jet DS 7 Crossback E-Tense rychlostí až 135 km/h.

Lithium-iontová baterie s kapacitou 13,2 kWh má umožnit dojezd na elektřinu 58 kilometrů, z běžné zásuvky se dobije za sedm hodin. S originálním wallboxem a dobíjecím výkonem 7,4 kW se pak na 100 % nabije za necelé dvě hodiny.

Videodojmy: DS 7 Crossback
Přečtěte si také:

Videodojmy: DS 7 Crossback

Infotainment nabízí také funkci odloženého dobíjení, kdy lze dobu zahájení naprogramovat například na noční proud. Doplňovat energii umí E-Tense také pomocí rekuperace, podobně jako u jiných elektrifikovaných aut má převodovka režim Brake, kdy vůz začne po uvolnění pedálu plynu relativně silně brzdit.

Kapacitu baterie si můžete také schovat například na pozdější jízdu centrem města. V systému pak nastavíte, kolik kilometrů chcete ujet výhradně elektricky. Vůz následně pohání výhradně spalovací motor a pokud by energie v baterii na požadovaný elektrický dojezd nestačila, převezme i nabíjecí funkci.

Jedním z hlavních prodejních argumentů modelu DS 7, a vlastně i celé značky DS, je originální design interiéru s důrazem na vnímanou kvalitu. Tuto kabinu si opravdu s žádným jiným modelem na trhu nespletete

V běžných podmínkách se vůz vždy rozjíždí elektricky a poté pracuje v závislosti na zvoleném jízdním režimu. V základním hybridním rozhoduje o spolupráci tří motorů elektronika na základě aktuálních jízdních podmínek. Elektrický ze hry logicky vyřadí spalovací motor, sportovní režim pak častěji využívá maximálního výkonu všech motorů. Poslední režim 4x4 posílá sílu trvale na všechna čtyři kola, což oceníte hlavně na mokrých či zasněžených silnicích.

Hlavně pohodlí

První plug-in hybrid značky na první pohled nerozeznáte od běžných verzí. Protože se s hybridem počítalo už při vývoji platformy EMP2, neubral systém prostor ani pro cestující, ani pro zavazadla.

Také E-Tense tasí trumf vozů DS, a tím je extravagantní interiér s vyloženě luxusními materiály. Základní výbava Performance line, dostupná pro dieselové a benzinové varianty, se pro hybrid nenabízí. K dispozici je pouze ve výbavách So Chic (1 395 000 Kč) a Grand Chic za 1 555 000 Kč. Oproti nejsilnějšímu benzinovému motoru s 225 k si tak ve výbavě So Chic připlatíte 345 000Kč, 180k diesel je o 380 000 levnější.

Cenu ale vyvažuje bohatá základní výbava, prostor pro individualizaci ale zůstal. Vůz, který jsme si krátce vyzkoušeli tak vyšel na 1 781 500 Kč, včetně například systému nočního vidění Night Vision (42 000 Kč), Hi-fi systému Focal (29 000 Kč) či panoramatického střešního okna (38 000 Kč).

Spoutaná síla

Také E-Tense si zachovává vynikající komfort odpružení, na němž se podílí jednak víceprvková zadní náprava, ale hlavně systém DS Active Scan Suspension, který na základě údajů z přední kamery s předstihem připravuje adaptivní tlumiče na následující jízdní podmínky.

DS slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 s a nejvyšší rychlost 225 km/h. V elektrickém režimu umí jet nejvýše 135 km/h

Oproti běžným verzím sice zaznamenáte nárůst výkonu, ani se 300 koni ale vůz nepůsobí nijak výbušným dojmem. Nejživější je zcela nepřekvapivě ve sportovním režimu.

Pak ale nepočítejte se zázračnou spotřebou, lepší je nechat pohon v hybridním módu a užívat si komfort a luxus kabiny. Čistě elektrický režim je možná nejzábavnější, pokud totiž nejedete na plný plyn, je auto v podstatě zadokolkou. Na drifty však zapomeňte, ESP ho vždy udrží v patřičných mezích. Při jízdě na elektřinu auto mírně bzučí a LED světla promítají na horní okraj čelního skla modrý pruh.

Přední elektromotor má 81 kW a 337 Nm, zadní pak 83 kW a 166 Nm. E-Tense je díky nim čtyřkolka
Li-ion baterie o kapacitě 13,2 kWh se z běžné zásuvky nabije zhruba za sedm hodin

 

DS od hybridní verze očekává výrazný impulz pro prodeje modelové řady. Loni si DS 7 v Česku odvezlo 54 zákazníků. Vzhledem k jedinému prodejnímu místu v zemi to není žádná katastrofa. Nově si DS můžete vyzkoušet a objednat i v Ostravě, kde je i oficiální servisní místo.

DS 7 E-Tense existuje i ve slabší verzi pouze s jedním elektromotorem a pohonem předních kol. S prodejem se však zatím nepočítá. Značka chce ale být do roku 2025 plně elektrifikovaná, nic jiného než elektromobily a plug-in hybridy pak nabízet nebude. Tato technologie tak přestane být výsadou vrcholné verze.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?