Dovozy ojetin klesají, přednost dostávají zánovní auta

Od začátku letošního roku se podle Sdružení dovozců automobilů do České republiky dovezlo ze zahraničí méně ojetých aut než za stejné období loni. Vzhledem k příznivé ekonomické situaci se zákazníci naopak začínají orientovat na mladší ojetiny s českým původem, s jasně doloženou historií. Jejich největším prodejcem v tuzemsku je Mototechna ze skupiny AURES Holdings s nabídkou více než 1500 vozů.

„Již delší dobu pozorujeme odklon zákazníků od zahraničních ojetin. Dávno již totiž neplatí, že auta ze západní Evropy jsou kvalitnější. Naopak, jakmile auto přejede hranice, zpravidla přijde o historii a dovozce tak potenciálním zákazníkům může o autě tvrdit v podstatě, co chce,” říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

I to je jedním z důvodů, proč v rámci AURES Holdings rostou prodeje zánovních vozů pod značkou Mototechna. „Nyní už zánovní auta tvoří více než 20 % našich prodejů v České republice. Je to vhodná alternativa k nákupu nového auta a zároveň možnost ušetřit podobně jako u ojetého. Za necelých sedm let se Mototechna v sektoru zánovních aut stala jejich největším tuzemským prodejcem,“ uvedl Petr Vaněček. Zánovní vozy jsou nejčastěji zhruba jeden až dva roky staré, zpravidla mají ještě tovární záruku a jsou až o 30-40 % levnější než nové.

Mezi nejpopulárnější modely zánovních vozů, prodávané v Mototechně, patří vozy Škoda Fabia, Škoda Octavia, Hyundai i30, Kia Sportage  a Volkswagen Golf.

„Výhodou je, že vozy všech těchto značek si zákazník může v Mototechně vyzkoušet najednou a odjet s nimi bez čekání na výrobu ten samý den. Včetně možnosti pořídit vůz na splátky, které nabízíme od pěti renomovaných společností, které jsou u nás lídry na trhu,“ říká Petr Vaněček.

„Nyní už zánovní auta tvoří více než 20 % našich prodejů v České republice. Je to vhodná alternativa k nákupu nového auta a zároveň možnost ušetřit podobně jako u ojetého,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

K osvědčeným trikům zahraničních prodejců patří třeba nepravdivé údaje o ceně. Nezřídka se zájemce setká se situací, kdy prodávající inzeruje na první pohled pěkné auto s rozumnými kilometry za opravdu málo peněz. Na místě, kam jede třeba tisíc kilometrů po vlastní ose, se ovšem dozví, že cena je mnohem vyšší. Ve výsledku pak nákup není zdaleka tak výhodný. Dalším klasickým trikem prodejců je stočení tachometru. „Podle policejních statistik je v Německu stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 eur. To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard eur. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta,“ uvádí německý autoklub ADAC. Mýtus, že se auta stáčí až po dovozu do Česka, tedy zdaleka neplatí. V poslední době jsou naopak auta stočena již v zahraničí. V České republice pak pouze projdou dovozovou technickou kontrolou a stočený tachometr se tak de facto legalizuje.

„U zánovních vozů tuzemského původu jsou zákazníci rizika všech těchto podvodů ušetřeni. Majitelem vozu byl před nimi zpravidla jen jeden subjekt a tak je jejich historie prakticky stoprocentně dohledatelná,“ vysvětlil Petr Vaněček.

Ohodnoťte tento článek!

18 KOMENTÁŘE

  1. Třeba kámoš koupil na inzerát audinu od seniora a pak mu pro to auto přijela policie nemá ani auto ani peníze, ale jet si pro auto nějakou dálku a pak taková trable s cenou to může být sakra hodně nepříjemné, těžko si představit jestli bych připlatil nebo se otočil a jel s nepořízenou, jak se tak znám tak bych zaplatil.

    • A to nebude jenom jeden takovej případ se obávám, bohužel. Jsou to statisícový záležitosti, ty auta. A i kdyby desetitisícový, tak furt to jsou drahý špásy s nima.

  2. Koukal jsem na zahraniční portál s autama a ty ceny nejsou zase tak nízké, aby se to člověku vyplatilo to vozit a platit poplatky za přihlášení. Z toho důvodu se orientuji taky spíše na náš trh se zánovními vozy. Kolikrát člověk ještě narazí v Německu na turecký autobazar a to je pak ve většině případech jistý, že je auto stočený apod. to mi za to nestojí.

    • Tak oproti dealerovi má bazar se zánovními auty tu výhody, že tam ty auta jsou a stojí a jsou hned k dispozici. U dealera se bavíte o autě, který jste neviděli a uvidíte, až zaplatíte

      • Jo, je to tak. Dealer to auto bude teprve dealovat. V Mototechně už stojí, takže není problém ho hned vidět, projet a půjčit si

  3. přesně tak, nejlepší jsou ti dovozci aut z říše co Vám nabulíkujou kdoví co a pak dotáhne stočenku od Turka, jojo to běžná praxe!

  4. Co se týče cen zánovních aut u nás, tak to vychází cenově nastejno jako u sousedů, takže nemam důvod jezdit za hranice.

  5. Co se mi líbí, že v mototechně mají auta s tovární zárukou a cena je mnohem nižší, než je tomu u nového auta. Velmi mě překvapilo, když mi řekli u autorizovaného prodejce, že na auto bych čekal 6 měsíců! Síla.

    • V tomhle je jednoznačně výhoda – mít auto hned. A pozor – kromě tovární záruky je tam i možnost auto vyzkoušet formou měsíčního pronájmu.

  6. Každé třetí auto v Německu je stočené, protože skoro každý třetí autobazar vlastní turek… Koupil bych si něco rok dva starého u nás a mam klid, nemusim řešit problémy.

  7. Nedivím se tomu, já sám kupoval zánovní octavii v AAA a jezdí mi do teď bez větších problémů. Co se týče ceny, tak paráda, rozhodně lepší, než kupovat funglovku 🙂

    • Rozhodně souhlasím! Do úplně nového auta bych nikdy nešel, ty peníze co za to chtějí…Nehoráznost. Také mám auto z Vámi zmiňovaných áček a zatím super. Až na pravidelné výměny oleje jsem s ním do servisu nemusel ani jednou!

    • I já mám oktávku z Áček a jsem spokojen tak s autem, i s nákupem, co si vzpomenu (dostal jsem slevu týdne a lepší financování při platbě v hotovosti)

  8. V dnešní době je super, že i bazary (konkrétně aaaauto) prodávají i úplně nové vozy a umožňují např. si auto vyzkoušet během měsíčního pronájmu. Dělá to i Samsung se svejma drahejma modelama chytrejch telefonů a hlasuju určitě pro, že to je dobrá věc. Všechno je dneska drahý, i ojetý auta (statisíce) i chytrý telefony (desetitisíce) a lidi si potřebujou zkusit, za co že ty prachy vlastně vydaj. Já na nový auto nemám, vystačím si fabií a zrovna z těch áček.

  9. Zvedám ruku pro zánovní auta. Jsou hned na skladě a přitom vlastně nový. Tovární záruka jasná věc. Cena nižší než u dealera. Všema deseti bych po takovým autě hrábnul, mít ho čím zafinancovat teda no 😀

    • Dočetl jsem se to teda tady prvně, abych řekl pravdu, že jdou v autobazaru pořídit i nová auta. Jestli to je pravda, tak to je senzační zpráva, protože bude větší nabídka koncentrovaná na jednom místě a měly by tam platit všechny záruky a řek bych, že i lepší cena. Jako díky za tenhle článek, budu zjišťovat víc info, protože mě výměna vozovýho parku v brzké době čeká

  10. Měsíc zpátky jsem kupoval v Áčkách zánovní octavii a spokojenost. Rozhodně lepší koupit tam, než zbytečně připlácet za funglovku ne? 🙂

    • Rozhodně ano. “Funglovka” většinou ještě neni vyrobená, musí se čekat. Zánovní a předváděcí vozy jsou podle mého názoru moc dobrej kauf, mototechna nyní takové vozy nabízí a ceny snové. Půjdu touto cestou tedy.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: