Díra v podlaze, slabé brzy nebo vadné airbagy. Svolávací akce loni postihly 300 modelů aut

  • Počet svolávacích akcí v roce 2019 stoupl téměř o třetinu

  • Škodovky musely do servisů devětkrát včetně modelů Scala a Kamiq

  • Nejčastěji se řešily problémy s airbagy, motory nebo podvozkem

V roce 2019 musela auta kvůli výrobní chybě zamířit do servisů o třetinu častěji než o rok dříve. Vyplývá to ze statistik systému RAPEX (Rapid Alert System for non-food dangerous products), do kterého výrobci zapisují své svolávací akce v Evropě. Celkem proběhlo 380 akcí automobilek a na prohlídku muselo 299 modelů aut, tedy o čtvrtinu více než v roce 2018. Informoval o tom server Svolávačky.cz, který data RAPEX analyzoval. Auta měla nejčastěji potíže s airbagy, motory, podvozkem brzdami a řízením.

Nejvíce svolání měla značka Mercedes-Benz, která vypsala celkem 56 akcí pro 19 vozů. Nejčastěji to bylo na modely tříd A, E a užitkový Sprinter. Problémy byly hlavně se systémem tísňového volání eCall, které se objevily u dvanácti vozů od třídy A po třídu S. Třída C měla potíže se senzorem posilovače řízení nebo špatně dotaženými šrouby tažného zařízení. Do SUV třídy GLE se mohla dostat vlhkost malým otvorem v podlaze, mělo špatně připevněný spoiler a také mohly upadnout okenní lišty.

O víc než polovinu méně svolávacích akcí pak zaznamenaly vozy koncernu PSA, konkrétně značek Citroën (25 hlášení) a Peugeot s 23 hlášenými akcemi. Opel měl 18 akcí. U Citrënu C1 byl problém s lepeným spojem zadního skla. Řadu modelů pak mohlo postihnout poškození filtru pevných částic, ta samá chyba se objevovala i u Peugeotů. MPV a užitkový model Traveller a Expert měly hned sedm závad, včetně podvozku, klimatizace, řízení nebo samovolně se uvolňující spony bezpečnostního pásu. U Opelu Astra se objevil problém s vadnoucím účinkem brzd kvůli znečistění hlavního brzdového válce částicemi z těsnění.

Nová Škoda Octavia prošla testy Euro NCAP bez zaváhání. U nás prodávaná auta ale budou ještě trochu lepší

Ačkoliv se o svolávacích akcích Škody mluvilo, byla v celkovém pořadí až šestnáctá. S devíti svoláními na tom byla lépe než například Porsche nebo Volvo, které měly po 11 akcích. Mateřský Volkswagen jich dokonce zaznamenal 17. Co se ale týče rozsahu, nešlo o zanedbatelné akce. Do servisů muselo například 90 tisíc vozů Škoda Superb druhé generace kvůli problému s blinkry. Na výměnu airbagu řidiče zase jelo šest modelů značky. Svolávací akce se dotkla i novinek v podobě vozů Scala a Kamiq. U zhruba 1500 kusů se řešila závada systému eCall.

Systém RAPEX, z jehož dat server Svolávačky.cz vychází, je projekt, do kterého jsou zapojeny země Evropské unie, Norsko, Island a Lichtenštejnsko. Každý stát zkoumá na své úrovni všechny možné produkty (kromě aut to jsou třeba hračky, textil, kosmetika a tak dále) a pokud zjistí nějaké nesrovnalosti, ihned informuje ostatní země.

Pořadí Zančka Počet svolávacích akcí v roce 2019
1. Mercedes-Benz 56
2. Citroën 25
3. Peugeot 23
4. Audi 19
5. BMW 18
6. Opel 18
7. Volkswagen 17
8. Ford 15
9. Renault 14
10. Toyota 14
...16. Škoda Auto 9
Díra v podlaze, slabé brzy nebo vadné airbagy. Svolávací akce loni postihly 300 modelů aut
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (67.5%) 8 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: