DB Schenker a Einride poprvé v ostrém provozu představují autonomní elektrický nákladní vůz T-pod

přidejte názor
Autor: Redakce

DB Schenker spolu se společností Einride poprvé uvádí do komerčního provozu plně elektrický autonomní nákladní vůz T-pod. Stalo se tak na terminálu DB Schenker ve švédském Jönköpingu, kde bude T-pod nepřetržitě jezdit mezi sklady, čímž se technologie připraví na postupný přechod do silničního provozu.

T-pod firmy Einride nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů. Díky absenci kabiny řidiče je T-pod menší, má větší nosnost nákladu a flexibilitu, nižší výrobní a provozní náklady a optimalizovanou spotřebu energie, díky které může T-pod fungovat pouze na baterie. Flotilu T-podů koordinuje inteligentní trasovací systém, který optimalizuje časy doručení, životnost baterií a spotřebu energie. Silniční nákladní přeprava je tak maximálně efektivní. Einride a DB Schenker své partnerství zahájili v dubnu. Dohoda zahrnuje pilotní provoz v Jönköpingu s možností dalších pilotních projektů v zahraničí.

T-pod firmy Einride nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů

„V DB Schenker se naplno věnujeme udržitelným a inovativním logistickým řešením, autonomní řízení bude proto stále důležitější. Spolu s Einride chceme v blízké budoucnosti do běžného provozu uvést první autonomní elektrický nákladní vůz a nastavit tak nový standard pro logistiku zítřka,“říká Jochen Thewes, CEO společnosti DB Schenker.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?